۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

بیانیه پایانی گروه هفت برنامه موشکهای بالستیک و حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی را محکوم کرد

بیانیه پایانی گروه هفت برنامه موشکهای بالستیک و حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی را محکوم کرد

گروه جی ۷ در کانادا

سران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان ـ جی۷ در بیانیه پایانی خود تصریح کردند رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد. آنها حمایت مالی رژیم ایران از تروریسم را هم محکوم کردند.

تهدید تروریستی و موشکی رژیم ایران

در بخشی از مواد بیانیه پایانی گروه هفت آمده است: «با توجه به تهدید برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی، ما از این رژیم می‌خواهیم از پرتاب موشکهای بالستیک و سایر فعالیت‌های دیگر که خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد UNSCR ۲۲۳۱- با تمامی ضمائم آن – و بی‌ثبات کننده برای منطقه است پرهیز کند و تکثیر تکنولوژی موشکی را متوقف نماید.
ما متعهد به تضمین همیشگی این هستیم که برنامه هسته‌یی رژیم ایران صلح‌آمیز و مطابق با تعهدات و الزامات بین‌المللی‌اش مبنی بر عدم دستیابی، توسعه و یا ساخت سلاح هسته‌یی باقی می‌ماند.
ما تمام حمایت مالی از تروریسم شامل گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران را محکوم می‌کنیم. ما هم‌چنین از ایران می‌خواهیم تا با کمک به تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و یافتن راه‌حل‌های سیاسی و برقراری صلح در منطقه نقشی سازنده ایفا کند».


دونالد ترامپ:‌ گروه هفت متعهد به جلوگیری از جاه‌طلبی هسته‌یی رژیم ایران شد
 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برنامه هسته‌یی رژیم ایران به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی، درنشست جی ۷ مورد بررسی قرار گرفته و اعضای این گروه متعهد شدند جلو جاه‌طلبیهای هسته‌یی این رژیم را بگیرند.
دونالد ترامپ افزود:‌ با جی ۷یا بدون آنها، جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران کنترل خواهد شد، در کنار تلاشها برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و کسانی که این ایدئولوژی مرگبار را گسترش می‌دهند.
اجلاس جی ۷با حضور آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در ایالت کبک کانادا برگزار شده است.

اختلاف کانادا و آمریکا بر سر تعرفه‌ها در اجلاس گروه هفت

دونالد ترامپ پس از اجلاس گروه هفت در کانادا عازم سنگاپور شد تا با رهبر کره شمالی دیدار کند.
وی هنگام عزیمت اعلام کرد پس از اظهارات "ناصادقانه" جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا که میزبان این اجلاس بود بیانیه اجلاس را تأیید نمی‌کند
این اختلاف بر سر تعرفه‌هاست. دونالد ترامپ گفت سایر کشورها "تعرفه‌های کلانی" علیه محصولات آمریکایی وضع می‌کنند
پس از پایان این اجلاس، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس خبری وعده داد از ابتدای ماه آینده (ژوئیه) تعرفه‌های جدیدی علیه محصولات آمریکایی وارداتی به کشورش وضع خواهد کرد.
ترودو در این کنفرانس خبری گفت این‌که آمریکا فعالیت اقتصادی کانادا را "تهدیدی برای امنیت ملی" خود قلمداد کند برای کانادا "اهانت‌آمیز" است.

دونالد ترامپ: از زمانی که من از برجام بیرون کشیدم رژیم ایران متفاوت‌تر عمل می‌کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۱۸خرداد ۹۷قبل از رفتن به اجلاس گروه هفت در کانادا گفت بعد از لغو برجام رژیم حساب کار خود را می‌کند.
وی گفت:‌ «من فقط زمانی معامله می‌کنم که آن را به کنگره برده باشم من مانند اوباما عمل نخواهم کرد و متأسفانه او نتوانست آن را انجام دهد او می‌خواست توافق ایران را انجام دهد او تلاش کرد از طریق کنگره پیش ببرد ولی شکست خورد و این کار را بدون آن انجام داد. به همین دلیل بود که من توانستم به‌راحتی آن را لغو کنم. رژیم ایران اکنون تفاوتهایی کرده است آنها دیگر به‌دنبال مدیترانه نیستند. از زمانی که من از توافق بیرون کشیدم، آنها بسا متفاوت‌تر عمل می‌کنند.

دونالد ترامپ: تحریمهایی که علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم مشابه آن را کسی ندیده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن در واشینگتن نیز تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران را بی‌سابقه خواند. وی روز پنجشنبه ۱۷خرداد ۹۷گفت:
وقتی شما به تحریمها اشاره می‌کنید ما تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم که هیچ‌کس تا کنون مشابه آن را ندیده است. برای من اتمی همواره در اولویت اول بوده و قرار است.
دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد که سران رژیم ایران نیز همانند کره شمالی تن به خواسته‌های آمریکا داده و تسلیم شوند.

واکنش علی لاریجانی به سخنان ترامپ

پاسدار علی لاریجانی در مراسم ورشکسته روز قدس در پاسخ به سخنان ترامپ گفت:‌‌ روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ما با تحریمهای خود علیه ایران نتایج آن را به‌دست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد... سعودیها گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ایران رو جبران می‌کنیم همه این تلاشها یک هدف دارد و آنهم این است که مثلث شوم آمریکا، اسراییل و سعودی ایران را در کنج قرار بدهد ولی این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان بشوند...
خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ علی لاریجانی گفت: اگر ایران در کنج قرار داده شود امنیت منطقه در خطر خواهد بود.


مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر