۱۳۹۶ آذر ۲, پنجشنبه

مقتدی صدر رهبر حرکت صدر عراق هم علیه خامنه ای

 مقتدی صدر رهبر حرکت صدر عراق هم علیه خامنه ای 

Résultat de recherche d'images pour "‫مقتدی صدر وخامنه ای‬‎"
Résultat de recherche d'images pour "‫مقتدی صدر وخامنه ای‬‎"
مقتدی صدر رهبر حرکت صدر عراق طی گفتگو با یک شبکه تلویزیونی خصوصی اعلام کرد: "(رژیم) ایران از سفرم به عربستان سعودی در ماه جولای سال جاری که به دعوت مقامات رسمی این کشور انجام شد، ناراحت است".
به گزارش «انتخاب» به نقل از آناتولی ترکیه، صدر در این مصاحبه اظهار داشت: "مقامات (رژیم) ایران طی پیامی از سفرم به عربستان سعودی ابراز ناراحتی کردند. اما ارسال این پیام مناسب نیست. برای اینکه سفرم به عربستان سعودی به معنای اعلام دشمنی با ایران نبود، بلکه برای منافع ملی عراق صورت گرفت.

".
مقتدی صدر رهبر حرکت صدر عراق در پاسخ به سوال که آخرین بار چه زمانی با قاسم سلیمانی گفتگو کرده است، اظهار داشت: " با قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ماه فوریه در مراسم ختم پدرش گفتگو کردم. حتی گفتگوی تلفنی هم نداشتیم، چون من از تلفن استفاده نمی کنم".
وی پیش تر گفته بود که الحشد الشعبی (شبه نظامیان شیعه عراقی تحت امر سلیمانی) باید زیر نظر دولت عراق باشد و سلاح فقط باید در دست دولت باشد.
رهبر جریان صدر عراق این سخنان را سه روز پس از بازگشت از عربستان و دیدار با ولیعهد و مقامات سعودی ایراد کرد.
سخنگوی مقتدی صدر نیز گفته بود جمهوری اسلامی در عراق به دنبال منافعش است و افزود: ما به هیچ طرفی فرصت نخواهیم داد به منافعی دست یابد که به ضرر عراق تمام شود.
«صلاح العبیدی» در گفت‌وگو با شبکه «العربیة»، اظهار داشت که ولی‌عهد عربستان سعودی در جریان گفت‌وگو با مقتدی صدر، اعتراف کرد که اشتباهاتی در دولت قبلی وجود داشته و دو طرف بر ضرورت تلافی این مسئله، تاکید کردند.
وی افزود: صدر و بن‌سلمان توافق کردند که ادبیات میانه‌روی و رهایی از سخنان طائفه‌گرایی را حاکم کنند. ضمن اینکه اذعان داشتند که دخالت حکومت ایران، عربستان و ترکیه در عراق، منفی بوده است.
در بیانیه‌ای که دفتر صدر در این باره صادر کرد، آمده است: «هنگامی که گشایشی مثبت در روابط سعودی-عراقی دیدیم، خشنود شدیم. امیدواریم آغازی باشد برای پایان فرقه‌گرایی در منطقه عربی».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر