۱۳۹۷ خرداد ۲۵, جمعه

موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت رژیم ایران است- آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد اعلام کرد:

  موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت رژیم ایران است- آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد اعلام کرد:

موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت رژیم ایران است
موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت رژیم ایران است
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد اعلام کرد: موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت رژیم ایران است.
خبرگزاری رویتر ۲۵خرداد ۹۷گزارش داد:‌

آنتونیو گوترز در یک گزارش محرمانه به شورای امنیت نوشت: آثار باقیمانده از ۵موشکی که به عربستان سعودی توسط گروه حوثی یمن از ژوئیه ۲۰۱۷ شلیک شده است «دارای مشخصات کلیدی موشکهای شناخته شده‌یی است که توسط رژیم ایران ساخته شده و برخی از اجزای آنها در ایران تولید شده است.»

آنتونیو گوترز در گزارش شش ماهه خود در مورد اجرای تحریمهای سازمان ملل علیه رژیم ایران گفت: البته هنوز سازمان ملل زمانی را که این موشک ها و اجزای آن یا فن‌آوری مربوطه از ایران منتقل شده نتوانسته تعیین کند.

این گزارش که روز ۱۲ژوئن توسط رویتر رویت شد شکستی دیگر حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر نقض قطعنامه‌های سازمان ملل و تأمین تسلیحات برای حوثی‌ها از سوی این رژیم است.

وزیر دفاع آمریکا: موشک شلیک شده به تانکر عربستان سعودی ایرانی است


اسپوتنیک نیوز - ۳۰مه ۲۰۱۸ خبر داد: جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات‌متحده، اعلام کرد موشکی که توسط شبه‌‌نظامیان یمنی حوثی موسوم به انصار‌الله در ماه آوریل در یک حمله ناموفق به کشتی تجاری سعودی بکار برده شده است، متعلق به رژیم ایران بوده که به آنها تحویل شده است.

در ۲آوریل، حوثی‌ها گفتند که حمله به نفتکش عربستان‌سعودی در واکنش به حمله نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی در شهر حدیده صورت گرفت که طی آن دهها غیرنظامی کشته شدند.

متیس روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: وقتی که ما مشاهده می‌کنیم یک نفتکش توسط موشک ایرانی که به حوثی‌ها داده شده، مورد اصابت قرار می‌گیرد "تهدید حمل‌‌ و نقل دریایی در دریای سرخ کاملاًً مشهود می‌شود. بنابراین، اگر ما این مسأله را تحت کنترل نگیریم، آثار این مشکل ناچیز نخواهد بود."

ماجراجوییهای نیروهای نیابتی رژیم ا یران در یمن

از طرفی سخنگوی ائتلاف عربی روز پنجشنبه ۳خرداد ۹۷ خبر از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک شبه‌نظامیان حوثی داد که به سوی شهر جازان عربستان سعودی شلیک شده بود.
سرهنگ ترکی المالکی در این باره گفت: نیروهای پدافند هوایی کشور عربستان سعودی یک فروند موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران که از استان صعده واقع در شمال یمن به سوی خاک سعودی شلیک شده بود، را رهگیری و منهدم کرد.
وی در ادامه گفت: این موشک بالستیک رأس ساعت۱:۵۸ بامداد پنجشنبه به‌طور عمدی به سوی مناطق مسکونی شهر جازان عربستان پرتاب شده بود و موشک بدون ایجاد هیچ‌گونه تلفات جانی در آسمان شهر جازان منهدم شد و ترکش‌های آن بر فراز منطقه‌یی مسکونی پراکنده شد.
ترکی المالکی با محکوم کردن دخالتهای رژیم ایران اضافه کرد پرتاب موشک بالستیک توسط شبه‌نظامیان حوثی «تروریست» وابسته به رژیم ایران به سوی شهر سعودی جازان اقدامی تجاوزکارانه است که نشانگر ادامه حمایت‌های رژیم ایران از شبه‌نظامیان مسلح حوثی است که با هدف تهدید امنیت سعودی و امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی است و رژیم ایران با در اختیار قرار دادن سلاحهای پیشرفته به حوثی‌ها برای حمله به خاک سعودی، به‌طور آشکار قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد را نقض کرده است.

 

شلیک۱۴۰موشک بالستیک به عربستان توسط شبه‌نظامیان حوثی

سرهنگ المالکی پرتاب موشک بالستیک توسط شبه‌نظامیان حوثی «تروریست» وابسته به ایران به سوی شهر سعودی جازان را «اقدامی تجاوزکارانه» خواند که نشانگر ادامه حمایت‌های رژیم ایران از شبه‌نظامیان مسلح حوثی است که با هدف تهدید امنیت سعودی و امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی است.

وی افزود: ایران با در اختیار قرار دادن سلاحهای پیشرفته به حوثی‌ها برای حمله به خاک سعودی، به‌طور آشکار قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد را نقض کرده است.

المالکی، پرتاب موشکهای بالستیک به سوی مناطق مسکونی شهرها و روستاها را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی دانست.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر