۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

جنرال الکتریک فروش تجهیزات انرژی به ایران را متوقف می‌کند - آثار تحریم آمریکا

جنرال الکتریک فروش تجهیزات انرژی به ایران را متوقف می‌کند

- آثار تحریم آمریکا

جنرال الکتریک فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند
جنرال الکتریک فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند
به گزارش وال استریت ژورنال ۱۰خرداد۹۷شرکت بزرگ آمریکایی جنرال الکتریک فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند.
وال استریت ژورنال می‌نویسد:
جنرال الکتریک قصد دارد فروش تجهیزات نفتی و گازی خود در ایران را متوقف کند... قبل از خروج ایالات متحده از توافق اتمی، شرکتهای تابعه جنرال الکتریک خود را آمادهٔ پیشنهاد قراردادهایی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار برای فروش خطوط لوله نفت، کمپرسور و تجهیزات زیرزمینی... به (رژیم) ایران می‌کردند... (اما) افراد مطلع گفتند، از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام... این شرکت طرح‌های مذکور را تقریباً رها کرده است...

بستن دفاتر واحد برقی شرکت جنرال الکتریک در تهران

جی.ای. پاور GE Power، واحد برقی شرکت جنرال الکتریک دفتر کوچک خود در تهران... را بسته و لوگوی شرکت را از روی آن برداشته است...
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت:
بیکر هیوز یک شرکت تجهیزات مربوط به انرژی که سال گذشته توسط جنرال الکتریک خریداری شد به بازرگانان ایرانی گفته است، معامله‌یی برای تحویل‌دهی بعد از ۴نوامبر یعنی ضرب‌الاجل بازگشت تحریم‌های آمریکایی، انجام ندهند.
وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد:
طی هفته‌های اخیر شرکتهای اروپایی هم‌چون شرکت عظیم نفتی توتال، شرکت هواپیماسازی ایرباس و شرکت زیمنس... خروج خود را از (معاملاتشان) در ایران برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، اعلام کرده‌اند.

بیرون کشیدن شرکتهای بزرگ اروپایی از ایران

وال استریت ژورنال روز ۹خرداد ۹۷نیز نوشت:
تحریم‌های آمریکا علیه (رژیم) ایران تا چند ماه دیگر برقرار خواهد شد؛ اما شرکتهای جهانی حمل‌‌ و نقل دریایی، از هم‌اکنون از ایران خارج می‌شوند. بزرگ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان یعنی مرسک‌لاین دانمارک و ام.اس.سی. مستقر در سوئیس گفتند، محموله‌های عمومی خود را کاهش می‌دهند؛ صاحبان تانکر نیز گفته‌اند که قصد دارند کشتی‌هایشان را به دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه یا شمال آفریقا منتقل کنند.

سورن سکو Soren Skou مدیر اجرایی مرسک گفت:
اگر تحریم‌های آمریکا همان‌طور که قصدش را دارند، به‌طور تمام‌عیار از راه برسد، به‌نظرم هیچ خط کشتیرانی که در سطح جهانی فعالیت می‌کند، قادر نخواهد بود با (رژیم) ایران تجارت کند.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: «صاحبان کشتی در بخش اپراتورهای تانکری در چین که هم‌اکنون روزانه حدود ۶۵۰هزار بشکه نفت خام ایران را می‌خرند گفتند، انتظار دارند میزان صادرات نفت خام از ایران، کمتر از نصف بشود».
یک مقام ارشد شرکت دولتی حمل‌‌ و نقل نفت چین، گفت:
ما نمی‌خواهیم ریسک هیچ‌گونه نقضی را بپذیریم؛ چرا که بخش عمده‌یی از تجارت حمل‌‌ و نقل نفت ما، بین آمریکا و شرق دور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر