۱۴۰۲ آذر ۲۹, چهارشنبه

چند خبر مهم وتحرکات سیاسی در رابطه جنگ اسرائیل وحماس ابراز آمادگی اسرائی برای وقفه - هنیه در مصر- کامرون در اردن ومصر

  چند خبر مهم وتحرکات سیاسی در رابطه  جنگ اسرائیل وحماس 


تحرکات دیپلماتیک وتشدید درگیریها در غزه

ابراز آمادگی اسرائیل برای وقفه

از سوی دیگر به‌نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، تل‌آویو به قطر اطلاع داد که آماده است در ازای آزادی 40 گروگان در دست حماس، وقفه بشردوستانه را به مدت یک هفته در غزه به‌اجرا بگذارد.

این روزنامه افزود که اسرائیل از حماس می‌خواهد زنان اسیر، مردان بالای 60 سال و ربوده‌شدگانی که به بیماری‌های خطرناک مبتلا هستند یا نیاز به درمان فوری دارند را آزاد کند.

اسرائیل همچنین تمایل خود را برای آزادی زندانیان فلسطینی محکوم به موارد سنگین‌تر از آزادشدگان در نوبت پیشین، اعلام کرد.

مذاکرات هنیه در مصر

همزمان، در حالی که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، چهارشنبه در حال اجرای مذاکرات در مصر با محوریت دستیابی به آتش بس در غزه است، مقدمات دور جدیدی از مذاکرات در اسلو برای آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی تدارک دیده می‌شود، اگرچه دشواری‌های خاصی نیز وجود دارد که شکست این مذاکرات را محتمل می‌سازد.

به‌گفته منابع دیپلماتیک، رای‌گیری شورای امنیت درباره وضعیت غزه پس از تعویق‌های مکرر قبلی، بار دیگر به چهارشنبه موکول شد تا مذاکرات در مورد پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی، ادامه یابد.

آخرین پیش‌نویس تهیه‌شده توسط امارات، «تعلیق» نبردها در نوار غزه به منظورتسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه را خواستار شد.

سفر کامرون به اردن و مصر

از سویی وزارت خارجه بریتانیا، چهارشنبه اعلام کرد که دیوید کامرون، به زودی به منظور پیشبرد امور به سمت برقراری آتش‌بس پایدار، آزادی گروگان‌ها و پایان‌دادن به شلیک موشک به اسرائیل، راهی اردن و مصر خواهد شد.

تارنمای وزارت خارجه بریتانیا به نقل از کامرون نوشت: «دومین سفر خود را به منطقه به هدف تسهیل ورود کمک‌ها به غزه و آزادی بازداشت‌شدگان، انجام خواهم داد و در راستای مبتنی بر تصمیم اسرائیل برای باز کردن گذرگاه «کرم ابوسالم» خواهم کوشید تا ورود کمک‌ها و سوخت بیشتر از طریق بیشترین تعداد ممکن از گذرگاه‌ها، تضمین شود».بر گرفته از العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر