۱۳۹۷ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

گزارش تحقیقی نیویورک تایمز درباره شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در سوریه

گزارش تحقیقی نیویورک تایمز درباره شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در سوریه

شبه نظامیان رژیم ایران در سوریه
شبه نظامیان رژیم ایران در سوریه
با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره در اطراف رژیم ایران و گروه‌های تروریستی‌اش در منطقه خاورمیانه، هر روز یکی دیگر از پرونده‌های این رژیم برملا می‌شود. این بار یکی از این پرونده‌ها را نیویورک تایمز فاش کرده است
نیویورک تایمز۱۴ژوئن ۲۰۱۸ نوشت: «در حال حاضر حدود ۲۰۰۰نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند. اخیراً اطلاعیه‌ای صادر شده که می‌گوید به آنها مستقیماًًً حمله خواهد شد. در این اطلاعیه گفته شده بود که این شروع عملیات جهادی علیه اشغالگری آمریکاست.
این اطلاعیه از طرف یک نیروی شبه‌نظامی سوری به‌نام « تیپ باقر» صادر شده که حدود ۳۰۰۰عضودارد».
در کنار تهدیدهای گروه تروریستی داعش این چندمین بار است که گروهی در سوریه مستقیماًًً نیروهای آمریکایی در سوریه را تهدید می‌کند.لذا چرا آنها دست به این تهدید می‌زنند؟ تیپ باقر کیست؟

 

تیپ باقر کیست؟

یکی از کلیدهای فهم موضوع این عکس است.

قاسم سلیمانی و رهبر تیپ الباقر
قاسم سلیمانی و رهبر تیپ الباقر
سمت راست فرمانده نیروهای تیپ باقر خالد حسن است. سمت چپ قاسم سلیمانی است که تمامی فعالیتهای نظامی خارجی ایران را اداره می‌کند.
چند سال پیش بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای جنگ در دو جبهه به کمک نیاز داشت و در این رابطه رژیم ایران به کمک آن آمد. این رژیم یکی از تاکتیک‌هایی که برای کمک به بشار اسد استفاده کرد تأمین مالی و آموزش شبه‌‌نظامیان اسد بود. شبه‌‌نظامیانی مانند تیپ الباقر.
این شبه‌‌نظامیان برای کم رنگ کردن وابستگی‌شان به یک دولت خارجی ملی‌گرایی را تبلیغ می‌کنند.

مثلث خامنه‌ای، حسن نصرالله و بشار اسد


مثلث خامنه‌ای حسن نصرالله و بشار اسد
مثلث خامنه‌ای حسن نصرالله و بشار اسد
اینجا یکی از بنرهایی است که به نوعی انگیزه‌های این گروه در آن دیده می‌شود. این عکس رئیس‌جمهور سوریه است. این گروه در این بنر با نمایش عکس بشار اسد می‌خواهد جنبه ملی‌گرایانه خود را نشان دهد ولی دو نفر دیگر سوری نیستند. یکی حسن نصرالله رهبر حزب‌الله، گروه لبنانی مورد حمایت رژیم ایران و دیگری علی خامنه‌ای رهبر عالی رژیم ایران است.
هدف واقعی رژیم ایران در اینجا استفاده از شبه‌‌نظامیانش برای نفوذ در تمامی صحنه‌های زندگی سوریه است.

آموزش شبه‌‌نظامیان در ایران


عمرالحسن رهبر سیاسی تیپ باقردر تهران
عمرالحسن رهبر سیاسی تیپ باقردر تهران
این فرد عمر الحسن رهبر سیاسی تیپ باقر است در این عکس او در نزدیکی پایتخت ایران در حال زیارت قبر رهبر پیشین ایران است.
چندین عضو شبه‌نظامی به ایران فرستاده شده‌اند تا که پیوند ها با رژیم ایران را تقویت کنند. آنها هم‌چنین این گروه‌ها را برای آموزش به ایرانمی‌فرستند. تمامی اینها به‌خاطر یک ایدئولوژی است ولی برای نمایش نیز این کارها را انجام می‌دهند که بگویند رژیم ایران در خط مقدم و در کانون همه چیز قرار دارد.

عمرالحسن در سوریه
عمرالحسن در سوریه
به عمر الحسن رهبر سیاسی تیپ باقر برمی گردیم. او در این عکس در سوریه در جلسه‌ای با اهالی است. شما می‌توانید دقیقاً حدس بزنید که این عکس کجا گرفته شده است.
سال گذشته بود که تیپ الباقر این منطقه را از داعش پس گرفت ولی حتی زمانی که تلاش می‌کردند زمینهای بیشتری را تصرف کنند قدرت آن را نداشتند زیرا آمریکاییها و متحدان آنها در سر راه آنها بودند.
کمی نه چندان دورتر از جایی که عکس الحسن گرفته شده یک تپه است که اخیراً تصویری از آن تپه بر روی گزارشی از یکی رسانه‌های اجتماعی فرستاده شده که به تیپ الباقر مرتبط است.
گزارش تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و فرانسوی بود که می‌گفت« شما در تیررس ما هستید» ما آن تپه را درست در مرز بین مناطق طرفدار اسد و زمین‌هایی که آمریکا و متحدان آن عمل می‌کردند شناسایی کردیم.
در گزارش گفته شده بود «ما مراقب شما هستیم ».

هادی عامری
هادی عامری
در حالی که رژیم ایران نفوذ خود را در سوریه گسترش می‌دهد آمریکا نیز نفوذش را گسترش داده است. رژیم ایران می‌گوید ما به سوریه دعوت شده‌ایم ولی آمریکاییها نشده‌اند...

درگیری آمریکاییها با شبه‌‌نظامیان رژیم ایران

تابحال چند بار تیپ باقر با نیروهای آمریکایی برخورد داشته؛ یکی از آنها در این نقطه بود. در ماه مه ۲۰۱۷زمانی که چندین شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به سوی پایگاهی که توسط آمریکا اداره می‌شود پیشروی کردند نیروهای آمریکایی به آنها تهاجم کردند.
ژنرال جیم متیس در ماه مه ۲۰۱۷گفت:این تهاجم به‌خاطر تحرکات تهاجمی گروه‌های شبه‌نظامی ضرورت داشت...
نیویورک تایمز در گزارشی اضافه می‌کند: ۹ماه بعد نیروهای آمر یکایی و متحدان آنها مورد حمله نیروهای مورد حمایت ایران قرار گرفتند ما می‌دانستیم که تیپ الباقر نیز آنجا بود.
اکنون آمریکا تصمیم دارد که نفوذ رژیم ایران در منطقه را تحت کنترل بگیرد.

مایک پمپئو
مایک پمپئو
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: ما عوامل رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت این رژیم را در سراسر جهان ردیابی کرده و آنها را درهم خواهیم کوبید.
نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: موضوع این است که شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران فقط در خط مقدم نیستند آنها در عمق زمینهای تحت کنترل آمریکا و متحدان آن هم عضوگیری می‌کنند. پوش آنها کمک‌رسانی به مردم است و با فراخوان دادن به جهاد، این تیپ پیام می‌دهد که آمریکا باید سوریه را ترک کند.

رهبر تیپ الباقر با قاسم سلیمانی
رهبر تیپ الباقر با قاسم سلیمانی
این پیام هنوز در شروع آن است. حوالی ژوئن تجمع بزرگی از تیپ الباقر و چندین گروه دیگر که رهبر آن را دیدیم با قاسم سلیمانی رهبر نیروی تروریستی قدس اینجا بودند.
با کنار گذاشته شدن سیاست مماشات نسبت به رژیم ایران گروه‌های وابسته به این رژیم نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در سراسر جهان شناسایی، لیست‌گذاری تروریستی و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر