۱۴۰۲ آذر ۲۲, چهارشنبه

چرا حوثی‌ها وارد جنگ حماس و اسرائيل شده‌اند؟

 چرا حوثی‌ها وارد جنگ حماس و اسرائيل شده‌اند؟


حوثی ها نیابتی های رژیم ایران در جنگ دریائی

حوثی‌ها از زمان آغاز حملۀ گروه افراطی حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، حمایت خود را از «مردم در غزه» اعلام کردند. حوثی‌ها حتی پیش از آغاز این درگیری‌ها هم کشتی‌هایی را مورد هدف و آزار و اذیت قرار می‌دادند اما از روز ۱۷ اکتبر و انفجار در بیمارستان الاهلی غزه، این اقدامات خود را افزایش دادند.

حوثی‌ها از همان زمان تهدید کردند که تا روزی که حملات اسرائيل به نوار غزه متوقف نشود، به حملات خود به کشتی‌هایی که با اسرائيل مشغول تجارت باشند، ادامه خواهند داد. یحیی سریع، سخنگوی این شبه‌نظامیان، تاکنون بارها در پیام‌های ویدئویی خود تهدید کرده که این گروه تمام کشتی‌هایی را که به سمت اسرائيل حرکت می‌کنند، به عنوان هدف مشروع خود در نظر می‌گیرد.

هرچند پیشتر حوثی‌ها تأکید می‌کردند که این اقدامات‌شان تا زمانی که حملات اسرائيل به نواز غزه متوقف نشود، ادامه خواهد داشت، اما یحیی سریع روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) و پس از اعلام حملۀ موشکی این گروه به کشتی نروژی اضافه کرد که حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها تا زمانی که «مواد غذایی و داروهای مورد نیاز برادران فلسطینی در نوار غزه» تأمین نشود، استمرار خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر