۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

برای ماندن در ایران، شانس خیلی کمی داریم - مدیر عامل توتال فرانسه:

 برای ماندن در ایران، شانس خیلی کمی داریم - مدیر عامل توتال فرانسه:

پاتریک پویانه، مدیر کل شرکت فرانسوی توتال
پاتریک پویانه، مدیر کل شرکت فرانسوی توتال
پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در جمع سهامداران این شرکت احتمال باقی ماندن در پروژه فاز ۱۱پارس جنوبی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.
اگر از تحریم‌های آمریکا معاف تشویم، نمی‌توانیم این پروژه را ادامه دهیم. احتمال چنین معافیتی هم بسیار پایین است.
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: شرکت توتال حدود ۱۰میلیارد دلار دارایی در آمریکا دارد و ۹۰درصد عملیاتهای بانکی این شرکت از طریق بانکهای آمریکایی انجام می‌شود؛ این مسأله باعث شده که توتال در برابر تحریم و جریمه‌های آمریکا آسیب پذیر باشد.

ماکرون: نمی‌توانم به توتال بگویم از بازار آمریکا بیرون بیاید

مانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در یک موضعگیری جدید پذیرش ریسک تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران را به عهده شرکتهای فرانسوی دانست.
وی روز ۴خرداد۹۷در یک اجلاس اقتصادی در سن پترزبورگ درباره تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران گفت تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت در ایران و ارزیابی ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا برعهده خود شرکتهای فرانسوی است. من نمی‌توانم از توتال بخواهم از بازار آمریکا بیرون بیاید.
توتال گفته است بدون معافیت از تحریم‌‌ها نمی‌تواند به کار در ایران ادامه دهد.

بیرون کشیدن صدها شرکت اروپایی از ایران

نیویورک‌تایمز طی گزارشی توسط خبرنگارش در تهران می‌نویسد: «بعد از توافق اتمی.. صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به بازار عمدتاً استفاده‌ نشده ایران هجوم بردند و توسط ایالات متحده و سایر امضاء کنندگان (برجام) به آنها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. اما بعد از آن‌که ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، شرکتها پیام کاملاًً متفاوتی را دریافت کردند: «آنها ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیراین صورت، از بازار ایالات متحده منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد»
نیویورک‌تایمز۶خرداد ۹۷می‌افزاید: «... دو شرکت عمده نفتی، توتال فرانسه و انی ایتالیا پروژه‌های توسعه (در ایران) را ترک می‌کنند. شرکتهای کشتیرانی دانمارکی تورم و مرسک، دیگر به بنادر ایران نخواهند رفت. شرکت فولادسازی دانیلی ایتالیا که یک سال پیش یک کارخانه بزرگ را در نزدیکی تهران گشود، باید سهام خود را بفروشد و بیرون بکشد. هم‌چنین «پراکتر اند گمبل» شرکت عظیم کالاهای مصرفی آمریکا... به‌گفته کارمندانش، در حال برکناری همه پرسنل محلی است و به‌سمت خروجی می‌رود».

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر