۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

زلزله کرمانشاه؛ ممانعت از کمکهای مردمی

زلزله کرمانشاه؛ ممانعت از کمکهای مردمی

زلزله کرمانشاه

زلزله کرمانشاه


اینجا کرمانشاهه دیشب زلزله اومده 12ساعت از زلزله گذشته ولی هنوز هیچ کمکی از سمت حکومت برای مردم نرسیده و مردم دیشب تو سرما بیرون بودن... مرگ بر اصل ولایت فقیه
این صدای گزارشگر سیمای آزادی بود. صدای بغض و صدای کینه مردمی که مجبورند با دستهای خالی و با چنگ و ناخن عزیزانشان را از زیر آوار بتون و خاک و سنگ بیرون بکشند.

بله! شب تاریک و بیم پس لرزه‌های دوباره زمین و سرمای کوه و دشت و نبودن آب و غذا و وسایل زندگی در اطراف شهرها و بیابانها و کوهها و کجا دانند حال این مردم را غارتگران حاکمیت و آن غافلهای مال مردم خور و مردمکشی که بر سرزمین ما حکومت می‌کنند.

هنوز بسیاری زیر آوارها هستند و پس لرزه‌ها هم ادامه دارد. آب و برق و هیچ امکاناتی هم در کار نیست و... در این شرایط رژیم راهها را هم بسته است. باور نمی‌کنید؟!

به این کلیپ صوتی گوش کند:

«از دیشب که زلزله اومده ما می‌خوایم خودمونو به شهرهای آسیب دیده برسونیم راهها بسته شده پلیس راه نمیذاره حالا به هر دلیلی نمی‌دونم... از دیشب تا حالا میگه کمکهای هلال احمر فلان ارگان بحرانهای چی درد کوفت و زهر مار... همش دروغه چرا دروغ تحویل مردم میدین؟ من خاله‌ام اونجاست آب آشامیدن ندارن غذا ندارن بخورن پسرخالم زیرآواره، خودش داره از زیر آوار درش میاره آخه آقای خامنه‌ای پیام تو به چه درد من می‌خوره؟ روحانی برمیگرده میگه من همدردی می‌کنم آقا راه رو باز کن من خودم میرم کمک می‌کنم نمی‌خوام کمک... .»

به اعتراف رسانه‌های حکومتی برای مزار خمینی بیش از ۶میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. عددی که با آن می‌شد زخم‌ همه کودکان کارتن خواب و مادران گورخواب و دختران و پسران زباله‌گرد و هزاران درد و رنج مردم را درمان کرد. برای این‌که میزان رذالت ولایت را کمی درک کنیم با این رقم ـ۶میلیارد دلار ـ به 24میلیارد قطعه اسکناس هزار تومنی می‌رسم که فقط برای جابه‌جایی اون به 3200کامیون 10تن نیاز داریم. اما باز این همه درد نیست. از میلیونها دلار اموال و سرمایه مردم و مالیاتهایی که صرف بازسازی مساجد و خانه‌های لبنان و احداث مدرسه و بیمارستان در پایگاههای آفریقایی ولایت می‌شود هم که بگذریم، به اعتراف رسانه‌های حکومتی 28سال بعد از مرگ دجال خون‌آشام که به قیمت تباهی مردم، گنبد و بارگاهش از طلا ساخته شد، سالانه بخشی از بودجه کشور صرف بازسازی و رسیدگی به اموال و املاک و... . خمینی می‌شود. به‌نوشته روزنامه حکومتی شرق:
«دولت برای لایحه بودجه سال ٩٦، برای مؤسسه نشر آثار امام ٤٥‌میلیارد و ٤٤٠ میلیون تومان اعتبار هزینه‌ای پیشنهاد داده است؛ چه این عدد با درنظرگرفتن تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ٧٦‌میلیارد و ٩٨٩‌میلیون‌ و ٣٠٠هزار تومان است... عمدتاً اعتبارات مربوط به تعمیر، تجهیز، مرمت و بازسازی اماکن منتسب به حضرت امام شامل مجموعه‌های فرهنگی بیت حضرت امام در خمین، قم، جماران و نجف اشرف است که شامل طرح احیا و توسعه «بیت حضرت امام در شهرستان خمین»، «مجموعه فرهنگی نجف اشرف»، شامل «بیت و دفتر حضرت امام، نگارستان، موزه، مدرس و کتابخانه تخصصی حضرت امام» و راه‌اندازی سایت‌های پرتال امام خمینی به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو است...» (1)

بله! راهها بسته، مجروحان و قربانیان زیر آوار و دل‌ها شکسته است. با این حال خمینی حتی در گورش اموال و دارایی مردم را می‌بلعد و حاکمان با آمارهای غیرواقعی و دروغهای نجومی نمک روی زخم بازماندگان می‌ریزند.

در حالی‌که بسیاری از مسئولان و مزدوران حکومتی از پشت میزها و برج‌های سیمانی‌شان تماس گرفتند و گفتند خسارت جدی نبوده و... به‌نوشته رسانه سپاه قدس ـ تسنیم ـ پاسدار هوشنگ بازوند ضمن اعتراف به این‌که زلزله کرمانشاه در طول 50سال اخیر بی‌سابقه بوده است گفت: «این زلزله تلفات جانی و خسارات گسترده‌یی را در پی داشته است به‌گونه‌یی که 12هزار مسکن شهری و 5هزار مسکن روستایی به‌صورت کامل تخریب شده‌اند.» (2) و باز در همین رسانه حکومتی خبر تخریب 30هزار واحد مسکونی از قول پاسدار رضایی مطرح شد. (3)

البته هیچ‌کدام نگفتند علت افزایش تلفات و خسارات وارده چیست و چرا زلزلةی با این قدرت در سایر کشورها یک درصد این میزان قربانی و خسارت را هم ندارد. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی تصریح می‌کند که «قربانیان حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل در ایران تحت حاکمیت آخوندها بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است زیرا از یک سو تمامی سرمایه‌های کشور توسط آخوندهای دزد و جنایتکار حاکم چپاول می‌شود یا صرف سرکوب داخلی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های اتمی می‌شود و خانه‌های مسکونی مردم در شهرها و روستاهای کشور از حداقل مقاومت در مقابل این حوادث برخوردار نیست و از سوی دیگر رژیم از به خدمت گرفتن امکانات ضروری برای نجات آسیب دیدگان و معالجه مصدومان و مجروحان خودداری می‌کنند و اولویت آنها جلوگیری از اعتراضات مردمی از سوی آسیب دیدگان و ممانعت از رسیدن کمکهای مردمی به این مناطق و یا به غارت بردن این کمکها است.»

بله راهها را بسته‌اند و تا مانع تجمع مردم خشمگین برای کمک به زلزله‌زدگان شوند چون هر تجمع می‌تواند به‌سادگی به خروش و قیام و خیزشی دوباره منجر شود. این بیانگر اوج ضعف، شکنندگی و شرایط فروپاشی رژیمی است که بعد از تحریم و انزوای جهانی در لبه پرتگاه قرار دارد و از هر نوع اتحاد، همدلی و همبستگی ملی هراس دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-رسانه حکومتی شرق:‌ https://goo.gl/Bc4CSf
2-خبرگزاری تسنیم. 23آبان 96 ـ پاسدار هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه
3-خبرگزاری تسنیم. 23آبان 96.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر