۱۳۹۶ دی ۴, دوشنبه

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران درپارلمان انگلستان

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران درپارلمان انگلستان

پارلمان انگلستان

پارلمان انگلستان

شماری از نمایندگان پارلمان انگلستان از هر دو مجلس و از احزاب مختلف، طی سؤال‌های پارلمانی خطاب به دولت این کشور، ضمن تأکید بر نقش سپاه به‌عنوان نیروی اصلی سرکوب رژیم آخوندی در داخل و دخالتهای و صدور تروریسم آن در خارج، به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران فراخوان دادند.
لرد مارک مک‌اینس عضو مجلس اعیان انگلستان، ترزا ویلیرز، نماینده پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی در دولت انگلستان، باب بلکمن، نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار، ایان پیزلی، نماینده پارلمان از حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند، لوئیز المان نماینده پارلمان از حزب کارگر، با طرح سوالهای جداگانه پارلمانی از وزارت‌خارجه انگلستان خواستار بررسی نقش سپاه پاسداران در سرکوب و صدور تروریسم و برنامه موشکی رژیم آخوندی و افزودن نام آن به لیست سازمانهای ممنوعه بریتانیا شدند.
در پاسخ به سؤال‌های نمایندگان، الیستر برت معاون وزارت‌خارجه انگلستان ضمن محکوم‌کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، آن را یک نگرانی جدی ودارای اولویت دانسته و اضافه می‌کند: «سپاه پاسداران و نهادهای مرتبط با آن آشکارا در چندین جنگ منطقه‌ییدرگیر بوده‌اند». و «ما نسبت به برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران که به نقش بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه کمک می‌کند، بسیار نگرانیم. (رژیم) ایران فعالیت‌هایی در ارتباط با موشک بالستیک داشته است که منافی قطعنامه 2231شورای امنیت سازمان ملل است.. ما برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران را پیوسته مورد بررسی قرار می‌دهیم و هم‌چنان به اعمال تمام محدودیت‌های بین‌المللی بر این برنامه متعهدیم».
الیستر برت می‌افزاید: «علاوه بر تحریم‌های آمریکا، سپاه پاسداران هم‌اکنون در تمامیتش تحت تحریم‌های اتحادیة اروپا است. علاوه بر آن، تعداد بسیاری از افراد و نهادها به‌خاطر حمایتشان از یا ارتباطشان با سپاه پاسداران لیست‌گذاری شده‌اند. چندین عضو ارشد سپاه پاسداران تحت تحریم‌های حقوق‌بشری اتحادیة اروپا لیست‌گذاری شده‌اند.
توبیاس الوود، معاون دیگر وزارت‌خارجه انگلستان نیز در همین رابطه خطاب به نمایندگان پارلمان تأکید می‌کند «ما هم‌چنان نسبت به فعالیت سپاه پاسداران در منطقه نگرانیم، از جمله نسبت به گزارشهای نگران‌کننده درباره ارتباط‌ها و حمایت رژیم ایران از گروه‌های شبه‌نظامی و ممنوعه (شامل حمایت مالی و تهیه و تدارک ابزار و وسایل نظامی و دادن آموزش. این حمایت چشم‌اندازها برای امنیت و صلح بادوام در منطقه را کاهش می‌دهد».
توبیاس الوود، هم‌چنین در پاسخ به نمایندگان پارلمان افزوده است: «سپاه پاسداران (رژیم) ایران، به‌خاطر اقداماتش در رابطه با حمایت از تروریسم و نقض حقوق‌بشر، به‌عنوان یک سازمان ممنوعه توسط اتحادیه اروپا، نام‌گذاری شده است.
هم‌چنین لرد احمد معاون پارلمانی وزارت‌خارجه در مجلس اعیان با اشاره به دخالتهای سپاه و عوامل رژیم در کشورهای مختلف منطقه، تأکید کرد: «سپاه پاسداران بر برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران کنترل عملیاتی دارد و در پژوهش و تحقیق موشک بالستیک و توسعه و آزمایش آن درگیر است. (رژیم) ایران باید از دخالت‌های مخرب در جنگ‌های منطقه دست بردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر