۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

ارتش آمریکا سه کشتی حوثی‌ها به همراه سرنشنینان‌شان را منهدم کرد

 ارتش آمریکا سه کشتی حوثی‌ها به همراه سرنشنینان‌شان را منهدم کرد


ناو جنگی آمریکا که قایق های حوثی ها  را منهدم وغرق کرد


هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا سه کشتی حوثی‌های یمن را که به روی آنها آتش گشوده بودند به همراه سرنشینان‌شان منهدم کردند. فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا در منطقه به کمک یک کشتی تجاری شرکت دانمارکی "مرسک" شتافته بودند که پرچم سنگاپور را حمل می‌کرد و هدف یک موشک بالستیکی حوثی‌ها قرار گرفته بود.

ارتش آمریکا سپس تصریح کرده است که کشتی‌های شبه نظامیان حوثی‌ها به روی هلیکوپترهای آمریکایی آتش گشودند و آنها را ناچار کردند که در دفاع از خود سه کشتی آنها را به همراه سرنشینان‌شان منهدم سازند. سنتکام در بیانیه خود تصریح کرده است که کشتی چهارم حوثی پیشتر از منطقه گریخته بود.

شرکت دانمارکی "مرسک" گفته است که به مدت چهل و هشت ساعت عبور کشتی‌های تجاری خود را از تنگۀ باب‌المندب در دریای سرخ متوقف می کند.

ساعاتی پیشتر فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بود که یک ناوشکن این کشور در آب‌های خاورمیانه دو موشک بالستیکی حوثی‌ها را که از حمایت ایران برخوردارند ساقط کرده است. به گفتۀ سنتکام، حوثی‌ها پیشتر یک کشتی تجاری دانمارکی را هدف موشک‌های خود قرار داده بودند و متعاقب این حمله کشتی شرکت دانمارکی "مرسک" از ناوهای آمریکایی در منطقه تقاضای کمک کرده بود. ارتش آمریکا تصریح کرده است که موشک‌ها از خاک یمن و از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها پرتاب شده بودند.

در پی حملۀ هفتم اکتبر گذشته حماس به اسرائیل و آغاز جنگ در غزه میان این دو، حوثی‌های یمن کشتی های تجاری در دریای سرخ را به این بهانه که متعلق به اسرائیل هستند و در همبستگی با سازمان حماس هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر