۱۳۹۶ آذر ۲, پنجشنبه

کنار رفتن اسد، آغاز دوران گذار است -اپوزیسیون سوریه

 کنار رفتن اسد، آغاز دوران گذار است -اپوزیسیون سوریه

نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض

نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض

روز چهارشنبه اول آذر نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض، با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد. در این بیانیه تأکید شده که کنار رفتن اسد، آغاز دوران گذار در سوریه است.

نشست اپوزیسیون سوریه با هدف همسان‌سازی موضع مخالفان، قبل از برگزاری گفتگوهای صلح با حمایت سازمان ملل عنوان شده است.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در آغاز این نشست حاضر شد و ضمن خوشامدگویی به حاضران، تأکید کرد که عربستان همیشه در کنار ملت سوریه ایستاده و همیشه از تلاش‌های ملت سوریه برای تحقق آمال و اهدافش حمایت کرده است.

وی در این نشست که با حضور استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد، گفت این نشست با توافق بین‌المللی درباره ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار شد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود که هیچ راه‌حلی برای بحران سوریه، بدون توافقی سوری که آرزوهای ملت سوریه را محقق و به مشکلات این کشور بر اساس اعلامیه ژنو 1 و قطعنامه 2245شورای امنیت پایان دهد، وجود ندارد.

او خطاب به حاضرین گفت: «شما امروز مسئولیتی تاریخی در زمینه یافتن راه‌حل و گذار به آینده‌ای جدید و رهایی از بحرانی که ملت عزیز سوریه را خسته کرد، بر دوش دارید. ملت سوریه در همه جا چشم به شما دارد و امیدوار است که نتایج واقعی که آرزوهای این ملت را برآورده کند، به دست آورید.

کنفرانس مخالفان سوری روز چهارشنبه در ریاض، و با حضور 140تن از شخصیت‌های سیاسی و نظامی سوریه برگزار شد. حاضران در این نشست و از جمله ائتلاف ملی سوریه که با 23عضو، تأکید کردند که کنار رفتن اسد، آغاز دوران گذار در سوریه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر