دبیر علمی پنجمین همایش سالانه سلامت روان و رسانه ایران گفت: حدود ۲۳ درصد از مردم ایران در طول زندگی ممکن است به یکی از اختلالات روانپزشکی مبتلا شوند که این آمار تقریبا معادل سایر کشورهای جهان است. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدباقر صابری زفرقندی امروز سه شنبه ۲۴ فوریه در پنجمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه که در بیمارستان روزبه تهران برگزار شد، افزود: براساس آخرین آمار، بیماری‌های روانپزشکی بعد از بیماری‌های قلبی- عروقی و تصادفات در ردیف سوم قرار دارند.
وی ادامه داد: در این میان اضطراب و افسردگی بیش از نیمی از بیماری‌های روانی را تشکیل می‌دهد.
وی که در همین حال دانشیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران است، گفت: بیماری‌های روانپزشکی علی رغم درمان پذیر بودن به دلیل اینکه عموما خاموش و بی‌سروصدا هستند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
اختلالات روانپزشکی از طیف علایم وسیعی برخوردار هستند که می‌توانند علایمی مانند سردرد، اختلال در عملکرد روزانه، افکارنادرست، تغییر در خلق و خوی، اختلالات خواب و بی‌اشتهایی در افراد ایجاد کند.
وی یادآور شد: توجه به مقوله سلامت روان در حوزه سلامت در کشور ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی گفت: افزایش خشونت، گسترش اعتیاد، نابسامانی‌ها، بخشی از مشکلاتی است که حاصل بی‌توجهی به سلامت روان در هر کشوری محسوب می‌شود.
هدف اصلی این همایش تبیین نقش رسانه‌ها در جهت کمک به ارتقای سلامت روان جامعه است.
پنجمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه امروز سه شنبه با محوریت سلامت روان ورسالت همگانی در بیمارستان روانپزشکی روزبه تهران برگزار شد.
گزارش‌های تایید نشده از ایران آمار مبتلایان به بیماران روانی را بیش از ۲۳ درصد نشان می‌دهد و دلیل آنرا اوضاع اقتصادی ومعیشیتی، روابط مشکل اداری، رفتار خشن کارگزاران نظام با مردم بیان می دارند.