۱۳۹۳ اسفند ۱, جمعه

افشاگری تازه‌‌ی اسنودن؛ همکاری آمریکا و بریتانیا در هک کردن میلیون‌ها تلفن همراه

افشاگری تازه‌‌ی اسنودن؛ همکاری آمریکا و بریتانیا در هک کردن میلیون‌ها تلفن همراه

آژانس امنیت ملی آمریکا به آژانس جاسوسی الکترونیک بریتانیا کمک کرده تا کد اصلی شرکتی هلندی را برای شنود کاربران هک کنند. این شرکت، تولیدکننده‌ی سنسورهای کارت‌های اعتباری و سیم‌کارت تلفن همراه میلیون‌ها کاربر در جهان است.
آژانس جاسوسی الکترونیک بریتانیا با همکاری "آژانس امنیت ملی آمریکا"، سرورهای یک شرکت ارتباطاتی هلندی را هک کرده و با سرقت کدهای امنیتی آن‌ها، دست به شنود تلفن‌های همراه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان زده است.
آخرین افشاگری ادوارد اسنودن، پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، اسنادی را علنی کرد که نشان می‌دهد این دو نهاد امنیتی آمریکا و بریتانیا به سرورهای شرکت ارتباطاتی بزرگ "گمالتو" در هلند رخنه کردند.
"گمالتو" به بسیاری از شرکت‌های دیگر مخابراتی در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. کمپانی‌های مخابراتی بزرگی مثل " تی موبایل"، "ورایزن" و "ای‌تی‌تی" همه از مشتریان محصولات الکترونیکی این شرکت هلندی‌اند. کار اصلی این شرکت، تولید سنسور ویژه‌ی الکترونیک برای کارت‌های اعتباری و سیم‌کارت تلفن‌های همراه است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که هنوز مشخص نشده که آیا این دو سرویس امنیتی با این رخنه تنها تلفن‌های همراه کاربرانی در آمریکا و بریتانیا را شنود کرده‌اند یا گستره‌ی شنود به دیگر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی نیز می‌رسد.
این خبرگزاری در گزارش خود تاکید کرده که به‌نظر می‌رسد سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و بریتانیا برای فعالیت‌های خود "هیچ مرزی" نشناخته و به هیچ منع قانونی اهمیتی نداده‌اند.
بنا به گزارش سایت "اینترسپت" که اخبار فن‌آوری را پوشش می‌دهد، شیوه‌ی هک آژانس جاسوسی الکترونیک بریتانیا و آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار مشابه همان روش‌هایی است که چین علیه کشورهای غربی به کار می‌برد و آمریکا خود بارها این شیوه‌های هکرهای چینی را محکوم کرده است.
به گزارش این سایت، مهندسان در استخدام سرویس جاسوسی بریتانیا، کد اصلی داده‌های شرکت هلندی را رمزگشایی کرده و با این کار امکان دسترسی به مکالمات صوتی، مکتوب و دسترسی به ایمیل‌های کاربران بر روی تلفن‌های همراه‌آن‌ها را پیدا کردند.
آژانس امنیت ملی آمریکا و آژانس جاسوسی الکترونیک بریتانیا هنوز درباره‌ی این تازه‌ترین افشاگری رسوایی‌های شنود، واکنشی نشان نداده‌اند.
آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این چندین‌بار از اقدامات فراقانونی خود برای شنود ارتباطات کاربران دفاع کرده است. این نهاد مدعی است وقتی مظنونین تروریستی هم مثل بقیه افراد از همان دستگاه‌های ارتبط جمعی استفاده می‌کنند، آن‌ها چاره‌ای جز شنود گسترده برای یافتن و دنبال کردن ردپای دست‌اندرکاران تروریسم ندارند.
پیش از این نتیجه‌ی پژوهش "مرکز نوآوری رهبری بین‌المللی" نشان داد که ۳۹درصد کاربران اینترنت در جهان در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره‌ی جاسوسی‌های آمریکا، به دنبال راه‌های "ایمن کردن زندگی دیجیتال" خود رفته و برای مقابله با اقدامات سازمان‌های جاسوسی، تدابیری اندیشیده‌اند.
این نهاد پژوهشی تاکید کرده که برخلاف ادعای رهبران آمریکا که افشاگری اسنودن تاثیر چندانی بر افکار عمومی نگذاشته، یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان به شیوه‌های مختلف تحت‌تاثیر افشاگری‌های اسنودن قرار گرفته است.دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر