۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

برملا شدن شبکه مأموران اطلاعات رژيم ايران در آفريقاي جنوبي - گاردين انگلستان

 برملا شدن شبکه مأموران اطلاعات رژيم ايران در آفريقاي جنوبي

پنج شنبه, 07 اسفند 1393 08:37
    ايران افشاگر
    روزنامه گاردين چاپ انگلستان : برملا شدن شبکه مأموران اطلاعات رژيم ايران در آفريقاي جنوبي

    تلويزيون الجزيره و روزنامه گاردين چاپ انگلستان از اسناد محرمانه يي خبر دادند که شبکه مأموران اطلاعات رژيم ايران در آفريقاي جنوبي را برملا مي کند.  اين اسناد محرمانه شامل اطلاعات جمع آوري شده از سوي آژانس اطلاعاتي آفريقاي جنوبي از جاسوسان رژيم ايران در اين کشور است. 
    در اين گزارش 128 صفحه ايي، اطلاعات و اقدامات جاسوسي دهها نفر که مأمور مخفي رژيم ايران هستند قيد شده است.
    اين اسناد از اقدامات جاسوسي و نيز تلاش هاي ايران براي دور زدن تحريم ها پرده برمي دارد.

    مطابق افشاگري تلويزيون الجزيره و گاردين، مقامهاي رژيم بارها از رهبران آفريقاي جنوبي خواسته اند که با دور زدن تحريم ها امکان دسترسي به تکنولوژي هاي ممنوعه را براي آنها فراهم کنند از جمله براي توسعه توانمندي هاي اتمي.
    در مهرماه 1386 يك هيأت رژيم به سرپرستي روحاني با تابو امبکي رئيس جمهور وقت آفريقاي جنوبي ديدار کرد. هيأت رژيم به تکنولوژي شنود و رهگيري ارتباطات ماهواره اي جاسوسي آنلاين و هک و نفوذ به سيستم هاي کامپيوتري هم توجه ويژه اي نشان مي داد.
    بر اساس يك سند ديگر، سرويس جاسوسي انگليس  بارها به  همتاي خود در آفريقاي جنوبي نسبت به معامله هاي صورت گرفته با شركتهاي متعلق به رژيم ايران هشدار داده است. در اين اسناد از ايران اير خبرگزاري رسمي رژيم، دفتر صدا و سيماي رژيم و شرکت کشتي راني به عنوان ديگر پوشش هاي فعاليت هاي جاسوسي رژيم  نام برده اند.
    اين اسناد همچنين فاش مي سازد كه  ارتباط نزديکي ميان جاسوسان رژيم با تروريست ها و افراط گرايان وجود داشته است.
    بنا بر اين اسناد «هم وزارت اطلاعات و هم نيروهاي وابسته به سپاه از مصونيت ديپلماتيک براي انتقال تسليحات به سفارتخانه هاي ايران در خارج از کشور بهره مي گيرند و اين تسليحات با آگاهي کامل شخص سفير در سفارتخانه ها نگهداري مي شود».

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر