۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

بلینکن: آمریکا تا ۲۵۰ میلیون دلار سلاح و تجهیزات به اوکراین کمک می‌کند

 بلینکن: آمریکا تا ۲۵۰ میلیون دلار سلاح و تجهیزات به اوکراین کمک می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که آخرین بسته کمکی آمریکا به اوکراین در سال جاری شامل ۲۵۰ میلیون دلار سلاح و تجهیزات است تا از آن در جنگ برابر روسیه استفاده شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، از کنگره این کشور خواسته است تا کمک‌هایی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین را تصویب کند، اما جمهوری‌خواهان تایید آن را منوط به توافق با دمکرات‌ها برای تشدید تمهیدات امنیتی در مرزهای ایالات متحده و مکزیک کرده‌اند.

کاخ سفید هشدار داده که در صورت‌عدم تخصیص بودجه اضافی، کمک‌های ایالات متحده به اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که نیروهای روسیه اشغالشان کرده‌اند تا آخر سال به پایان می‌رسد.

آنتونی بلینکن گفت که آخرین بسته کمکی شامل مهمات دفاع هوایی، مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی با تحرک بالا، مهمات توپخانه، مهمات ضد زره و بیش از ۱۵ میلیون گلوله می‌شود.

کنگره ایالات متحده از آغاز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین تصویب کرده اما از ژانویه ۲۰۲۳ که جمهوری‌خواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار گرفته‌اند، هیچ کمک مالی به این کشور را تصویب نکرده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س. ن/ک. ر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر