۱۳۹۶ آبان ۲۰, شنبه

افشای نقش «شرکتهای هوایی رژیم در خدمت سپاه پاسداران» و دخالتهای تروریستی در کشورهای منطقه

گزارش کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت:

افشای نقش «شرکتهای هوایی رژیم در خدمت سپاه پاسداران» و دخالتهای تروریستی در کشورهای منطقه

افشای نقش «شرکتهای هوایی رژیم در خدمت سپاه پاسداران»

افشای نقش «شرکتهای هوایی رژیم در خدمت سپاه پاسداران»

کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در گزارشی تحت عنوان «شرکتهای هوایی در خدمت سپاه پاسداران »، تعلق شرکت هواپیمایی ماهان که تحت عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت می‌کند به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران را افشا کرد.

در این گزارش، نقش شرکتهای هواپیمایی رژیم در دخالتهای تروریستی سپاه پاسداران رژیم در کشورهای منطقه تشریح شده و خواستار خلع‌ید از رژیم در منطقه و قطع دسترسی سپاه پاسداران به سیستم بانکی جهانی شده است.

شرکتهای هوایی در خدمت سپاه پاسداران: کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
گزارش کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت:
شرکتهای هوایی در خدمت سپاه پاسداران
نقش رژیم و سپاه پاسداران در تروریسم بین‌المللی
ضرورت اخراج پاسداران و شبه‌نظامیان ولایت فقیه
از عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان
 
شرکتهای هواپیمایی نقش مهمی در دخالتهای سپاه پاسداران در منطقه از جمله تأمین لجستیک گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی دارند. سپاه پاسداران و مشخصاً نیروی قدس ، بازوی خارج کشوری آن، از این شرکتها برای انتقال فرماندهان پاسداران، نیروهای مزدور، تجهیزات و لجستیک استفاده می‌کنند. برخی از این شرکتها از جمله شرکتهای هوایی ایران‌ایر (خط هوایی رسمی کشور) و شرکت هوایی ماهان، شرکت هوایی معراج و یا کاسپین در طی سالیان بدلایل مختلف از جمله نامگذاری تروریستی، دخالت در تولید و تکثیر سلاحهای کشتار جمعی و یا بواسطه مالکیت یا کنترل توسط سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفتند. در این میان شرکت هوایی ماهان نقش ویژه‌ای دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: در یک بررسی توسط کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در مورد این شرکت که در مدت بالنسبه کوتاهی بزرگترین خط هوایی ایران شده نشان می‌دهد این شرکت اگر ‌چه ظاهراً خصوصی است و تحت این پوش فعالیت می‌کند، اما یک مؤسسه حکومتی است و از ابتدا با سرمایه و امتیازات حکومتی تأسیس شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این شرکت صرفاً با سپاه پاسداران و مشخصاً نیروی تروریستی قدس همکاری نمی‌کند بلکه در حقیقت به سپاه پاسداران تعلق دارد. این بررسی نشان داد نفرات کلیدی و تعیین‌کننده این شرکت هواپیمایی از مقامات ارشد سپاه پاسداران بوده و همگی ارتباطات نزدیک و دیرینه‌ای با قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس دارند.

از سال 2011 و اوجگیری قیام مردم سوریه علیه بشار اسد و اوجگیری دخالتها و لشکرکشی رژیم آخوندها به این کشور، ماهان عملاً در خدمت نیروی قدس برای منتقل کردن پاسداران و مزدوران خارجی و هم‌چنین تجهیزات برای رژیم سوریه و حزب‌الله لبنان بوده است. بخش اعظم تردد سرکردگان سپاه و نیروی قدس به دمشق با این پروازها صورت می‌گیرد.

گزارش کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت درباره نقش شرکت هواپیمایی ماهان در خدمت دخالتهای تروریستی رژیم در منطقه می‌افزاید: به‌عنوان بخشی از توافق جنبی دولت اوباما با رژیم بر سر توافق اتمی و پرداخت باج در مقابل آزادی 4گروگان ایرانی- آمریکایی در 16ژانویه 2016، دولت اوباما پذیرفت که علاوه بر آزاد کردن 7نفر از عوامل رژیم که بدلایل جرایم جدی از جمله قاچاق تجهیزات برای پروژه هسته‌ای، موشکی و برنامه بمب‌سازی رژیم ایران به سالها زندان در آمریکا محکوم شده بودند، حکم جلب بین‌المللی و تعقیب 14تن از مزدوران رژیم و همه اتهامات علیه آنها را ملغی کند. بررسی لیست این 14نفر نشان داد که سه نفر از آنها که رژیم با تمام قوا خواستار لغو تعقیب بین‌المللی آنها از جانب آمریکا بود، از مقامات ارشد شرکت هواپیمایی ماهان بودند که بواسطه دست داشتن در فعالیتهای غیرقانونی این شرکت از جمله دور زدن تحریمهای آمریکا تحت تعقیب بودند.

گزارش کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت سپس با تأکید بر این‌که در رژیم آخوندی، بخش عمده اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به آن است و منفعت روابط اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی با این رژیم مستقیماً به جیب سپاه پاسداران رفته و در خدمت سرکوب داخلی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه قرار می‌گیرد خواستار اقدامات زیر شده است

•ممانعت از دسترسی رژیم آخوندها به‌ویژه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و شرکتهای وابسته به آنها از جمله شرکت ماهان به سیستم جهانی بانکی به‌خاطر نقش آنها در تروریسم بین‌المللی

•خلع ید از رژیم آخوندی در منطقه و اخراج پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور از عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان و جلوگیری از ارسال تسلیحات و نیروهای رژیم به این کشورها از طریق گامهای عملی از جمله ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و اعمال تحریمهای همه‌جانبه بین‌المللی علیه آنها و شرکتهایی که با آنها معامله می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر