۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

تحليل - عصر يخبندان ولايت

گسترش تحریم های  بین المللی علیه صنایع نفت و گاز رژیم

گسترش تحریم های بین المللی علیه صنایع نفت و گاز رژیم

عصر يخبندان ولايت
به دنبال فشار تحریمها خصوصاً تحریم نفت وگاز رژیم، خامنه‌ای روز29بهمن 93 در یک بلوف توخالی مدعی شد که اروپا به گاز رژیم نیازمند است و در وقت مناسب رژیم آخوند‌ی اروپا را تحریم خواهد کرد. 
به دنبال سخنان ولی‌فقیه ارتجاع، مهره‌های ریز و درشت و رسانه‌های رژیم نیز اندرباب تحریم اروپا توسط رژیم قلم فرسایی کردند و رسانه‌های خود را از این دود و دم تبلیغاتی و در عین حال پوشالی، سیاه کردند که اگر نظام تصمیم به تحریم گازی اروپا بگیرد با توجه به این‌که به قول ولی‌فقیه ارتجاع، ”اروپای بیچاره به آن احتیاج دارد“ آنها هستند که ضرر کلانی خواهند کرد.
ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیو ن امنیت و سیاست خارجی مجلس نیز مدعی شد که ضرری که اروپا از تحریم متقابل ایران خواهد دید بیش از ایران است و اگر نوبت به تحریم رژیم برسد اروپاییان زیان خواهند دید! (سایت تابناک 3اسفند) 
نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز متأثر از لاف و گزاف خامنه‌ای می‌گوید: ”چنان‌چه ایران دست به تحریم متقابل اروپا بزند، مطمئناً این اروپایی‌ها هستند که ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند و علت این‌که در شرایط فعلی آنها ما را تحریم می‌کنند، این است که ما به حربه تحریم نفت و گاز دست نزده‌ایم. “ ! (خبرگزاری تسنیم 3اسفند93)
مضحک‌ترین مواضع بعد از موضعگیری خامنه‌ای، نوشته کیهان خامنه‌ای 5اسفند 93 است که نویسنده آن از دود ودم ”مقام عظمای“ ولایت سرشار شده است و در عالم ذهن و توهم به ”اگرهای“ وهمی هم متوسل می‌شود که چنان‌چه نظام تصمیم به تحریم صادرات گاز به اروپا بگیرد در ”نتیجه ضربه مقابل ایران“، ”عصر یخبندان اروپا “ شروع می‌شود! 
نویسنده کیهان ولی‌فقیه با خلق یک ”استراتژی“ وهمی که در آن نظام ولایت در تفوق کامل است به جنگ اروپا می‌رود و متاثر از این ذهنیت متوهم می‌نویسد: ”اکنون ایران اسلامی با چند انتخاب راهبردی، به مقابله با اقدامات نظام سلطه پرداخته و نشان داده است توانایی مهار و شکست راهبرد دشمن را دارد و در واقع این ایران اسلامی است که تلاش دارد خود را قدرت و طرف برتر در مقابل با غرب قرار داده و نظام سلطه را به تمکین در برابر خواسته‌های خود مجبور نماید. در مرحله کنونی ایران اسلامی در برخی از حوزه‌ها به ظرفیت بازدارندگی رسیده است. به‌عنوان نمونه در بخش نظامی حریف جرأت و جسارت آزمودن این راهبرد و زدن ضربه را ندارد چرا که از تبعات اقدام متقابل ایران آگاه است. در برخی دیگر از بخش‌ها نیز به‌خصوص موضوع اقتصاد که متأسفانه به دلایلی ایران اسلامی‌توانایی راهبرد بازدارندگی را ندارد، سیاست ضربه متقابل در دستور کار ایران قرار گرفته است“.
غرض اصلی نویسنده از این مقدمه چینیها و صغری وکبری بافتن ها این است که درصورتی‌که نظام تصمیم به تحریم انرژی اروپا بگیرد، اروپا در مقابل رژیم ناتوان است ”تحریم انرژی اروپا مسأله‌ای نیست که اروپا توانایی تحمل آن را داشته و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد“.
د راین استراتژی و تحریم خیالی، نویسنده اضافه بر وهم و گمان دچار پریشان گویی هم می‌شود و در استراتژی مفروض خود روسیه را نیز مجری و همراه استراتژی نظام می‌کند: ”نباید از یاد برد که اروپا اکنون روسیه را نیز تحریم نموده است و چنان‌چه ایران و روسیه به این توافق برسند که اروپا را اکنون و یا در آینده مورد تحریم قرار دهند، اروپا از هم‌اکنون باید خود را برای عصر یخبندان آماده سازد“.
در ورای این دودودمهای پوشالی رژیم، واقعیت این است که در حال حاضر و در اثر تحریمهای اتحادیه اروپا علیه نفت وگاز رژیم، بخش بسیار ناچیز و اندکی از گازمصرفی اروپا توسط گاز صادراتی ایران تأمین می‌شود و عمده‌ترین تبادل گازی رژیم با ترکیه است و مقدار محدودی از گاز ایران به نخجوان و ارمنستان نیز صادر می‌شود. ضمنا قبل از این به‌اصطلاح افاضه ولی‌فقیه رژیم، اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که ایران از فهرست منابع تأمین انرژی این اتحادیه حذف شده است. بنابراین این رژیم است که برای صدور گاز به اروپا و همکاری با شرکتها و سرمایه‌گذاران خارجی و کشورهای اروپایی، نیازمند تعامل با این کشورها است و نه آن‌چنان که ولی‌فقیه ارتجاع دست پیش را می‌گیرد که پس نیفتد. 
بنابراین به‌رغم توهمات پوشالی رژیم که عصر یخبندان اروپا را پیش‌بینی می‌کند، این عصر یخبندان نظام ولایت است که فرا رسیده است. تلاش و تقلاهای رژیم برای فرار از این واقعیت در مرحله تعیین‌تکلیف پرونده هسته‌یی بیانگر بن‌بستی است که سراپای رژیم را فراگرفته و ناگزیر به زدن نعل وارونه کرده است.
سايت سازمان مجاهدين خلق ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر