۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

تصمیم بانکهای اروپایی برای توقف مبادلات خود با رژیم ایران - واشینگتن تایمز:

تصمیم بانکهای اروپایی برای توقف مبادلات خود با رژیم ایران

 - واشینگتن تایمز:

توقف تبادلات بانک «بی سی پی» سوئیس با رژیم ایران
توقف تبادلات بانک «بی سی پی» سوئیس با رژیم ایران
واشینگتن تایمز ۱۱خرداد ۹۷در گزارشی درباره متوقف کردن مبادلات بانکها و شرکتهایی که با رژیم ایران قرارداد داشتند، نوشت: به‌دنبال تصمیم خروج آمریکا از برجام و برگرداندن تحریمها به رژیم ایران، بانکهای بزرگ اروپایی تصمیم به معکوس کردن سیاست هایشان و پایان دادن به مبادلات مالی با ایران گرفته‌اند. این بانکها در دوره باراک اوباما به همکاری با ایران تشویق شدند.

معلق کردن مبادلات بانک «بی سی پی»  

بانک «بی سی پی» سوئیس مبادلاتش با رژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورده و از دیگر فعالیت هایش در ارتباط با ایران کم می‌کند. این تازه‌ترین مؤسسه اروپایی است که پس از تصمیم ایالات متحده به اعمال دوباره تحریمها علیه رژیم ایران به کار خود با این رژیم پایان می‌دهد.
«بی سی پی» سال ۱۹۶۳تأسیس شد و از جمله بازیگران فعال در ایران در ارتباط با فاینانس کالاهای تجاری بوده است.

دونالد ترامپ ۸ماه مه خروج آمریکا از توافق هسته‌یی ایران را اعلام کرد و گفت طی ۱۸۰روز تحریمهای لغو شده بر مبنای برجام را دوباره اعمال می‌شود. این امر باعث شد شماری شرکتهای اروپایی از پایان تجارت‌شان با تهران خبر بدهند.
بی سی پی در بیانیه‌یی اعلام کرد:
«ما از هشتم ماه مه ۲۰۱۸انجام هر مبادله مالی جدیدی را به تعلیق در آورده‌ایم و دوره کاهش حضورمان را در چارچوب اطلاعیه دفتر داراییهای خارجی وزارت دارایی آمریکا آغاز کرده‌ایم.»
بانک استقراضی شماره ۲ آلمان موسوم به «دی زد بانک» هم پیشتر اعلام کرده بود مبادلات مالی‌اش با ایران را در ماه ژوییه متوقف می‌کند.


توتال: برای ماندن در ایران شانس خیلی کمی داریم

مدیر عامل توتال گفت: «اگر از تحریم‌های آمریکا معاف تشویم، نمی‌توانیم این پروژه فاز ۱۱پارس جنوبی را ادامه دهیم. احتمال چنین معافیتی هم بسیار پایین است.
پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در جمع سهامداران این شرکت احتمال باقی ماندن در پروژه فاز ۱۱پارس جنوبی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد. وی گفت: برای ماندن در ایران، شانس خیلی کمی داریم
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت؛ شرکت توتال حدود ۱۰میلیارد دلار دارایی در آمریکا دارد و ۹۰درصد عملیاتهای بانکی این شرکت از طریق بانکهای آمریکایی انجام می‌شود؛ این مسأله باعث شده که توتال در برابر تحریم و جریمه‌های آمریکا آسیب پذیر باشد.

نیویورک تایمز: شرکتهای اروپایی ایران را ترک می‌کنند

نیویورک‌تایمز طی گزارشی توسط خبرنگارش در تهران می‌نویسد: «بعد از توافق اتمی.. صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به بازار عمدتاً استفاده‌ نشده ایران هجوم بردند و توسط ایالات متحده و سایر امضاء کنندگان (برجام) به آنها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. اما بعد از آن‌که ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، شرکتها پیام کاملاًً متفاوتی را دریافت کردند: «آنها ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیراین صورت، از بازار ایالات متحده منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد»
نیویورک‌تایمز۶خرداد ۹۷می‌افزاید: «... دو شرکت عمده نفتی، توتال فرانسه و انی ایتالیا پروژه‌های توسعه (در ایران) را ترک می‌کنند. شرکتهای کشتیرانی دانمارکی تورم و مرسک، دیگر به بنادر ایران نخواهند رفت. شرکت فولادسازی دانیلی ایتالیا که یک سال پیش یک کارخانه بزرگ را در نزدیکی تهران گشود، باید سهام خود را بفروشد و بیرون بکشد. هم‌چنین «پراکتر اند گمبل» شرکت عظیم کالاهای مصرفی آمریکا... به‌گفته کارمندانش، در حال برکناری همه پرسنل محلی است و به‌سمت خروجی می‌رود».

روزنامه حکومتی وطن امروز: پایان همکاری شرکتهای نفتی هند

روزنامه حکومتی وطن امروز در شماره روز شنبه ۱۲خرداد خود از این‌که بانکها و شرکتهای نفتی هند از همکاری با رژیم خودداری می‌کنند ابراز نگرانی کرد.
این منبع حکومتی نوشت: کمتر از یک هفته پس از سفر ظریف به هند ۲بانک و یک شرکت نفتی هندی ضرب‌الاجل پایان همکاری با ایران را اعلام کردند. در حالی که بیژن زنگنه، وزیر نفت سفر محمدجواد ظریف به هند را مثبت و راهگشا توصیف کرده و گفته این سفر می‌تواند از ایجاد تنگناها در حوزه صادرات نفت ایران جلوگیری کند، یک شرکت نفتی هندوستان که مالک بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاهی در این کشور است، اعلام کرد واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند.

رویتر به‌نقل از برخی منابع نوشته شرکت ریلاینس که ارتباطات زیادی با نظام مالی آمریکا دارد، کمتر از ۶ماه دیگر خرید نفت از ایران را متوقف خواهد کرد. علاوه بر این شرکت، هفته گذشته ۲بانک هندی نیز برای صادر‌کنندگان این کشور برای پایان مراودات مالی با تهران ضر‌ب‌الاجل تعیین کردند.

متوقف کردن فروش تجهیزات نفتی و گازی جنرال الکتریک

وال استریت ژورنال ۱۰خرداد ۹۷نوشت:
جنرال الکتریک قصد دارد فروش تجهیزات نفتی و گازی خود در ایران را متوقف کند... قبل از خروج ایالات متحده از توافق اتمی، شرکتهای تابعه جنرال الکتریک خود را آماده پیشنهاد قراردادهایی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار برای فروش خطوط لوله نفت، کمپرسور و تجهیزات زیرزمینی... به (رژیم) ایران می‌کردند... (اما) افراد مطلع گفتند، از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام... این شرکت طرح‌های مذکور را تقریباً رها کرده است...
جی.ای. پاور GE Power، واحد برقی شرکت جنرال الکتریک دفتر کوچک خود در تهران... را بسته و لوگوی شرکت را از روی آن برداشته است...
بیکر هیوز یک شرکت تجهیزات مربوط به انرژی که سال گذشته توسط جنرال الکتریک خریداری شد به بازرگانان ایرانی گفته است، معامله‌یی برای تحویل‌دهی بعد از ۴نوامبر یعنی ضرب‌الاجل بازگشت تحریم‌های آمریکایی، انجام ندهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر