منابع آگاه روز چهارشنبه ۱۸-۲-۲۰۱۵ از ورود شبه نظامیان حوثی به منطقه الزاهر در غرب استان البیضا خبر دادند. 

به گزارش تلویزیون العربیه، به نقل از این منابع ورود حوثی‌ها به این منطقه با پشتیبانی نیروهای ارتش حامی آن‌ها صورت گرفته است. 

منابع محلی اعلام کردند نیروهای مسلح قبایل پس از سه روز درگیری شدید که ده‌ها کشته و زخمی از دو طرف به جای گذاشت، این منطقه را ترک کردند و حوثی‌ها بدون هرگونه مقاومتی وارد الزاهر شدند. 

از سوی دیگر نیروهای سیاسی یمن که با انقلاب حوثی‌ها مخالف هستند، در جلسه گفت‌و‌گوهای دیروز با حوثی‌ها تهدید کردند در صورتی که حوثی‌ها عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی را آزاد نکنند آن‌ها مشارکت خود را در گفت‌و‌گو‌ها به حال تعلیق در می‌آورد. 

این در حالی است که حوثی‌ها با قطعنامه شورای امنیت برای که از آن‌ها خواسته بود، مراکز نظامی و دیگر نهادهای و موسسات دولتی را ترک کنند، اعلام مخالفت کردند. 

گزارشگر العربیه در یمن در تماسی با تلویزیون العربیه، گفت: «نیروهای سیاسی مخالف کودتا، حوثی‌ها را متهم می‌کنند که با تشکیل کمیته‌های مردمی در عدن، نیروهای امنیتی ویژه در این استان به دنبال اجرای توطئه‌ای هستند که در راستای آن شهر‌ها و پایگاه‌ها را به نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق و هواداران حوثی‌ها تحویل دهند». 

از سوی دیگر کمیته‌های مردمی مخالف حوثی‌ها با ارسال پیامی شبه نظامیان این گروه را تهدید کردند که هرگونه اقدامی علیه جنوب یمن به منزله تکرار جنگ ۱۹۹۴ اما این بار با ماهیت فرقه‌ای خواهد بود. 

این در حالی است مخالفان حوثی‌ها می‌گویند، گروه با انتقال سلاح‌های سبک و سنگین و تجهیزات لوجستیکی به مناطق درگیری خود را برای مراحل آینده در یمن آماده می‌کنند.