۱۴۰۲ دی ۲, شنبه

مهاجرت ملی‌پوش سابق کشتی ایران؛ مهرداد مردانی: مجبور شدم به کانادا مهاجرت کنم

 مهاجرت ملی‌پوش سابق کشتی ایران؛ مهرداد مردانی: مجبور شدم به کانادا مهاجرت کنم


مهر داد مردانی مجبور شدم به کانادا بروم 

مهرداد مردانی، دارنده مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، پس از مهاجرت به کانادا، ترک ایران را از روی «اجبار» عنوان کرد و گفت در این کشور در رشته هنرهای رزمی ترکیبی، ام ام ای، با حریفان رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مردانی تغییر رشته ورزشی را به دلیل علاقه زیاد به کشتی یک تصمیم سخت دانست و گفت پس از اجبار به مهاجرت مجبور شدم رشته ورزشی خود را هم تغییر دهم و در رشته‌ای غیرتخصصی ورزش حرفه‌ای را دنبال کنم.

مهرداد مردانی متولد ۱۳۷۱ در شهرستان ایذه استان خوزستان است.

همزمان با موج‌ جدید مهاجرت ایرانی‌ها، از جمله ورزشکاران، منابع خبری داخلی ۱۲ آذرماه از مهاجرت مهسا پور‌رحمتی و محمد رحیمی، زوج شمشیرباز و مدال‌آور، از ایران خبر دادند و مقصد آنها را نیز کشور کانادا اعلام کردند.

در سال‌های اخیر به ویژه پس از اعتراضات مردمی سال‌های گذشته که با سرکوب مرگبار حکومت روبرو شدند، به‌ویژه اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، روند مهاجرت اقشار مختلف، از جمله متخصصان، پزشکان، پرستاران، هنرمندان و ورزشکاران، شتاب بیشتری یافته و از دایره «مهاجرت تحصیل‌کردگان» فراتر رفته است.

فاطمه روحانی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران به آلمان، مرجان کلهر نخستین زن المپیکی اسکی که پرچمدار کاروان ایران در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور بود به همراه همسرش پوریا ساوه شمشکی کاپیتان پیشین «اسکی آلپاین» به فرانسه، عاطفه احمدی دیگر اسکی‌باز و پرچمدار کاروان ایران در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به آلمان، محمد گنج‌خانلو نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان به اسکاتلند، از جمله مهاجرت‌ها یا پناهندگی‌ حدود ۷۰ ورزشکار حرفه‌ای ایرانی به خارج و ادامه فعالیت‌شان با پرچمی غیر از پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

«رصدخانه مهاجرت ایران» که زیرمجموعه دانشگاه شریف تهران است و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند، پیشتر در گزارشی درباره تاثیر عوامل درونی و بیرونی برای میل به مهاجرت نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی، نوشته است این افراد بیشتر به دلیل عوامل بیرونی، یعنی «شرایط کشور»، میل به مهاجرت دارند.

از صدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر