۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

رسانه‌های آمریکا: رئیس سازمان سیا جانشین تیلرسون می‌شود؛ واکنش کاخ سفید

رسانه‌های آمریکا: رئیس سازمان سیا جانشین تیلرسون می‌شود؛ واکنش کاخ سفید


رسانه‌های آمریکایی روز پنجشنبه از قول برخی مقام‌های دولت ایالات متحده از گفت‌وگوهایی در کاخ سفید برای جایگزینی رکس تیلرسون وزیر خارجه با مایک پامپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر دادند. ادعایی که کاخ سفید فورا به آن واکنش نشان داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام دولتی و افراد نزدیک به کاخ سفید که هویت آنها را فاش نکرده است نوشت، احتمال این که سناتور جمهوریخواه تام کاتن رئیس جدید سی‌آی‌ای شود از دیگر گزینه‌ها بیشتر است.
مشخص نیست طرح تغییر تیم امنیت ملی پرزیدنت دونالد ترامپ چه زمانی نهایی و عملی خواهد شد. اما روزنامه نیویورک تایمز، که برای نخستین بار این خبر را اعلام کرد، می‌گوید ظرف چند هفته آینده به اجرا در می‌آید.
به نوشته این روزنامه، نشانه‌هایی از تمایل تام کاتن نماینده آرکانزا در سنا – که از حامیان پر و پا قرص سیاست‌های دونالد ترامپ است - برای پذیرش مسئولیت ریاست سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا مشاهده شده است.
به گفته منابع ناشناس نیویورک تایمز، مشخص نیست پرزیدنت ترامپ تغییر تیم امنیت ملی را چه زمانی تایید خواهد کرد، اما او از رویکرد رکس تیلرسون راضی نیست و از قبل در فکر تغییر در وزارت خارجه بوده است.
واکنش کاخ سفید
سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید در اکنش به این خبر گفت، همانگونه که پرزیدنت دونالد ترامپ گفته اند، رکس تیلرسون ماندنی است. «در حال حاضر اطلاعیه ای برای تغییر در پرسنل نداریم.»
دفتر سناتور کاتن نیز صرفا به اعلام این مطلب که او بر روی خدمت به مردم ایالت ارکانزاس که نمایندگی آنها را بر عهده دارد متمرکز است، بسنده کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر