۱۳۹۷ تیر ۷, پنجشنبه

حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط ۳۳شخصیت برجسته آمریکایی- العربیه ۶تیر۹۷:

حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط ۳۳شخصیت برجسته آمریکایی-

العربیه ۶تیر۹۷:

حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط ۳۳شخصیت برجسته آمریکایی
حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط ۳۳شخصیت برجسته آمریکایی
۳۳شخصیت برجسته سیاسی آمریکایی از همایش ۳۰ژوئن مقاومت ایران که با عنوان «ایران آزاد آلترناتیو» قرار است در پاریس برگزار شود، اعلام حمایت کرده‌ بر حضور خود در این گردهمایی تأکید کردند.
این شخصیت‌های سیاسی آمریکایی که از نمایندگان کنگره، دیپلومات‌های برجسته باسابقه و برخی از اعضای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هستند، طی نامه‌یی به «شورای ملی مقاومت ایران» و سازمان مجاهدین خلق، اعلام کردند، که در همایش سالانه ۲۰۱۸در کنار ایرانیان آزادیخواه در این گردهمایی شرکت خواهند کرد.

همایش سالانه ایرانیان در پاریس

در بیانیه ۳۳شخصیت سیاسی آمریکایی آمده است: «ما هیأت آمریکایی شرکت‌ کننده در همایش سالانه ایران آزاد در سال ۲۰۱۸، به همراه شهروندان دیگر که قادر به شرکت نبودند، افتخار آن را داریم که در کنار همکارانمان از سراسر جهان و بسیاری از دوستان شورای ملی مقاومت ایران بایستیم که اعضای آن برای دهه‌ها قاطعانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده و بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند».
در بخش دیگری از بیانیه هیأت آمریکایی شرکت‌ کننده در همایش مقاومت ایران در پاریس آمده است:« در دورانی که حزب‌گرایی سیاستهای آمریکا را شکل می‌دهد، ما در همبستگی دو حزبی متحد هستیم، یک صدا ارزشها و اصول مشترک آمریکایی را با پیوستن به فراخوان برای آزادی، عدالت و پایان دادن به سرکوب مردم ایران را منعکس می‌کنیم. در حالیکه بسیاری از ما برای سفر به فرانسه آماده می‌شویم، مراتب سپاسگزاری خود به سیاستهای رئیس‌جمهور ماکرون در پیدا کردن یک موضع هماهنگ راجع به ایران در بین کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده و به‌ویژه تأکید او بر حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم. ما اعتقاد داریم که رهبران منتخب و نمایندگانمان در ایالات متحده می‌توانند در حمایت از یک سیاست دوحزبی راجع به ایران که منعکس‌کننده شرافت و فضیلت استراتژیک است به وحدت برسند. در اینجا دیدگاه ما راجع به سیاست آمریکا نسبت به ایران آورده شده است».

حاکمیت و حقوق مسلم و طبیعی مردم ایران

هیئت شرکت‌ کننده در همایش سالانه مقاومت ایران در بیانیه خود تأکید کردند: «حاکمیت به مردم تعلق دارد، کسانی که دارای حقوقی هستند که هیچ دولتی نمی‌تواند آنها را بگیرد. هیچ آیین، قانون یا حکم مذهبی وجود ندارد که به دولت اختیار سرکوب، باز داشت ناعادلانه، شکنجه یا اعدام مردم را بدهد یا از شهروندان بخواهد که به استبداد تسلیم شوند. مدت زیادی است که جهان به نقض وحشیانه حقوق اولیه مردم ایران توسط رژیم تهران پشت کرده است. ما در کنار شهروندان ایرانی در فراخواندن به تشکیل حاکمیتی مشروع، قابل حسابرسی و صادق که به مردم خدمت کند ایستاده‌ایم. رژیم آخوندی حاکم بر ایران هرگز منافع سایر کشورها را محترم نخواهد شمرد یا از یک نظام پایدار بین‌المللی حمایت نخواهد کرد. رژیم تهران مزورانه از تظاهر به مدراسیون به‌عنوان پوششی برای تلاشهای ۳۹ساله‌اش برای حفظ قدرت تحت نام ” انقلاب” مذهبی استفاده کرده است. بی صداقتی رژیم ایران با جهان شهرت یک ملت بزرگ را تخریب کرده است. ما از سیاستی حمایت می‌کنیم که به تروریسم، جنگ فرقه‌ای، تهدیدات موشک بالستیکی، توسعه سلاحهای غیرمتعارف، دخالت در سایر کشورها و نقض فاحش حقوق‌بشر در داخل از جانب ایران بگوید "دیگر کافی" است.»

حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران

در بیانیه هیأت ۳۳نفره آمریکایی همچنین آمده است:«اعتراضاتی که در ۱۴۲شهر در سراسر ایران در دسامبر ۲۰۱۷رخ داد و تا هم‌اکنون نیز ادامه داشته، خواسته یک ملت در بند برای آزادی است. شهروندان عادی که از ثروت و امتیازات محروم هستند، کشاورزان، کارگران، بازنشستگان، رانندگان کامیون، و فرهنگیان – خواستار حاکمیتی هستند که به آنها احترام گذاشته نیازهای آنها را برآورده کند. ما در کنار ۸۰میلیون ایرانی که خواستار شرف و آزادی هستند ایستاده‌ایم و کاملاًً درک می‌کنیم که چرا اعتراض کنندگان در سرتاسر ایران امید خود را از دست داده‌اند.
در بیانیه هیأت آمریکایی آمده است: «فرهنگ ۵هزار ساله ایران که پیشرفت‌های بزرگی در زمینه پزشکی، ریاضیات، جبر، شیمی و فلسفه را برای بشریت به ارمغان آورده است از دنیای مدرن عقب‌افتاده و ایران امروز گرفتار فقر، بیکاری و بحران در منابع آب شده است. کشور ما از مردم ایران حمایت می‌کند، نه از رژیم ورشکسته اخلاقی که تنها میراث آن حاکمیت پلیسی در داخل و شبه‌‌نظامیان تروریست دست‌نشانده در خارج است. رژیم ایران با برگزاری انتخابات نمایشی غیردموکراتیک که در آن هر کاندید ریاست‌جمهوری از طرف دفتر ولی‌فقیه انتخاب می‌شود به دنیای مدرن اهانت می‌کند. هیچ شخصیتی از اپوزیسیون و هیچ حامی دولت از طرف مردم و برای مردم در انتخابات دوران بعد از انقلاب ایران شرکت نکرده است. برای شرکت در انتخابات، هر کاندیدی باید وابستگی تمام عیارش را به ولی‌فقیه اثبات کند. با این وجود، هیچوقت در ربع قرن گذشته حتی دو درصد از ثبت نام کنندگان کاندیداهای قانونی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اجازه شرکت در انتخابات پیدا نکرده‌اند.

دخالت رژیم ایران در کشورهای دیگر

در ارتباط با دخالتهای رژیم ولایت فقیه در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان و بحرین و عربستان و... حامیان آمریکایی مقاومت ایران در بیانیه خود تأکید کردند: «سؤاستفاده‌ها از قدرت توسط حاکمان ایران که جهان را بیش از هر چیز نگران می‌کند استفاده بی‌ثبات کننده از نیروی نظامی، انتقال تسلیحات به عوامل غیردولتی، حمایت از تروریسم، حمایت مالی از رژیمهای نامشروع و شبه‌‌نظامیان فرقه‌ای، عملیات خصمانه اطلاعاتی در سراسر دنیا و جاسوسی است. و در ارتباط با ماهیت دیکتاتوری این رژیم اضافه کردند: هیچ نشانی از مدراسیون در این رژیم دیده نمی‌شود و در رابطه با مسئولیتهایی که در قبال رژیم ولایت فقیه احساس می‌کنند نوشتند: نقش عوامل این رژیم ایجاد سپری برای جلوگیری از حسابرسی از ولی‌فقیه بوده است. ما دیگر نباید در برابر تجاوزات آشکار رژیم کوتاه بیاییم. همه نمایندگان رژیم باید مسئول تمامی اعمال رژیم تلقی شوند».
در قسمت دیگری از بیانیه شخصیتهای آمریکایی آمده است:«... ما از رسانه‌ها و جامعه کارشناسان سیاست خارجی می‌خواهیم که محبوبیت، ابعاد، سازماندهی و فراتر از همه برنامه سیاسی شورای ملی مقاومت که در طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران خلاصه شده را درست گزارش کنند».

تغییر رژیم حق مسلم مردم ایران است

در بیانیه هیأت آمریکایی به مقاومت ایران همچنین آمده است:«ما معتقدیم که عمده تفاسیر ارائه شده در آمریکا در مورد "تغییر رژیم" حق مردم ایران، پتانسیل، و ظرفیت آنها برای مقاومت در برابر استبداد را در ابهام برده است. ما هیچ ضرورتی برای دخالت نظامی خارجی نمی‌بینیم و بررسی آن را نیز توصیه نمی‌کنیم، و بدرستی هیچکس به آن فرا نمیخواند. اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران ایده دخالت نظامی خارجی را رد می‌کند و تأکید دارد که خاتمه دادن به حاکمیت سرکوبگر رژیم مسئولیت مردم ایران است. با توجه به غرور ملی و آرمانهای این ملت، ما فکر نمی‌کنیم که تغییر در ایران به جنگ و آشوب راه خواهد برد. برخلاف این، ما اعتقاد داریم که تغییر دموکراتیک در ایران از هر واقعه‌یی بیشتر به ثبات و فروکش کردن آتش افراطی‌گری در منطقه کمک خواهد کرد. مردم ایران با تاریخ و تمدن غنی خود، توان تشکیل دولتی چند حزبی و مشروع از طریق صندوق رأی را دارند. به‌طور واقع، این آرمان بیش از یک قرن است که اعلام شده است...

مطلب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر