۱۳۹۷ خرداد ۱۸, جمعه

رژیم ایران پدر خوانده تروریسم در سراسر خاورمیانه و جهان- استراون استیونسون:

رژیم ایران پدر خوانده تروریسم در سراسر خاورمیانه و جهان-

استراون استیونسون:

استراون استیونسون
استراون استیونسون هماهنگ‌کننده «کارزار برای تغییر در ایران» مقاله‌یی در یونایتدپرس بین‌المللی با عنوان «ملاهای ایران دگمه اضطراب را فشار می‌دهند» درج کرد.

در این مقاله که روز۱۶خرداد ۹۷منتشر شده می‌خوانیم:
اروپای کهنه اندیش تلاش می‌کند تا توافق هسته‌یی بی‌ثبات را حفظ کند، اما به‌نظر نمی‌رسد بعد از خروج آمریکا موفقیت محتمل باشد. کمپانیهای اروپا نمی‌خواهند با نقض تحریمها در معرض خشم وزارت‌خارجه آمریکا قرار گیرند.
اکنون در حالیکه دستورات جدید و دشوار آمریکا شروع به نیش زده کرده، رژیم ایران دگمه ترس و نگرانی را فشار می‌دهد. در اواخر هفته ظریف وزیر امور خارجه رژیم مصرانه از اتحادیه اروپا خواست در برابر آمریکا بایستد و "بابت ضررهای ایران غرامت بدهد". دخالت او سریعاً توسط خامنه‌ای ولی فقیه دنبال شد که اتحادیه اروپا را به‌خاطر این‌که کمتر از آنچه که انتظار می‌رود به حل مشکلات مربوطه می‌پردازد مورد سرزنش قرار داد و در مجموع برای بیرون کشیدن از توافق هسته‌یی تهدید کرد.

تهدید خامنه‌ای

خامنه‌ای برای تقویت تهدید خود دستور داد کار مرکز جدید مجمتع سانتریفوژها در سایت هسته‌یی نطنز شروع شود. این سایت و برنامه هسته‌یی فوق سری رژیم اولین بار توسط اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در اوت ۲۰۰۲ افشا شد. در واقع خواسته مجاهدین خلق ایران تحریمهای بین‌المللی بود که سرانجام رژیم ایران را مجبور کرد توافق هسته‌یی را بپذیرد.

قیامهای سراسری در ایران

قیام های بزرگ در سراسر ایران که در اواخر دسامبر آغاز شد، در فواصل معین تا امروز هم‌چنان ادامه داشته است.
اعتصابات گسترده اخیر و اعتراضات رانندگان کامیون و کارمندان دولت تقریباً کشور را فلج کرده‌اند.
پاسخ این رژیم مذهبی یک سرکوب وحشیانه بوده است. صدها تن از معترضان در خیابانها کشته یا مجروح شدهاند.
۸۰۰۰تن دستگیر شده‌اند و ۱۴تن از آنها در بازداشتگاه تا حد مرگ شکنجه شده‌اند.

استفاده گسترده از مجازات مرگ برای از بین بردن زندانیان، ایران را در جایگاه اول در سراسر جهان به‌عنوان یک دولت جلاد قرار داده است. با دار زدنهای گروهی که اغلب در انظار عمومی انجام می‌شود، بیش از نیمی از اعدام های ثبت شده در جهان اکنون در ایران صورت می‌گیرد.

استمالتگرها چشم خود را بر اعدامها در ایران می بندند

اما از آنجا که این استمالتگرها توسط فدریکا موگیرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی هدایت می‌شوند این نکوهش‌ها در اروپا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، و به دروغ ابراز امیداوری می‌کنند که "گفتگوهای سازنده" معاملات جدید تجاری را تضمین خواهد کرد، در حالیکه زندانیان سیاسی از طنابهای دار آویزان می‌شوند.

به نظر می‌رسد استمالتگرهای اصلی در اروپا به قراردادهای تجاری سودمند را مقدم بر حقوق بنیادی اساسی قرار می‌دهند.
اتحادیه اروپا باید با واقعیت روبه‌رو شود. فساد و وحشیگری مرگبار ملاها نمی‌گذارد که آنها مسیر خود را تغییر دهند.
آنها پدر خوانده تروریسم در سراسر خاورمیانه و جهان گسترده‌تر هستند و درندگان موقعیت خود را تغییر نمی‌دهند.


مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر