۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

فیگارو: حسن نصرالله «نیم‌ساعت قبل» از حمله حماس در جریان قرار گرفت

 فیگارو: حسن نصرالله «نیم‌ساعت قبل» از حمله حماس در جریان قرار گرفت


ملاقات حسن نصرالله با امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم 

آذر ۱۴۰۲

روزنامه فرانسوی «فیگارو» در گزارشی اعلام کرد حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، نیم ساعت قبل از شروع حمله تروریستی حماس به جنوب اسرائیل در روز هفتم اکتبر، از برنامه‌های حماس برای این حمله چند جانبه مطلع شده بود.

بر اساس گزارش «تایمز اسرائیل» صالح ال‌عروری، از رهبران ارشد حماس که مقیم لبنان است، صبح روز هفتم اکتبر در تماسی تلفنی که با او گرفته شد از حمله قریب الوقوع حماس مطلع شد و تماس‌گیرنده از او خواست حسن نصرالله را در جریان حمله بگذارد.

حزب‌الله لبنان و حماس که در فهرست تروریستی کشورهای مختلف قرار دارند، از حمایت گسترده جمهوری اسلامی برخوردارند.

جنگ در غزه پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائيل و کشتار وسیع غیرنظامیان و گروگان‌گیری‌های حماس آغاز شد. اسرائيل می‌گوید هدفش از بین بردن حماس است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، ماه گذشته در لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنها «تازه‌ترین تحولات فلسطین، لبنان و منطقه و ... تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه را بررسی کردند.»

حزب‌الله لبنان می‌گوید از پیکارجویان فلسطینی حماس حمایت می‌کند.

به تازگی، عزت الله ضرغامی، وزیر گردشگری جمهوری اسلامی در دولت ابراهیم رئیسی و رئیس سابق صدا و سیما، در تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی گفت که درگذشته شخصا برای تحویل راکت فجر-۳ به حماس به تونل‌های این گروه نیز رفته بود و به حزب‌الله لبنان نیز سلاح رساند.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی بزرگترین دولت‌ حامی تروریسم در جهان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر