۱۴۰۲ آذر ۲۵, شنبه

ناوشکن موشک‌انداز آمریکایی 14 پهپاد حوثی‌ را در دریای سرخ سرنگون کرد

 ناوشکن موشک‌انداز آمریکایی 14 پهپاد حوثی‌ را در دریای سرخ سرنگون کرد


ناوشکن آمریکائی 

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا سرنگونی یک پهپاد هجومی در بامداد شنبه توسط ناوشکن «اچ ام اس دیاموند» در دریای سرخ را تایید کرد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» از سرنگونی 14 پهپاد حوثی توسط یک ناوشکن موشک‌انداز ایالات متحده بر فراز دریای سرخ خبر داد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا شنبه بیست و پنجم آذر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی مجهز به سامانه موشک‌انداز، 14 پهپاد که توسط حوثی‌ها در یمن، پرتاب شده بود را در آب‌های دریای سرخ سرنگون کرد.

در این بیانیه آمده است «طی ساعات اولیه صبح شنبه 16 دسامبر ( به وقت محلی صنعا) ناوشکن آمریکایی «یو اس اس کارنی» ( دی. دی ، جی 64) کلاس آرلی برک، مجهز به سامانه موشک‌‌های هدایت‌شونده که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، به‌طور موفق با موجی شامل 14 پهپاد هدایت شونده که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها پرتاب شده بود، درگیر شد».

در ادامه این بیانیه آمده است:«پس از انجام شناسایی و ارزیابی‌ این سیستم‌های هوایی هدایت‌شونده،‌ معلوم شد که پهپادهایی انفجاری بودند و بدون آن‌که خسارتی به کشتی‌ها در منطقه یا آسیبی به کسی برسد، سرنگون شدند و هشدار درباره این تهدید به شرکای منطقه‌ای در دریای سرخ ابلاغ شد».

پیش از این و در سایه تشدید حملات حوثی‌ها در یمن به کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ که گفته می‌شود در واکنش به ادامه جنگ در غزه انجام می‌شود، بریتانیا نیز اعلام کرد که یکی از ناوشکن‌های این کشور در بامداد شنبه یک پهپاد هجومی که برای هدف گرفتن کشتیرانی تجاری در دریای سرخ پرتاب شده بود را سرنگون کرده است.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا در این‌باره در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:«شب‌هنگام اچ ام اس دیاموند پک پرتابه که به‌نظر می‌رسید یک پهپاد هدایت‌شونده هجومی است و با انگیزه هدف گرفتن کشتیرانی تجاری در دریای سرخ پرتاب شده بود را سرنگون کرد».

وزیر دفاع بریتانیا در این‌باره اشاره کرد که ناوشکن بریتانیایی در این عملیات موشکی از نوع «سی فایبر» شلیک کرده که توانست با موفقیت پهپاد مورد هدف را سرنگون کند.

این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا شنبه حملات حوثی‌ها علیه کشتیرانی تجاری را «غیرقانونی و خطرناک» توصیف و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر