۱۳۹۶ دی ۹, شنبه

انتشار تصاویری از کشته شدن معترضان در شهرستان درود لرستان

انتشار تصاویری از کشته شدن معترضان در شهرستان درود لرستان


گزارش‌ها حاکی از آن است که تیراندازی نیروهای بسیجی در اعتراضات مردمی شهر درود استان لرستان تعدادی کشته به جای گذاشت. هنوز منابع رسمی این را تایید نکرده اما عکس هایی از قربانی دست به دست می شود.
در پی گسترش تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران، شنبه شب نهم دی ویدئویی در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن صدای تیراندازی به گوش می رسید و تعدادی از مردم یکی دو فرد تیر خورده را از صحنه درگیری خارج می‌کردند.
اگر چه رسانه‌های رسمی گزارشی از کشته یا زخمی شدن معترضان منتشر نکردند اما خبرهای غیررسمی منتشر در شبکه‌های مجازی حاکی از آن بود که دست کم دو نفر در شهر درود استان لرستان بر اثر تیراندازی نیروهای بسیج کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.
دو روز بعد از اعتراض‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران، تهران و چند شهر دیگر روز شنبه نیز شاهد چند تجمع پراکنده بود.
ویدئوهای ارسال شده به صدای آمریکا نشان می‌دهد که جمعی از دانشجویان و مردم در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف و همچنین میدان ولیعصر، شعارهایی در انتقاد از حکومت سر دادند.
در این تصاویر، معترضان شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «اصلاح‌طلب اصولگرا اینه تموم ماجرا»، «سیدعلی حیا کن مملکت رو رها کن»، «ارتش فدای ملت، ملت فدای ارتش» و «ما تماشاگر نمی‌خواهیم، به ما ملحق شوید» سر داده اند.
گزارش شاهدان عینی حکایت از برخورد با معترضان در غروب جمعه داشت. عکس و فیلم‌هایی از شلیک گاز اشک آور در مقابل سردر دانشگاه تهران برای متفرق کردن معترضان منتشر شده است.
گزارشها حاکی از آن است که در بیش از ۱۰ شهر ایران بجز تهران، از جمله شهرکرد، قم، کرمانشاه، اهواز، قزوین، آمل، ایذه، زنجان، ابهر و رشت تجمع های اعتراضی برگزار شده است.
در واکنش به اعتراض‌های گسترده در شهرهای ایران، پرزیدنت ترامپ اعلام کرد آمریکا از مردم ایران حمایت می کند و از جمهوری اسلامی ایران خواست به حقوق ملت خود احترام بگذارد.
برخی اعضای ارشد کنگره آمریکا نیز در روز جمعه خواستار حمایت از مردم ایران شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر