۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

رژیم ایران به‌دنبال تکنیک کسب سلاح کشتار جمعی - آژانس اطلاعات آلمان:

 رژیم ایران به‌دنبال تکنیک کسب سلاح کشتار جمعی - آژانس اطلاعات آلمان:

رژیم ایران بدنبال کسب سلاح کشتار جمعی است
رژیم ایران بدنبال کسب سلاح کشتار جمعی است
فاکس نیوز ۱۱خرداد۹۷:
به قلم بنیامین واینتال گزارشگر امور حقوق‌بشر و کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسیها

آژانس اطلاعات آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ هفته گذشته افشا کرد که رژیم ایران حرکت برای تأمین تکنولوژی و علوم تولید تسلیحات کشتارجمعی را متوقف نکرده است.

بنا‌به اسناد اطلاعاتی که فاکس‌نیوز بررسی کرده است رژیم ایران دست به تلاشهایی برای کسب کالاها و علوم فن‌آوری زده‌اند که برای توسعه تسلیحات کشتارجمعی و برای تنظیم سیستمهای آتشباری موشکی بکار برده می‌شوند.
آژانس اطلاعات دفتر دولتی حفاظت از قانون اساسی، تهدیدات دستور قانون اساسی دموکراتیک آلمان را مانیتور می‌کند و معادل اف.بی.آی[پلیس آگاهی آمریکا] و در سطح دولت عمل می‌کند.
مقامات ضدجاسوسی نوشتند فعالیتهای غیرقانونی رژیم ایران در آلمان در بخشهای کلاسیک جاسوسی متمرکز هستند و سیاست، اقتصاد، علوم، ارتش و صنایع زرادخانه را شامل می‌شوند.
در این گزارش بادن ووتنبرگ در ۲۰۱۷آمده است که مانیتور و مبارزه با تلاشهای تکثیر کشتارجمعی نیز وظیفه ضداطلاعات می‌باشد. چندین شرکت تکنولوژی و مهندسی در این ایالت جنوب غربی واقع شده‌اند.

تجهیزات خریداری شده رژیم ایران در حملات شیمیایی سوریه به کار می‌رود

فاکس نیوز در فوریه گزارش داد یک تاجر ایرانی موادی را از شرکت کریمپل در بادن ووتنبرگ خریداری کرد که بعداً در راکتهای شیمیایی پیدا شد که در حملات شیمیایی علیه شهروندان سوری در ژانویه و فوریه بکار برده شدند.
حتی بعد از افشاشدن مواد ساختاری آلمان در راکتهای شیمیایی تولید شده ایرانی، دفتر فدرال آلمان در امور اقتصادی و کنترل صادرات برای توقف تجارت بین کریمپل و رژیم ایران اکراه نشان داد.
مقامات اطلاعاتی بادن ووتنبرگ گفتند آنها اطلاعاتی فشرده را در رابطه با فعالیتهای نهادهای جاسوسی رژیم ایران به‌دست آورده‌اند.
در این گزارش ۳۴۵صفحه‌یی که در ۲۴مه منتشر شده قسمتهایی طولانی به حمایت رژیم ایران از سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان و به نهادهای جاسوسی تهران و نهادهای سرکوب در ایران مانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اختصاص داده شده است.

برجام مانع فعالیتهای تسلیحاتی رژیم ایران نشده است

ماه گذشته رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از برجام بیرون کشید و گفت این توافق منافع امنیتی آمریکا را پیش نبرده است.
وی گفته بود برجام نه تنها در توقف جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران شکست خورده بلکه در پرداختن به توسعه موشک بالستیک این رژیم که می‌تواند کلاهک جنگی اتمی هم حمل کند نیز شکست خورده است.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود این توافق هم‌چنین کاری برای محدود ساختن فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران شامل حمایتش از تروریسم در نظر نگرفته است.
مقامات اطلاعاتی آلمان که این گزارش را قبل از تصمیم ۸مه دونالد ترامپ تهیه کرده‌اند گفتند روابط فعلی تهران با آمریکا که رو به وخامت گذاشته ممکن است به افزایش فعالیتهای جاسوسی رژیم ایران انجامیده باشد.

جاسوسی رژیم ایران علیه مخالفان

در این گزارش هم‌چنین آمده است رژیم ایران کماکان به جاسوسی علیه ناراضیان ایرانی در آلمان ادامه داده است.
بنا‌به این گزارش، ایران بلاوقفه به برنامه جاه‌طلبانه برای کسب فن‌آوری موشکی ادامه داده است و در این رابطه تست موشک میان‌برد خرمشهر در سپتامبر یادآوری شده است.
رژیم ایران درصدد کسب نرم افزار، تکنیکهای پیشرفته مهندسی خلأ و کنترل، تجهیزات اندازه‌گیری و تجهیزات پیشرفته برقی برای برنامه موشکی از آلمان بوده است.
آلمان بیش از هر کشوری در اروپا در سخت گیری علیه تجارت با رژیم ایران اکراه داشته است.
سال گذشته فاکس‌نیوز گزارش داد که تلاشهای رژیم ایران برای توسعه اتمی و برنامه موشکی به ۳۲مورد برای تهیه الزامات برنامه‌های تکثیر تسلیحاتی رسیده است.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر