سرهنگ زاهر الساکت، فرمانده شورای نظامی انقلاب در استان حلب روز جمعه ۲۰ فوریه، در مصاحبه با العربیه، با اعلام اینکه ارتش آزاد سوریه آتش بس در حلب را رد کرده، اظهار داشت که نقشه دی می‌تسورا نماینده سازمان ملل، تنها برای نجات بشار اسد طرح ریزی شده است.
به گزارش العربیه، استفان دی می‌ستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که بشار اسد آماده آتش بس شش هفته‌ای و توقف بمباران هوایی و توپخانه‌ای در حلب است.
درگیری‌ها در استان حلب میان نیروهای مخالفان از یک سو و نیروهای رژیم سوریه با حمایت شبه نظامیان ایرانی و حزب الله لبنان از سوی دیگر، به شدت ادامه دارد.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه، با استناد به گزارش‌های می‌دانی از مناطق درگیری در حلب، گفته است که جنگ در این استان به سمت شکست حملات نیروهای نظامی اسد پیش می‌رود.
بر اساس این گزارش درگیری‌های دو روز گذشته در حلب، به کشته شدن شمار زیادی از دو طرف منجر شده است.
رامی عبدالرحمان رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که گروههای مسلح مخالف اسد، روستای حردتنین را کامل به دست گرفته‌اند. او می‌گوید شماری از نیروهای اسد در منطقه درگیری محاصره شده‌اند.
رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، همچنین از ادامه درگیری در روستای باشکوی در حومه حلب شمالی خبر داد.
عبدالرحمان گزارش داد که مخالفان، نفر از عناصر رژیم سوریه را به اسارت خود درآوردند و در مقابل نیروهای نظامی اسد، ۴۰ جنگجوی مخالفان را به اسارت درآورده است.
این در حالی است که مخالفان سوری، از کشته شدن ۱۵۰ تن از عناصر رژیم اسد و به اسارت درآوردن شماری از جنگجویان خارجی هوادار رژیم سوریه خبر دادند. در همین حال، حزب الله لبنان روز گذشته یکی از عناصر کشته شده خود در سوریه را تشییع کرد.
از سوی دیگر، هیئت‌های هماهنگی انقلاب سوریه، کشته شدن ۷۰ غیر نظامی توسط نیروهای اسد از جمله پنج زن و شش کودک را اعلام کرد.