۱۳۹۶ آذر ۳, جمعه

هراس از آینده تاریک نظام

هراس از آینده تاریک نظام

پاسدار قاسم سلیمانی

پاسدار قاسم سلیمانی

در دو روز آخر ماه آبان و دو روز اول ماه آذر روزهای دود و دم و اقتدار نظام بود. این روزها با نامه پراکنیهای پاسدار قاسم سلیمانی و خامنه‌ای و روحانی با ادعای شکست «عوامل استکبار» در سوریه و عراق شروع شد و به دیدارهای خامنه‌ای با پاسدار بسیجیها و سپس مزدوران برون برون مرزی‌اش با عنوان محبان اهل بیت رسید. خامنه‌ای در خطاب به بسیجیها از «جوانان مومن» که آمریکا و استکبار را شکست دادند تشکر کرد و وعده داده نظام به تمام اهدافش خواهد رسید. بعد هم در حضور مزدوران برون مرزی البته با حفظ احتیاط های لازم وعده داد «در هر جایی که نیاز به حضور باشد، کمک خواهیم کرد».

سردمداران رژیم که خیلی ساز و دهل پیروزی در جنگ با داعش می‌زدند؛ جدای از این‌که می‌خواستند چیزی را که محصول یک فعل و انفعال گسترده منطقه‌یی و بین‌المللی است به جیب خود بریزند؛ اما یک تناقض مهم را نتوانستند و نمی‌توانند پاسخ بدهند، تناقض هم این است که اگر راست می‌گویند و یک پیروزی بزرگ علیه یک دشمن خطرناک به دست آوردند، پس باید الآن شاهد کاهش بحرانها و تخفیف آنها و کاهش تضادهای درونی رژیم و روشن شدن افق و چشم‌انداز رژیم باشیم، در حالی که درست به عکس شاهد این هستیم که سرکردگان سپاه و سایر مهره‌ها و رسانه‌های رژیم پشت سر هم می‌آیند و نسبت به آینده و شرایط پیش رو، هشدار می‌دهند، اعلام خطر می‌کنند و می‌گویند خودمان را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم. به هر حال از آنجا که عمر دروغ و دود و دم در این نظام گاهی به ساعت هم نمی‌کشد و واقعیت انزوای داخلی و منطقه‌یی نظام از این جا و آنجا بیرون می‌زند. عجیب این است که این بار این واقعیتها در جنگهای باندی و تقابل جناحها بیرون نزده است بلکه توسط سردمداران باند خود ولی‌فقیه به آن اذعان شده است.

پاسدار جعفری سرکرده سپاه هنوز مرکب دود و دمهای ضداستکباریش در رسانه‌ها خشک نشده دوباره به صحنه آمد و گفت: «دشمن دست از توطئه برنمی‌دارد و ما هم برای مقابله با این توطئه‌ها آماده هستیم. نمی‌توانیم بگوییم ناامنی به‌صورت کامل در منطقه از بین می‌رود چون اصلی‌ترین اقدام دشمن ایجاد ناامنی است و بنابراین ما باید ما منتظر اقدام‌های ضدامنیتی جدید دشمن باشیم و خودمان را برای آنها آماده کنیم» (خبرگزاری تسنیم 2آذر).

پاسدار باقری سرکرده ستاد نیروهای مسلح رژیم هم با لحنی که دل بسیجیها را خالی می‌کند به خامنه‌ای پیام فرستاد که: «بی‌شک دشمنی که اصل موجودیت انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی ایران عزیز را در طراحی این نقشه شیطانی هدف قرار داده است... آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی ما، انشاءالله مقدمه واجب و تضمین کننده شکست دشمن در آینده است» (خبرگزاری میزان 2آذر).

پاسدار شمخانی دبیر شورایعالی امنیت رژیم و گماشته خامنه‌ای در این شورا هم در تلویزیون رژیم به صحنه آمد و در روز اول آذر انگار نه انگار که هنوز رسانه‌های رژیم پر است از افسانه سازی پیروزی بر داعش و باد کردن و بزرگنمایی پاسدار قاسم سلیمانی، گفت: «پسا داعش را دریابیم... تهدید داعش خاتمه نیافته است و این تهدیدات به سمت امنیتی شدن حرکت خواهد کرد. این روند حداقل 30سال طول می‌کشد».

جمالی عضو مجلس ارتجاع هم خبر از آغاز ریزش خاکریزهای برون مرزی نظام داد و گفت: «به نظر می‌رسد پازل بعدی را باید در کشور لبنان دنبال کرد احتمالاً با محوریت فرانسه بحث موشکی ایران به‌عنوان محور مقاومتی در دستور کار آنها قرار خواهد گرفت. با بررسی اجمالی می‌توان به این موضوع پی برد که محورهای مقاومت هم‌چون حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن و حشدالشعبی در عراق در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفتند و سپاه نیز با تحریم‌هایی مواجه شده است. اینها بازوان نظامی محور مقاومت هستند که مورد هدف قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری ایسنا 3آذر).

یک سایت حکومتی حلقات این ابراز وحشت ها را کامل کرده و تنها نقطه روشن در ته تونل مقابل نظام را تلویحا جام های زهر بعدی معرفی کرده و نوشته است: «شکل‌گیریهای ژئوپولتیکی خصمانه‌ای که مشاهده می‌شود، ما را امیدوار نمی‌کند که حتی با پایان گرفتن نقش داعش در منطقه پایان یابد، حلقه ژئوپولتیکی مخاصمه علیه ایران در حال تنگ‌تر شدن است و به‌خصوص با فعال شدن اخیر فرانسه در این میان باید کاری کنیم که شرایط بدتر نشود و به‌دنبال راهکارهایی برای رفع مشکل باشیم تا از خطرات جدید جلوگیری به‌عمل آید» (رویداد 24 3آذر).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر