منابع آگاه در یمن روز سه شنبه ۱۰ فوریه، گزارش دادند که گروههای سیاسی یمن برای حل بحران سیاسی در این کشور، شامگاه روز گذشته به یک توافق اولیه دست یافته‌اند که بر اساس آن پارلمان یمن با ۳۰۰ نماینده، به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش العربیه، بر پایه این توافق اولیه، یک شورای ریاستی متشکل از هفت نفر از نمایندگان گروههای مختلف برای اداره کشور تاسیس می‌شود. این گفت‌و‌گو‌ها قرار است امروز سه شنبه ادامه می‌یابد.

برخی از رسانه‌های یمنی گفته‌اند که توافق جدید، «اعلامیه قانون اساسی» حوثی‌ها را که روز پنج شنبه گذشته منتشر شد، لغو می‌کند. گفت‌و‌گو میان احزاب و جناح‌های مختلف یمنی با می‌انجیگری جمال بن عمر نماینده سازمان ملل صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر، کودتاچیان حوثی، با انتشار نوشته‌ای بر روی صفحه فیس بوک خود، این گزارش‌ها را تکذیب کردند. گروه حوثی گفته است که گفت‌و‌گو‌ها ادامه دارد و هیچ توافقی حاصل نشده است.
در همین حال، منابع یمنی امروز سه شنبه، گزارش دادند که نیروهای حوثی با حمایت لشکر ۱۳۹ گارد ریاست جمهوری، شهر البیضا در مرکز یمن را پس از درگیری با نیروهای قبایل تصرف کردند. در این درگیری‌ها شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.
حوثی‌ها برای فشار به احزاب حاضر در گفت‌و‌گو‌های جاری، نیروهای نظامی خود را در دو جبهه «ابیت» و «لحچ جنوبی» فعال کرده‌اند.