غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، از صدور حکم اعدام برای مجید جعفری تبار یکی از روحانیون سرشناس در شهر قم و همسرش خبر داد. 

اژه‌ای سه شنبه ۱۷ فوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا تایید کرد که حکم اعدام برای مجید جعفری تبار و همسرش مینا مناقب توسط دادگاه ویژه روحانیت صادر شده است. 

به گفته سخنگوی قوه قضائیه ایران، این حکم «بدوی و قابل تجدید نظر» است. 

جعفری‌تبار به خاطر استخاره‌هایی که می‌گرفت، از شهرت شایان برخوردار شد. پیشتر سایت سحام نیوز نیز در گزارشی در این ارتباط نوشته بود که گستره شهرت این روحانی تا جایی رسیده بوده که در سال‌های گذشته دفتر وی با راه‌اندازی ۱۳۲ خط تلفن به صورت ۲۴ ساعته به سئوالات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان چه ساکن در ایران و چه ایرانیان خارج از کشور پاسخ می‌داده است.

بنا بر این گزارش که این روحانی به اتهام «مالی، مرید و مرادبازی، ارتباط با اجنه و ادعای رابطه با امام زمان» بازداشت و بیش از ۶ ماه است که در سلول انفرادی زندان لنگرود در شهر کاشان در حبس به سر می‌برد. همسر وی نیز به اتهام «مشارکت در جرم» به اعدام محکوم شده است.

مجید جعفری‌تبار و همسرش نوه‌های آیت‌الله صدوقی، روحانی سرشناسی هستند که در سال‌های نخست پس از انقلاب ایران ترور شد. آیت‌الله صدوقی در ایران به عنوان «چهارمین شهید محراب» شهرت دارد. 

جعفری تبار مدتی پیش از بازداشت در حصر خانگی به سر می‌برد.