۱۴۰۲ آذر ۲۸, سه‌شنبه

وزیر دفاع آمریکا برای کاهش شدت جنگ اسرائیل-حماس به اسرائیل سفر کرد

 وزیر دفاع آمریکا برای کاهش شدت جنگ اسرائیل-حماس به اسرائیل سفر کرد


لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای کاهش شدت جنگ سفرهایش را شروع کرد


برای کاهش شدت جنگ اسرائیل در غزه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا یکی دیگر از مقام‌های بلندپایه آمریکا است که در هفته‌های پسین به اسرائیل سفر می‌کند.

درحالی که اسرائیل به دلیل شدت جنگ خود در غزه، این‌روزها زیر انتقاد جهانی قرار گرفته است، لوید آستون، وزیر دفاع آمریکا به این کشور سفر کرده که اسرائیل را قانع کند تا از گزینه جنگ عبور کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تعهد کرده تا حماس را که با حمله ۷ اکتبر خود، سبب کشته شدن ۱۲۰۰ تن در اسرائیل شد، نابود کند.

در جریان جنگی که پس از حمله ۷ اکتبر حماس آغاز شد، وزارت بهداشت فلسطین که زیر اداره حماس است، اعلام کرده که تاکنون بیش از ۱۹ هزار فلسطینی کشته شده‌ و اکثریت جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه نیز آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.

در ادامه این فشارهای جهانی، دیدبان حقوق بشر نیز به تازه‌گی، اسرائیل را کارگیری از قحطی به عنوان یک شیوه جنگی متهم کرده است. اتهامی که اسرائیل آن را رد کرده و دیدبان حقوق بشر را به «یهودی‌ستیزی» متهم می‌کند.

همچنین بخوانیدپس از ناکامی‌های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل باری دیگر برای برقراری آتش‌بس در غزه، قطعنامه‌ای را به رای می‌گذارد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر