۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

مروری بر گذشته برای تجربه وشناخت حال وآینده - چگونه وزارت اطلاعات از میان خائنین، جاسوس استخدام میکند؟شماره اول

 مروری بر گذشته برای تجربه وشناخت حال وآینده - چگونه وزارت اطلاعات از میان خائنین، جاسوس استخدام میکند؟شماره اول

 دسته: مقالات روشنگر 

 

 میثم پناهی و سعید رحمانی- آماده شده - 222

دادستانی آلمان در ۲۰ فروردین ۹۵ برای دو مزدور وزارت اطلاعات به خاطر جاسوسی علیه سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران کیفرخواست صادر کرد.


این اولین بار نیست که یکی از کشورهای اروپایی از دستگیری یا بازداشت مأموران اطلاعات آخوندی خبر می‌دهد. قبل از این در فروردین‌ماه سال ۹۳، سازمان امنیت هلند خبر بازداشت یکی دیگر از مزدوران وزارت اطلاعات در آن کشور را اعلام کرده بود.

بیشتر بدانید

دستگیری یک مزدور اطلاعات آخوندی در آلمان به‌خاطر جاسوسی علیه مجاهدین

 


اطلاعیه دادستانی آلمان تصریح می‌کند: ظن کافی وجود دارد که میثم پناهی حداقل از ژانویه ۲۰۱۳ و سعید رحمانی حداقل از اوت ۲۰۱۴ برای سرویس مخفی (رژیم) ایران کارکرده‌اند. مأموریت آن‌ها کسب اطلاعات در مورد سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت بوده است. آن‌ها به‌طور خاص اطلاعات در مورد اعضای مجاهدین که در آلمان یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشتند را به مسئولان خود در این سرویس می‌دادند. بنا بر اطلاعیه دادستانی، پناهی از ۶ آبان ۱۳۹۴ در بازداشت به سر می‌برد. در اطلاعیه ۶ آبان دادستانی اعلام‌شده بود او درازای جاسوسی از وزارت اطلاعات پول دریافت می‌کرده است».


مقاومت ایران در روز ۶ آبان در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: «پناهی و همدستانش» از اردیبهشت ۱۳۹۱ از لیبرتی اخراج شدند. آن‌ها سپس به هتل مهاجر تحت کنترل اطلاعات و نیروی تروریستی قدس رژیم در بغداد رفتند. آن‌ها در هتل مهاجر توسط یک مأمور قدیمی نیروی قدس به نام کیانمهر، بانام مستعار سجاد، سازمان‌دهی شدند و نسبت به مأموریت‌های محوله توجیه شدند. (لینک به اطلاعیه شورا-۷ اسفند ۹۲)
این مزدوران در آلمان از یک‌سو دستورات جاسوسی را از سجاد می‌گرفتند و از سوی دیگر با عوامل اطلاعات آخوندی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی در ارتباط بودند. (اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا- ۲۱ مرداد ۱۳۹۴)

به دنبال لو رفتن جاسوسان وزارت اطلاعات در آبان گذشته، وزارت اطلاعات مزدوران را وادار کرد تا با مقاله‌ها و نامه‌های متعدد، اقدام به جوسازی و اعمال فشار به قضاییه آلمان بکنند تا شاید از ارجاع پرونده مزدوران دستگیرشده به دادگاه و به دام افتادن سایر مزدوران جلوگیری کند. سایت‌های وابسته به اطلاعات و مزدوران آن به نحو ابلهانه‌یی نوشتند دستگیری پناهی نتیجه تطمیع «برخی جناح‌ها و جریانات در دستگاه امنیتی و قضائیه آلمان» و «پاپوش جدید مجاهدین» است که می‌خواهند به این وسیله «از بقیه مجاهدین زهرچشم بگیرند». آن‌ها خطاب به دادستان فدرال آلمان نوشتند «اتهام موهوم جاسوسی و اطلاعات دادن به رژیم و تهدید امنیتی» به پناهی، ساخته‌وپرداخته مجاهدین» است… آن‌ها به هرکسی که کوچک‌ترین مخالفتی با این سازمان داشته باشد مارک مزدور وزارت اطلاعات را می‌زنند».

سجاد (کیانمهر) سرتیپ پاسدار نیروی تروریستی قدس و شبکه جاسوسی آن


رژیم همزمان از طریق مزدورانش در آلمان و فرانسه، اقدام به جمع‌آوری پول برای گرفتن وکیل و کمک به مزدوران لو رفته کرد تا وانمود کند آن‌ها وابستگی مالی به وزارت ندارند. سرویس‌های اطلاعاتی آلمان به‌خصوص اداره حراست از قانون اساسی، پیش‌ازاین بارها تأکید کرده‌اند که سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت، آماج فعالیت‌های وزارت اطلاعات در آلمان است. وزارت اطلاعات مأموریت دارد در مورد فعالیت‌های سازمان مجاهدین به‌طور سیستماتیک اطلاعات جمع کند و در مجاهدین و شورا نفوذ کند. وزارت اطلاعات تلاش می‌کند مجاهدین و شورا را با کمک فعالیت‌های تبلیغاتی بی‌اعتبار کند. کسب اطلاعات در مورد اعضای مجاهدین به‌طور خاص اعضایی که عراق را به سمت اروپا ترک کرده‌اند، در کانون توجه فعالیت‌های جاسوسی و شناسایی رژیم ایران قرار دارد.


در فروردین ۹۳ سازمان اطلاعات و امنیت هلند از دستگیری یکی دیگر از مأموران شناخته شدة شبکه وزارت اطلاعات در خارج کشور به نام بهزاد علیشاهی خبر داد. همزمان وزارت اطلاعات، به کانال‌های مختلف خود از طریق سفارت و به سایر مأمورین این وزارت خانه در هلند ازجمله کریم حقی، مسعود جابانی و راستگو، دستور داد هر کاری از دستشان برمی‌آید برای این مزدور انجام بدهند.

 

 
همچنین سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف اروپایی تاکنون بارها نسبت به جاسوسی وزارت اطلاعات علیه مجاهدین و مقاومت ایران در گزارش سالانة خود نوشته‌اند. در گزارش ادارة حراست از قانون اساسی آلمان که در تیرماه سال ۹۴ منتشرشده آمده است: «جاسوسی و مبارزه با اپوزیسیون ایران مهم‌ترین کار دستگاه اطلاعاتی رژیم آخوندی است و به‌ویژه مجاهدین و شورای ملی مقاومت و هواداران مقاومت ایران را هدف اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی خود قرار می‌دهد».

در گزارش سالانة پلیس امنیتی سوئد چنین آمده است: «در خارج از مرزها دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم ایران سعی می‌کند تا انتقادات و مخالفین را کنترل و یا خنثی کند. افسران اطلاعاتی مستقر در سوئد به‌طور مستقیم یا به کمک جاسوسان خود به‌منظور شناسایی گروه‌های آپوزیسیون، اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. به‌علاوه تلاش می‌کند با تهدید یا تطمیع فعالیت‌های انتقادی مخالفین خود را متوقف کند». دستگیری و بازداشت میثم پناهی و سعید رحمانی در نوع خود، نه اولین و نه آخرین مورد است، پیش‌ازاین تعدادی از جاسوسان ولایت‌فقیه در خارج کشور افشا، دستگیر و محاکمه شده‌اند. ازجمله: جمشید عابدینی و سیمین قربانی در سوئد در سال ۱۳۷۲ که تعدادی از اعضای شورای ملی مقاومت را برای ترور شناسایی کرده بودند، توسط پلیس سوئد دستگیری و به زندان محکوم شدند. حمید خرسند در آلمان که در تلاش برای نفوذ در مجاهدین و شناسایی اعضای مقاومت برای ترور بود در سال ۷۸ توسط پلیس آلمان دستگیر، محاکمه و محکوم شد.
انوش جعفری در هلند که برای نفوذ در مجاهدین تلاش می‌کرد و در بین پناهندگان به جمع‌آوری اطلاعات برای جمهوری اسلامی اقدام می‌کرد، توسط وزارت اطلاعات و در تصفیه‌های درونی به قتل رسید و پس از مرگش پلیس هلند در تحقیقاتی که در مورد قتل او به عمل آورد صدها نوار کاست در خانه او کشف کرد که حاوی مکالمات وی با ایرانیان ساکن هلند بود و بعدازاین تحقیقات بود که راز همکاری او با وزارت اطلاعات توسط رسانه‌های هلند افشا شد.

لرد ایوبری فقید، که به‌طور فشرده درباره کارزار دروغ‌پردازی رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق ایران تحقیق کرده، در کتابش به نام ”ایران: کشور ترور“ درباره افرادی که به خدمت وزارت اطلاعات رژیم ایران درمی‌آیند، می‌گوید:
«این افراد، یا به دلیل ابتذالشان یا به دلیل فقدان انگیزه برای ادامه مبارزه و حفظ اصول، به خودشان اجازه داده‌اند تا در مرحله بعد توسط رژیم خریداری شوند. چنین افرادی تاکنون فشرده‌ترین خدمات اطلاعاتی و سیاسی تروریست‌های رژیم در اروپا را مهیا کرده‌اند».
به‌طورمعمول رژیم برای پیشبرد طرح‌های تروریستی خود در خارج، از ترکیب دو عنصر به‌طور همزمان استفاده می‌کند:
عنصر اول، عنصر محلی است که در کشور مربوطه سعی می‌کند اطلاعات لازم را به دست آورد و با زمینه‌چینی کافی و با صبر و حوصله، به‌سوژهٌ موردنظر نزدیک شود. وقتی این عنصر کارش را انجام داد،
عنصر دوم که عنصر حرفه‌یی‌تر و غیر محلی است از تهران وارد می‌شود و در ترکیب با عنصر محلی تیم ترور تکمیل می‌شود.

در اینجا امثال بهزاد علیشاهی همان نقشی را ایفا می‌کند که در ترور خواهر مجاهد زهرا رجبی در استانبول، مزدوری به‌نام رضا معصومی ایفا کرد. وی که از سال‌ها قبل عضو وزارت اطلاعات بود و در ترکیه زندگی می‌کرد، به همراه چند تروریست که از ایران آمده بودند و با شرکت سرکنسول رژیم در استانبول مرتکب این جنایت شدند. معصومی بعداً در دادگاه استانبول به حبس ابد محکوم شد.




رفسنجانی جنایتکار وترور زهرا رجبی (فائزه)شهید دفاع از حقوق بشردر ترکیه



 
در روز اول اسفند 1374 خواهر مجاهد فائزه (زهرا) رجبی عضو شورای رهبری مجاهدین در استانبول توسط تروریستهای ولایت فقیه به شهادت رسید.

نمونه‌های دیگری از این شیوه را در جنایاتی مانند ترور دکتر کاظم رجوی در سوئیس و ترور محمدحسین نقدی در ایتالیا شاهد بودیم. اقدامات تروریستی که در کار مشترک شاگرد جلادان و توابان خائن با جوخه‌های ترور اعزامی آخوندها از تهران صورت گرفت.

 

سعید شاهسوندی خائن وشاگرد جلاد اوین وشركت در طرح ترور دكتر كاظم رجوي شهيد بزرگ حقوق بشر

 

در گزارش تحقیقی مشترک کنگره آمریکا و پنتاگون ابعاد دیگری از شبکه وزارت اطلاعات در خارج کشور و ابعاد توطئه‌های آن علیه مجاهدین و مقاومت ایران و همچنین اسامی و نحوة استخدام تعدادی از مأموران پیشانی سیاه وزارت بدنام ازجمله مسعود و ابراهیم خدابنده و ان سینگلتون توضیح داده‌شده است.

همچنین در کتاب واواک در خدمت آیت‌الله‌ها، نوشته ایوبونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه و نیز در کتاب کمیته پارلمانی بریتانیا برای ایران آزاد به نام «جاسوسی برای ملایان» در مورد فعالیت شبکة اطلاعات آخوندی و تشکلات پوششی آن در کشورهای اروپایی و آمریکا روشنگری شده است.



 

در سال‌های اخیر حکومت آخوندی تا آنجا که در توان داشته مأموران خود را تحت عنوان اعضای سابق مجاهدین علیه مجاهدین و پایداری اشرفیان، به کار گرفته است:
از اعماق شکنجه‌گاه اوین تا زمینه‌سازی‌های تروریستی برای منفجر کردن شبکه‌های آب‌رسانی اشرف تا محاصره و بلندگوهای شکنجه روانی و از جاسوس خانه‌های ام آی سیکس لندن و شاهد تراشی علیه مجاهدین در کارزار درهم شکستن برچسب آخوند ساخته در انگلیس تا کودتای ۱۷ ژوئن و تکنویسی کشاف مأموران اطلاعات درباره تک‌تک مجاهدین و بخصوص علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در د اس ت فرانسه و از چاقوکشی علیه پناهندگان در سالن فیاپ پاریس و انواع مصارف تبلیغاتی در بی‌بی‌سی فارسی و کتاب نویسی علیه مجاهدین و مقاومت مشروع مردم ایران تا صحنه‌های حشرونشر ان سینگلتون در جمع بسیجیان و مأموران وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس و نظامیان مالکی در جریان محاصره اشرف و شکنجه روانی مجاهدین با صدها بلندگو.

واقعیت این است که خلیفة ارتجاع شدیداً نیازمند اقدامات جاسوسی و فعالیت‌های اطلاعاتی علیه مجاهدین و مقاومت ایران است چراکه مجاهدین و مقاومت ایران، همة گریزگاه‌های رژیم آخوندی را بسته است، جام زهر اتمی را توی حلقومش ریخته و جام زهرهای بعدی را برای آخوندها تدارک دیده است. در صحنة بین‌المللی هم که آخوند روحانی کیسة گشادی دوخته بود تا بعد از برجام، با سفر به این‌وآن کشور و با به تاراج دادن سرمایه ملت، به ماشین شکنجه و اعدام رژیم در داخل کشور و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه سوخت برساند، مقاومت ایران جلوی او پیچیده و او را رسوا کرده است. بطوریکه مجبور شد سفر رسمی و اعلام‌شده خودش به اتریش را لغو کند و رژیم توسط لاریجانی رئیس مجلس رسماً اعلام کرد که علت لغو سفر وحشت از رسوایی بیشتر به دلیل تظاهرات مجاهدین بوده است. رسانه‌های رژیم خیلی صریح گفتند و نوشتند که مجاهدین برای رژیم مرز تخطی ناپذیر است: «… اقدام قاطعانه ریاست جمهوری کشورمان در لغو این سفر، می‌تواند پیام روشنی را به همه کشورهایی که خواستار مراودات پسابرجامی با ایران هستند، مخابره کند». (سایت انتخاب ۱۴ فروردین ۹۵).
مقاومت ایران با استقبال از اینکه دادستانی آلمان این پرونده را در برابر عدالت قرار داده، از دولت این کشور و مسئولان ذی‌ربط می‌خواهد جزییات این پرونده و سایر فعالیت‌های غیرقانونی رژیم آخوندی و مزدورانش در آلمان را فاش کنند و در اختیار افکار عمومی قرار بدهند. این‌یک اقدام ضروری برای ممانعت از ادامه این فعالیت‌های جنایت‌کارانه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر