شبه نظامیان حوثی، برای متفرق کردن معترضان در نقاط مختلف یمن، به ربودن و زیر گرفتن آنها بوسيله خودروها، روی آورده اند. شاهدان عینی می گویند که حوثی ها با معترضان در خیابان بغداد صنعا به شدت برخورد کردند.
بر اساس گزارش شاهدان عینی، صنعا پایتخت یمن روز پنج شنبه ۱۹ فوریه، شاهد چهار تظاهرات بزرگ علیه کودتای شبه نظامیان حوثی است.
به گزارش العربیه، معترضان امروز شنبه با برگزاری تجمعاتی در خیابان بغداد در صنعا، علیه کودتای حوثی ها شعار دادند. معترضان همچنین برای صالح البشری یکی از مخالفان حوثی که به دست شکنجه گران این گروه جانش را در بازداشتگاه از دست داده است، تشییع جنازه سمبلیک انجام دادند.
معترضان خواستار خروج شبه نظامیان حوثی از نهادهای دولتی در صنعا و دیگر استان های یمن، بازگشت اموال غارت شده و نیز تسلیم سلاح به نهادهای نظامی شدند.
پس از کودتای حوثی ها علیه مشروعیت در یمن، بحران سیاسی در این کشور شدت گرفت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای مهم منطقه و جهان از جمله آمریکا و سعودی، این کودتا را محکوم کردند.
معترضان در صنعا با انتشار بیانیه ای، از حوثی ها خواستند، خشونت را فورا کنار بگذارند و به سرکوب و بازداشت مخالفان پایان دهند. معترضان همچنین خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.
در همین حال، خیابان های شهر الحدیده در غرب یمن، در پاسخ به فراخوان جوانان انقلابی و جنبش تهامی، شاهد یک تظاهرات بزرگ بود. آنها علیه کودتاچیان حوثی شعار می دادند و خواستار خروج آنها از این شهر شدند.