۱۳۹۷ خرداد ۱۵, سه‌شنبه

نگرانی آنگلا مرکل از دخالتهای رژیم ایران

نگرانی آنگلا مرکل از دخالتهای رژیم ایران

آنگلا مرکل
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جدیدترین موضعگیری خود از دخالت رژیم ایران در منطقه‌ٔ خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. وی روز دوشنبه ۱۴خرداد۹۷در یک کنفرانس خبری خواستار افزایش فشار بر رژیم ایران برای کاهش دخالت نظامی‌اش در خاورمیانه شد. وی گفت:‌ رژیم ایران هرگز نباید اجازه داشته باشد به جنگ‌افزار هسته‌یی دست یابد.

نگرانی آنگلا مرکل از دخالت رژیم ایران در سوریه و برنامه موشکی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت۹۷نیز در دیدار با پیتر پلگرینی، نخست‌وزیر اسلواکی که در برلین، صورت گرفت گفت: "می‌دانیم که رژیم ایران مسائل دیگری نیز دارد. باید در خصوص تاثیر سیاسی رژیم ایران در سوریه، برنامه موشکی و هم‌چنین برنامه‌های آتی این رژیم پس از پایان برخی از محدودیت‌های پیش‌بینی شده در توافق برجام گفتگو کرد».

آنگلا مرکل: ما باید علیه اتمی شدن رژیم ایران کار کنیم

آنگلا مرکل در سفر به آمریکا و شرکت در کنفرانس مطبوعاتی با دونالد ترامپ در دهم اردیبهشت ۹۷گفت: باید علیه تلاش رژیم ایران که اتمی بشود بجنگیم. باید حرکت اتمی شدن آنها را کند کنیم و راستی‌آزمایی را تشدید کنیم. باید جاه‌طلبیهای رژیم ایران را مهار کنیم. باید دخالت رژیم ایران در منطقه را مهار کنیم. باید با هم از نزدیک کار کنیم و راه‌حلی برای منطقه بیایم. باید خونریزی در سوریه متوقف شود. روابط سیاسی ما با آمریکا بسیار نزدیک است.

صدراعظم آلمان: توافق اتمی با رژیم ایران کامل نیست

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۹۷نیز در آستانه سفرش به آمریکا طی مصاحبه‌یی در رابطه با رژیم ایران به توافق اتمی اشاره کرد و گفت موضوعی که بر سر آن اختلاف‌نظر داریم چگونگی مهار رژیم ایران به بهترین نحو است. این توافق، راه‌حلی برای همه مشکلات نیست. ما نگران برنامه موشک بالستیک رژیم ایران هستیم و از این رو، در حال گفتگو با انگلستان، فرانسه و آمریکا هستیم تا چگونه بتوانیم در این زمینه نیز پیشرفت داشته باشیم.»

تشدید ناامیدی و هراس رژیم ایران پس از سفر مرکل به آمریکا

رسانه‌های رژیم‌ آخوندی پس از موضعگیریهای آنگلا مرکل در آمریکا وی را به‌شدت مورد حمله قرار دادند.
روزنامه بسیج موسوم به جوان ۹اردیبهشت۹۷با تیتر «تنظیم عقربه برجامی اروپا با کاخ سفید» نوشت: یک روز پس از آن که ترامپ در سخنانی گفت که نظر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را درباره برجام تغییر داده است، به‌نظر می‌رسد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در سخنان به‌رغم نمایش اختلاف‌نظر با کاخ سفید، به موضع ترامپ تمکین کرده است.
تلویزیون رژیم نیز ۸اردیبهشت۹۷گفت: آنچه خانم مرکل این نخستین بانوی صدراعظم در تاریخ آلمان را به این اتاق کاخ سفید کشاند، یکی هم بحث بر سر برجام بود. اما وقتی در نشست خبری ترامپ، حرفهای همیشه را زد و این‌که اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح هسته‌یی دسترسی پیدا کند. مرکل گفت: برجام کافی نیست اما مؤثر بود. فعالیتهای هسته‌یی ایران را کند کرد و نظارت و بازرسی را باعث شد. باید نفوذ ایران را مهار کنیم. برجام را یک تکه از یک پازل ببینید.
ترامپ تقریباً همان حرفهایی را که به رئیس‌جمهور فرانسه زد، به صدراعظم آلمان هم گفت.
روزنامه وطن امروز ۹اردیبهشت ۹۷از باند خامنه‌ای نیز نوشت: مرکل به جای «انتقاد از مواضع ترامپ» ترجیح داده است «برجام» را هدف قرار دهد... صدراعظم آلمان نیز مانند رئیس‌جمهور فرانسه ترجیح داده است «برجام» را قربانی موضوعات و دغدغه‌های دیگری مانند «اختلافات بر سر بودجه نظامی اعضای ناتو» و «منازعات اقتصادی اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا» کند. باید این حقیقت را پذیرفت که «خروج آمریکا از برجام» نه محصول یکجانبه‌گرایی آمریکا، بلکه محصول همپیمانی اروپا و آمریکا بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر