۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

خرید نفت از ایران باید به صفر برسد، منابع مالی رژیم ایران باید قطع شود

وزارت خارجه آمریکاخرید نفت از ایران باید به صفر برسد، منابع مالی رژیم ایران باید قطع شود

وزارت خارجه آمریکا
یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه پنجم تیرماه گفت کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳آبان) و از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند. او تأکید کرد آمریکا به کشورهای هم‌پیمانش فشار می‌آورد تا واردات نفت از ایران را تا ماه نوامبر به صفر برسانند و افزود، هدف آمریکا متوقف کردن راههای درآمد ایران و برجسته کردن اقدامات زیانبار این رژیم در کشورهای منطقه است.
او در اشاره به دخالتهای نظامی رژیم در کشورهای عرب اضافه کرد: هفته آینده هیاتی از مقامات آمریکایی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد رفت تا تضمین کنند، بعد از قطع انتقال نفت از ایران، بازار جهانی با کمبود روبه‌رو نخواهد شد.
این مقام آمریکایی به کشورهای دیگر هشدار داد که واشنگتن «هیچ‌گونه معافیتی» را برای واردکنندگان نفت ایرانی در نظر نخواهد گرفت و گفت « تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران یکی از اولویت‌های اصلی امنیت ملی» ایالات متحده است.

منابع مالی رژیم ایران باید قطع شود

با این طرح، آمریکا تلاش می‌کند که کلیه منابع مالی رژیم را قطع کند به این دلیل دولت دونالد ترامپ از کشورهای جهان خواست تا خرید نفت از این رژیم را متوقف کنند. او تأکید کرد که هر کشوری که از این رژیم نفت خریداری کند از تحریمهای آمریکا در امان نخواهد بود.
جاناتان شانزر یکی از مسؤلان سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «به نظر من هدف آمریکا خارج کردن ایران از نظام بانکی سویفت است. به‌خاطر می‌آوریم که مجازاتهای آمریکا رژیم ایران را مجبور کرد که در سال ۲۰۱۳ بر سر میز مذاکرات بنشیند.»
ایران در سال گذشته میلادی روزانه دو میلیون و ۱۲۵هزار بشکه نفت خام و حدود ۴۰۰هزار بشکه میعانات گازی صادر کرد که نزدیک به یک‌سوم از آن به کشورهای اروپایی فرستاده شد و مابقی به دست چین، هندوستان، کره جنوبی و ژاپن رسید.
صندوق بین‌المللی پول در آخرین ارزیابی‌اش قبل از خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران در گزارشی نوشت: ایران در سال گذشته نزدیک به ۵۰میلیارد دلار صادرات نفت داشت و برای سال جاری هم انتظار می‌رفت که این رقم به ۶۳میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار، یعنی نزدیک به ۶۰درصد کل صادرات کشور برسد ولی اجرایی شدن تحریمهای آمریکا در ماه اوت این معادله را بر هم خواهد زد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز ۱۸اردیبهشت رسماً اعلام کرد که ایالات متحده از توافق اتمی با ایران خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه تهران را باز می‌گرداند.
آمریکا در حال فشار وارد آوردن به کشورهای اروپایی و آسیایی به‌ویژه هند، ژاپن و چین برای کاستن از روابط تجاری خود با ایران و قطع واردات نفت از این کشور است.
جاناتان شانزر مسؤل سابق در وزارت خزانه‌داری آمریکا عقیده دارد که این روند برای ایران یک فاجعه است. اقتصاد ایران فرو می‌پاشد و قیمت ریال کاهش پیدا می‌کند. و ایرانیها در خیابانها به‌نحوه مصرف پولهایشان توسط رژیم ایران تظاهرات می‌کنند.

اعتراف به افلاس اقتصادی رژیم ایران

حسینعلی شهریاری عضو مجلس ارتجاع از زاهدان در تاریخ ششم تیر ۹۷ در جلسه علنی مجلس رژیم گفت: بازاریان و اصناف ما حق دارند که تظاهرات بکنند حق دارند اعتراض کنند، حق دارند که به دولت و مجلس اعتراض کنند...تقریبا شاید بتوان گفت در یکی دو سال تقریباً ۳۰۰درصد ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده و خیلی از مردم به زیر خط فقر قرار گرفتند به‌خاطر مشکلاتی که دولتمردان و به‌علت عدم توانایی آنها در کنترل امور کشور داریم امروزه شما تمام مایحتاج روزمره مردم را اگر نگاه کنید ۵۰ تا ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشته است. او در اشاره ضمنی به چپاول سران رژیم گفت: آیا من نماینده با چه رانتهایی و با چه کارهایی و با چه زد و بندهایی وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوم؟ یک فاصله طبقاتی عجیبی بین دولتمردان و نمایندگان مجلس با مردم عادی وجود دارد، اگر اینهمه دزدی و فساد و اختلاس که همه‌اش با رانت به نوعی دولتمردان و مجلسی‌ها انجام می‌شود وجود نداشت قطعاً وضعیت کشور خیلی بهتر از این بود...

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر