۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

گردهمایی بزرگ مقاومت، خاری در چشم آخوندها

گردهمایی بزرگ مقاومت، خاری در چشم آخوندها

گردهمایی برزگ مقاومت ایران_ پاریس_۱۹تیر۱۳۹۵
روز پنجشنبه ۲۴خرداد ۹۷یکی از تیترهای مشترک رسانه‌های حکومتی، ابراز وحشت از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس است که قرار است روز ۹تیر ماه یعنی ۱۶روز دیگر برگزار گردد.
روزنامه حکومتی سیاست روز، وابسته به باند خامنه‌ای یکی از تیترهای صفحه اول خود را همراه با یک نوشته مفصل به این گردهمایی اختصاص داده و نوشته است: «پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا از توافق برجام، مجاهدین می‌خواهند با سنگ‌اندازی در روابط ایران و سایر اعضای برجامی به ترامپ برای ایجاد فشار بیشتر ایران کمک کنند.»

روزنامه حکومتی سیاست روز ۲۴خرداد ۱۳۹۶
روزنامه حکومتی سیاست روز ۲۴خرداد ۱۳۹۶

همین روزنامه در سایت خود نیز با درج عکسی از گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۶نوشته است: «دستگاه سیاست خارجی باید اعتراض رسمی خود را به مسئولان امور خارجه فرانسه ابلاغ و از همه ظرفیتها استفاده می‌کرد تا این اقدام فرانسه برای آنها پر هزینه شود »

سایت حکومتی سیاست روز - ۲۴خرداد ۱۳۹۷- واکنش به برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
سایت حکومتی سیاست روز - ۲۴خرداد ۱۳۹۷- واکنش به برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

چرا یک گردهمایی هزاران کیلومتر دورتر از ایران برای آخوندها غیرقابل تحمل است؟
واقعیت آن است که کم و کیف این گردهمایی ویژگی‌هایی دارد که آن را برای آخوندها این‌ همه ترسناک و غیرقابل تحمل می‌کند.
اولین ویژگی گردهماییهای بزرگ مقاومت، که در نگاه اول جلب توجه می‌کند، اجتماع عظیم ایرانیان در آن است. در این مراسم هر ساله جمع بزرگی از ایرانیان از سراسر جهان در فرانسه گردهم آمده‌اند و موفق شده‌اند بزرگترین تجمعات در تاریخ مبارزات ایرانیان در خارج کشور را شکل بدهند. این موفقیتی بوده است که نه فقط یک بار،‌ بلکه اکنون برای ۱۴سال است که پی‌درپی به ثبت می‌رسد. اعضای جوامع ایرانیان و نمایندگان صدها تشکل هموطنانمان در کشورهای مختلف جهان در این گردهماییها شرکت کرده‌اند و اجتماعات عظیمی را با حضور زنان،‌ مردان و جوانان ایران‌زمین شکل داده‌اند که با هر سن و سال و هر فکر و عقیده و مرام و هر مذهب و ملیت در یک هدف مشترک بوده‌اند: آزادی ایران.
اکنون نیز در شرایطی که خیزشهای اجتماعی از قیام دیماه به بعد به‌طور مستمر در شهرها و توسط اقشار مختلف جامعه ادامه یافته است و روزبه‌روز گسترده‌تر هم می‌شود،‌ برگزاری یک گردهمایی از ایرانیان در ابعادی که به آن اشاره شد با خواست روشن «قیام تا پیروزی»،‌ آخوندها را در این وحشت فرو برده است که این واقعه تبدیل به منبع دلگرمی برای قیام آفرینان شود و به اقشار به جان آمده میهن برای ایستادگی و مقاومت بر سر خواسته‌هایشان انگیزش مضاعف بدهد.
حمایتهای بین‌المللی از گردهمایی بزرگ مقاومت
ویژگی دوم گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس حمایتهایی است که این گردهمایی در عرصه جهانی برای مبارزات مردم ایران کسب می‌کند. به‌عنوان نمونه فقط در گردهمایی سال گذشته صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان تراز اول بین‌المللی و هیأتهای قانونگذاری و شخصیتهای برجسته از بیش از ۵۰کشور از ۵قاره جهان شرکت داشتند و بیش از ۶۰تن از آنها به ایراد سخنرانی پرداختند. در میان آنها شماری از عالیترین مقامات پیشین بین‌المللی و کشورهای اروپایی،‌‌ آمریکا و کشورهای عربی دیده می‌‌شدند. از جمله: برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه،‌ جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، جان برد وزیر خارجه سابق کانادا، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک،‌ نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، ‌ تام ریج وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا،‌ جان بولتن سفیر سابق آمریکا در ملل‌متحد که اکنون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا است و امیر ترکی فیصل از عربستان سعودی. آشکار شدن اعتبار و شناخته شدگی بین‌المللی مقاومت ایران در جریان این گردهماییها، وزن کفه مردم ایران را در تعادل‌قوای جهانی در برابر رژیم آخوندی سنگین‌تر می‌کند و بر سیاستهای جهانی به سود قیام مردم ایران و به زیان رژیم آخوندی تأثیر می‌گذارد.
این گردهمایی وقتی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که به سابقه مبارزاتی یک ملت تبدیل می‌شود و اجرای منظم و سالانه آن، به نقطه سنجش قابل رویتی برای ارزیابی وضعیت تعادل‌قوای مردم و رژیم مبدل می‌گردد.
گردهمایی ایرانیان جلوه‌یی از بروز توانمندی مقاومت ایران
ویژگی دیگر گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس، این است که تمامی ناظران، در این گردهمایی حضور فعال و رزمنده یک آلترناتیو توانمند برای سرنگونی دیکتاتوری فاشیستی حاکم بر ایران را می‌بینند. آلترناتیوی که از حمایت گسترده اجتماعی برخوردار است؛ در عرصه بین‌المللی حق مشروع مردم ایران برای مقاومت در برابر فاشیست مذهبی را نمایندگی می‌کند و از زبان رئیس‌جمهور برگزیده آن برنامه عمل مشخص مبارزاتی خود و برنامه خود برای ایران آزاد فردا را ارائه می‌دهد. در این گردهمایی دهها هزار ایرانی حاضر در صحنه، به تأیید این مقاومت بر می‌خیزند و از مبارزه این مقاومت برای آزادی ایران اعلام حمایت می‌کنند. در جریان این گردهمایی، مقاومت ایران به‌عنوان به یک آلترناتیو دموکراتیک حاضر و تأثیرگذار در صحنه تحولات سیاسی مربوط به ایران خود را بیش‌ از‌ پیش نشان می‌دهد.
گردهمایی بزرگ مقاومت و پیام سرنگونی رژیم آخوندی
آن روی دیگر این سکه، وضعیت رژیم به‌لحاظ بحران درونی آن است. رژیم آخوندی از قیام دیماه به این سو در تلاش است وانمود کند هنوز ماجرای «اصلاح طلب و اصول‌گرا» به پایان خود نرسیده است.‌ تمام دستگاههای تبلیغاتی رژیم آخوندی برای زنده نگه‌داشتن این سراب که گویا این رژیم برای انبوه بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و برای پاسخگویی به مطالبات صنفی و سیاسی مردم ایران راه‌حلی در درون خود دارد و راه‌حل سرنگونی این رژیم نیست؛ بسیج شده‌اند. مردم ایران در قیام دیماه پاسخ خود را به این ترفند آخوندها با شعار «اصلاح طلب،‌ اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» دادند و نشان دادند که مردم ایران هر توهمی در مورد امکان اصلاح این رژیم را رد می‌کنند و خواستار سرنگونی تمامی این رژیم با همه باندها و دسته‌جات و جناح بندیهای درون آن هستند. در چنین شرایطی برگزاری گردهمایی یک مقاومت معتبر با همه ویژگیهایی که به آن اشاره شد، راه رژیم آخوندی را برای ادامه بازی «اصلاح طلب و اصول‌گرا»‌ سد می‌کند و به جهانیان نشان می‌دهد در حالی که حاکمیت آخوندی هیچ راه‌حلی در درون خود ندارد،‌ یک جایگزین دموکراتیک با برخورداری از سابقه مقاومتی سی و هفت ساله،‌ برخوردار از حمایت اجتماعی و اعتبار بین‌المللی حی و حاضر است.
سال گذشته گردهمایی بزرگ مقاومت با شعار «نه شیاد نه جلاد»‌ بازی شکست خورده جناح بندیهای درونی حاکمیت را در جریان انتخابات رسوای ریاست‌جمهوری رژیم با صحنه گردانی آخوند روحانی و آخوند رئیسی بیش‌ از‌ پیش رسوا نمود. در آن سال دو هفته بعد از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، نمایشهای جمعه ولی‌فقیه ارتجاع در شهرهای مختلف کشور صحنه یاوه‌گوییهای پر از ترس و نگرانی بود نسبت به پیامدهای این گردهمایی بود و نمایندگان خامنه‌ای در آن هنگام که هنوز با قیام دیماه ۹۶روبه‌رو نشده بودند به صراحت می‌گفتند دست قیام‌کنندگان سال ۷۸و ۸۸در دست مجاهدین است.
این پیامی است که رژیم را در وحشت از برگزاری این گردهمایی فرو برده است. در این گردهمایی رژیم نیروی بالفعل سرنگونی خود را با تمام توانمندی و اعتبار و محبوبیتش قد برافراشته در برابر خود می‌بیند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر