۱۳۹۶ آذر ۳۰, پنجشنبه

”مجری قانون اعدام“ و مدعی رعایت ”حقوق شهروندی“ !

”مجری قانون اعدام“ و مدعی رعایت ”حقوق شهروندی“ !

آخوند حراف حسن روحانی

آخوند حراف حسن روحانی

آخوند حسن روحانی سه‌شنبه 28آذر 96 در جلسه‌یی موسوم به ”اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفتها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی“ !، گزارش دستگاههای منتخب از عملکرد خود در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی، احساس عدالت و تأمین حقوق شهروندی را زمینه‌ساز آرامش جامعه دانست.

شیخ شیاد در سخنان سراسر عوامفریبانه، کذب و اغراق‌آمیز خود مدعی شد: ”آرامش اقتصاد، تعامل در سیاست خارجی، طرح تحول سلامت، دسترسی به فضای مجازی و حقوق شهروندی محور فعالیتهای دولت بوده است“.

روحانی در ادامه این سخنان، به‌طور مفصل و کسالت‌آوری در زمینه حقوق شهروندی، چگونگی تحقق آن توسط دولت ضد‌مردمی‌اش سخن‌سرایی و لفاظی کرد و متوسل به امام ملعونش خمینی مدفون شد و از او نقل کرد که همه به قانون عمل کنند و...

رئیس‌جمهور ارتجاع از دسترسی مردم به اطلاعات آزاد! در نظام آخوندی سخن گفت و به سبک خمینی و خامنه‌ای و لاجوردی خودش را خادم ملت نامید و... .

واضح است که حرفهای روحانی در تمامی سخنرانیها و همایش‌هایی که شرکت می‌کند تماماً حرف مفت است، اما حرفهای او در همایشی که امروز در آن سخنرانی کرد ماورای حرف مفت بود و بسیار مایه تعجب است.

تعجب این است که این حرفها را مقام یک دولت اروپایی و یا رئیس یک ان جی اوی اروپایی نمی‌زند، این حرفهای رئیس‌جمهور استبداد مطلقه ولایت فقیه است که جواب معمولی‌اش به هر کسی که فقط حق خودش را مطالبه کند، گلوله و اعدام است.

با این حال این شیخ دغلکار با شارلاتانیسم خاص خود و انشا پردازی، مدعی رعایت حقوق شهروندی در دولت ضد‌مردمی‌اش می‌شود.

این در شرایطی است که با اعدام روزمره و افزایش سرسام‌آور آن در این دولت، اولیه‌ترین حقوق شهروندی و حقوق‌بشر نقض می‌شود.

این آخوند فریبکار در حالی از حقوق شهروندی دفاع می‌کند، که پیش از این کشتار انسانها و اعدام آنها را ”حقوق خدایی“ نامید و در این رابطه گفت: ” «وقتی کسی محکوم به اعدام‌ باشد و بر اساس قانون پای چوبه‌دار رفته باشد به هر حال قانون او را محکوم کرده و مجازات می‌شود و به ما ربطی ندارد. یا قانون خداست یا قانونی است که مجلس تصویب کرده که متعلق به مردم است و ما مجری هستیم.» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-تسنیم-30فروردین 93)

امروز هم مردم ایران در عمل دیده‌اند که در حکومت آخوند روحانی در زمینه سرکوب، اوضاع روز به روز بدتر شده است. با این وجود او مدعی است ”به ملت ایران می‌گویم که به‌عنوان رئیس‌جمهور سر پیمان خودم تا آخر خواهم بود و از شما مردم، جوانها، زن‌ها، مردها، روستائیان، شهریها، فرهیختگان و‌ هنرمندان نیز می‌خواهم بر سر پیمان بمانید“. (خبرگزاری ایرنا 28آذر 96)

واضح است که در شرایط کنونی که اعتراضات مردم رو به گسترش است و تنفرشان را از سران رژیم و کل نظام ولایت، از جمله با شعار مرگ بر روحانی ابراز می‌کنند، روحانی را ناچار کرده از یکطرف به‌دلیل فشارهای منطقه‌یی و بین‌المللی و... چنین ژستی بگیرد و از طرف دیگر او می‌خواهد با این ژست مانع ریزش بیشتر نیروهای خودش و گروه موسوم به «پشیمانان» شود.

وگرنه این التماس و درخواستها برای این‌که مردم اعتراض نکنند و از او حمایت کنند، مردم عاصی و به جان آمده را فریب نمی‌دهد.

روزنامه حکومتی ابتکار وابسته به روحانی 25آذر 96 نوشت: ”این روزها موجی از اعلان پشیمانی از رأی به روحانی راه افتاده است. بسیاری از همراهان روحانی به‌شدت گلایه‌مندند و این گلایه خود را هم پنهان نمی‌کنند. شاید هیچ رئیس‌جمهوری نبوده باشد که در این مدت اندک، این موج پشیمانی و گلایه‌مندی را مقابل خود دیده باشد.“

هم‌چنین به گفته عباس عبدی یکی از عناصر باند موسوم به اصلاح‌طلب و حامیان دولت روحانی: ”دولت در روزهای گذشته از حیث برخی عملکردها مورد انتقاد جدی حتی طرفدارانش قرار داشت. به‌طوری‌که می‌توان گفت نوعی نهضت سیاسی شکل گرفت که می‌توان آن را در ذیل عنوان «من پشیمان می‌شوم، پس هستم!» صورت‌بندی کرد“. (اعتماد 25آذر 96)

واضح است که پشیمانی طیف وسیعی از حامیان روحانی در درون رژیم نیز ناشی از این واقعیت است که تق ”امید و اعتدال“ دولت روحانی درآمده است که این چنین حامیان وی را سرخورده کرده است.

پاسخ مردم نیز نسبت به شعارهای پوچ و حرافی‌های صد من یک غاز او روشن است و همه روزه شاهد شعار «مرگ بر روحانی» و شعار «مرگ بر این دولت مردم فریب» هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر