۱۳۹۷ خرداد ۲۸, دوشنبه

باید به رژیم ایران فشار بیشتر آورد - ژنرال دیوید پترائوس:‌

  باید به رژیم ایران فشار بیشتر آورد

- ژنرال دیوید پترائوس:‌

ژنرال دیوید پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس فرمانده سابق سنتکام و مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت:‌ از تصمیم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای خروج از برجام ـ توافق با رژیم ایران ـ حمایت می‌کند.
ژنرال پترائوس افزود: این اقدام منجر به فشار بسیار بزرگتری علیه رژیم ایران خواهد شد، نه فقط در زمینه‌هایی که مربوط به توافق اتمی است بلکه هم‌چنین برنامه موشکی و فعالیتهای شرورانه رژیم تهران در سراسر خاورمیانه.

پیشینه مواضع ژنرال پترائوس

ژنرال دیوید پترائوس در آبان۱۳۹۶ در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم آخوندی گفت:‌ باید ببینیم در سال ۲۰۱۷ چه تحولی رخ داد، چرا که کنگره در حال حاضر باید ظرف ۶۰روز بعد از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا توافق اتمی را تأیید نکرد این توافق را اصلاح کند یا تغییر دهد. باید ببینیم کنگره در مورد قوانینی که تحریمها را علیه رژیم ایران اعمال می‌کند چه ابتکاراتی به خرج می‌دهد. این قوانین درباره برنامه موشکی و فعالیتهای بدخواهانهٔ رژیم ایران در منطقه و سایر اقداماتی است که مورد نگرانی آمریکا است. این موضوع تا حد زیادی آنچه را که در سال ۲۰۱۸ اتفاق خواهد افتاد تعیین‌تکلیف می‌کند...
ژنرال پترائوس در مورد عراق هم تصریح کرد که باید سنیها را که توسط مالکی نخست‌وزیر سابق به حاشیه رانده شدند وارد صحنه کرد.
دیوید پترائوس رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در آذر سال ۱۳۹۶ در یک نشست خبری اعلام کرد رژیم ایران برای تداوم پروژه هلال شیعه در تلاش برای تبدیل عراق به یک لبنان دیگر است. وی با اشاره به برنامه موشکی رژیم ایران گفته است باید اقداماتی در برابر توسعه قدرت موشکی این رژیم اتخاذ شود.

ژنرال پترائوس: باید با کارهای شرورانه رژیم ایران مقابله کرد

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا و رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی این کشور خواستار برخورد با اقدامات شرورانه رژیم ایران شد.
وی که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا در۱۳بهمن ۹۵ شرکت کرده بود گفت:
رژیم ایران مایل است عراق را لبنانیزه کند و سه نیروی شیعی در عراق دارد. اما مردم عراق خواهان چنین چیزی نیستند. رژیم ایران همان کاری را که در عراق می‌کند در سوریه هم می‌کند یعنی لبنانیزه. شبه‌نظامیان را تقویت می‌کند و بعد وارد دولت می‌کند. در عراق هم رهبر شبه‌نظامیان است و هم در مجلس عراق نمایندگی دارد. باید بیش از آنچه که تا الآن بوده است با کارهای شرورانه ایران مقابله کرد. 



(2) سپاه پاسداران سپاه جهل وجنگ وجنایت وصدور تروریزم



مهمترين خبرها
اخبار مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر