۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

خطری که نظام را تهدید می‌کند

خطری که نظام را تهدید می‌کند

پور ابراهیمی عضو مجلس ارتجاع

پور ابراهیمی عضو مجلس ارتجاع

از فسادی که سراپای رژیم ولایت فقیه را فرا گرفته، تا به‌حال بارها نوشته‌ایم اما به قول معروف این قصه «از هر زبان که می‌شنوم نامکرر است». جدیدترین شاهد مثال اظهارات روز 22آبان 96 یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام پور ابراهیمی است که علی ربیعی وزیر دژخیم کار و امور اجتماعی دولت روحانی را در مورد دزدی و فسادی که سراپای این وزارتخانه را گرفته مورد سؤال قرار داده است. عضو مجلس ارتجاع در سخنانش از جمله گفت: «امروز جای شاکی و متهم دارد عوض می‌شود در نظام جمهوری اسلامی، ما می‌گوئیم امروز در وزارت رفاه یک وضعیت اسفباری است، آقایون می‌روند از بابت بنده سؤالاتی که کردم شکایت می‌کنند، این هم جزو تعجبات امروز نظام اجرایی کشور است. اجازه بدهید من اشاره بکنم به مستنداتی که امروز در اختیار دارم. آقای وزیر الآن فرمودند، من کلیه تعهداتم را اجرا کردم. آقای وزیر کاشکی حداقل به نامه خودتان نگاه می‌کردید. نامه‌یی که در تاریخ 960705 به کمیسیون ارسال کردید، نزدیک 560شرکت اعلام کردید که در گزارش اولتان مشمول افشای اطلاعات می‌شوند. من هم در پیش‌بینی هایم گفتم، ما برآوردمان این است که حداقل 1000شرکت مشمول افشای اطلاعات می‌شوند».

پور ابراهیمی در ادامه اظهاراتش خطاب به وزیر دژخیم کار گفت: «من به چه استناد کنم آقای ربیعی. امروز من اشاره می‌کنم به شرکتهایی که افشای اطلاعات نشدند، آقایون میفرمایند، افشا شدند، شرکتهای درجه پنج شان را آوردند افشا کردند. آقای ربیعی بانک رفاه کجا اطلاعاتش افشاشده؟ امروز فقط بانک رفاه 20هزار میلیارد تومان به‌خاطر مشکلات سازمان تأمین اجتماعی در اختیار مجموعه قرار داده، اگر این ادامه پیدا کند، خود بانک رفاه ورشکسته می‌شود، کجا صورتهای مالی‌اش را شما افشا کردید؟ بانک توسعه تعاون کجا، صورتهای مالی افشاشده که شما می‌گوئید هلدینگها کجا صورتهای مالی‌شان افشاشده، صندوق بازنشستگی کشوری کجا صورتهای مالی‌شان افشا شده، این گزارش دیوان محاسبات است. حمل و نقل ریلی رجا کجا صورتهای مالی‌شان افشاشده، توسعه صادرات صنعتی چه اتفاقی برایش افتاده، حسابرسی تأمین اجتماعی نزدیک به دهها شرکت، اطلاعاتشان اینجا موجود است که افشای اطلاعات نشدند. بعد آقایان روز روشن در صحن علنی می‌آیند می‌گویند ما به تکالیفمان عمل کردیم».

واقعاً ابعاد این فساد فراگیر سرگیجه آور است اما از این‌که بگذریم، از سخنان این عضو مجلس ارتجاع معلوم می‌شود در جریان جنگ و جدالهای باندی که وزیر کار را مورد سؤال قرار داده، اولاً که از خود او شکایت کردند؛ ثانیا وزیر به دروغ مدعی شده که اطلاعات مربوطه شفاف سازی شده، اما مبادا فکر کنید که ابعاد فساد همین قدر است و این عضو مجلس همه برگهای خود را در این زمینه رو کرده است، وی در ادامه اظهاراتش گفته است:
«نگذارید من بگویم، اومدند به من اصرار کردند که از مجموعه اطلاعات بستگان اینها نگوئید. من نمی‌گویم، من ورود نمی‌کنم. اگر روزی وارد دانستم، صلاح دانستم، آن روز اطلاعات را در صحن علنی و در جای دیگر خواهم گفت. امروز حرف ما اطلاعات تخصصی است، کشور را می‌شود مگر در شرایط غیرشفاف اقتصادی اداره کرد. چرا امروز این وضعیت در کشور وجود داره؟ امروز مردم نگرانی شون از آمریکا نیست، نگرانی شون از تهاجم سعودی نیست، نگرانی مردم از فساد اقتصادی است، که امروز در بدنه نظام اجرایی، امروز نفوذ کرده... این شرایطی که در اقتصاد کشور وجود داره، هر یک هفته یک خبر میرسه از مجموعه‌های مختلف. فلان تخلف در فلان جا انجام شد. امروز مردم به نظام بدبین می‌شوند».

بله وحشت از همین است، مردم نسبت به نظام بدبین می‌شوند، البته مردم سالهاست که به نظام بدبین هستند. بدبین کلمه جایگزین خواهان سرنگونی است، مردم سالهاست که با تمام وجود خواهان سرنگونی این نظام فاسد و غارتگر هستند و به اعتراف خود همین فرد، خطری که نظام را تهدید می‌کند نه از آمریکا و نه از عربستان است، از همین مردم است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر