شماری از مقام‌های مسئول در اقلیم کردستان عراق چهارشنبه ۱۸ فوریه خبر دادند که نیروهای نظامی این اقلیم موسوم به پیشمرگه موفق شدند حمله گسترده شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را به مواضع خود در ۴۵ کیلومتری اربیل، عقب برانند. 

به گزارش شبکه سی. ان. ان. این مسئولان گفتند که واحدهای نظامی کُرد حدود ۵ ساعت با شبه نظامیان داعش درگیر شدند و جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل و همچنین نیروی هوایی ارتش عراق، به دلیل تداخل مواضع جنگ در این مدت نتوانستند وارد عمل شوند. 

این مسئولان افزودند که نیروهای پیشمرگه سرانجام توانستند شبه‌نظامیان داعش را از پایگاه‌های خود دور برانند، مساله‌ای که باعث شد جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل وارد عمل شده و مواضع آن‌ها را بمباران کردند. 

این مسئولان از کشته شدن شماری از پیشمرگه‌های کُرد و همچنین ده‌ها تن از شبه‌نظامیان داعش خبر دادند. 

بنا بر این گزارش، حمله شبه‌نظامیان داعش نیمه شب سه شنبه از دو محور «گویر» و «مخمور» آغاز شد. 

ژانویه گذشته حدود ۳۰ تن از پیشمرگه‌های کُرد در حملات غالفگیر کننده شبه‌نظامیان داعش کشته شدند. 

گروه داعش پس از آن‌که تابستان گذشته مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد و در مناطق تحت تصرف خود در این کشور و سوریه اعلام برپایی خلافت اسلامی کرد، حمله گسترده‌ای به مناطق اقلیم کردستان عراق را آغاز کرد. مدتی بعد پیشمرگه‌های کُرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌الملل به سرکردگی آمریکا و در برخی از مناطق، همکاری نیروهای ارتش عراق و گروه‌های شبه‌نظامی همپیمان دولت، موفق شدند بسیاری از مناطق را از شبه‌نظامیان داعش باز پس گیرند.