۱۳۹۳ اسفند ۱, جمعه

رهبر حزب «نسل اتحاد ملي»آرژانتين: رژيم ايران، مظنون اصلي انفجار آميا

رهبر حزب «نسل اتحاد ملي»آرژانتين: رژيم ايران، مظنون اصلي انفجار آميا

 
مارگاريتا استولبيسر رهبر حزب «نسل اتحاد ملي» و نمايندة پارلمان آرژانتين در مصاحبه با سيماي آزادي، مانع اصلي به‌ نتيجه‌رسيدن تحقيقات دربارة بمب‌گذاري بوئنوس آيرس را توافق امضا شده ميان دولت آرژانتين و رژيم ايران دانست و گفت كه هدف رژيم از اين توافق، خلاص‌شدن از اخطارهاي قرمز صادر شده از سوي انترپل بوده است.
مارگاريتا استولبيسر دربارة برانگيختگي مردمي در آرژانتين در پي قتل دادستان آلبرتو نيسمن، اظهار داشت: «دادستان (نيسمن) روز 15 ژانويه اتهام بسيار جدي‌يي را به رئيس‌جمهور كشور و مقام‌هاي ديگر وارد كرد؛ او آنها را به پيشبرد طرحي براي پوشاندن مهم‌ترين عمليات تروريستي كه كشور ما از آن رنج برده است، متهم كرد. سه روز بعد از آن، مرگ او رخ داد كه هنوز علت آن روشن نشده است. خشمي كه مردم ما حس مي‌كنند فقط به‌دليل مرگ نيسمن نيست، بلكه به خاطر رويكرد دولت نيز هست. خواستة آنها عدالت، استقلال، شفافيت و عدم مصونيت است».
رهبر حزب «نسل اتحاد ملي» آرژانتين در پاسخ به اين سئوال كه چه چيزي منجر به تأخير در برقراري عدالت در پروندة بمب‌ گذاري بوئنوس آيرس شده است، تصريح كرد: «تحقيقات دربارة حملة (آميا) با سوءمديريت و تلاش‌هايي براي منحرف‌كردن آن مواجه بوده است. اما بزرگ‌ترين مانع در پيشبرد عدالت امضاي يادداشت تفاهم با (رژيم) ايران بود كه معني آن دادن امتياز از استقلال قضايي ما و ايجاد يك كميسيون حقيقت‌ياب در توافق با مظنونين اصلي است كه به آنها اجازه مي‌داد از عدالت بگريزند.
(رژيم) ايران اين توافق را با قصد خلاص‌شدن از اخطارهاي قرمزي امضا كرد كه از سال 2007 توسط انترپل داده شد. اين توافق به تحقيقات آسيب بسياري رسانده، سال‌ها است كه تحقيقات پيشرفت نكرده و نتايجي كه ما مي‌خواهيم و انتظارش را داريم محقق نشده است».
مارگاريتا استولبيسر در پاسخ به اين سئوال كه در شرايط كنوني بايد در ارتباط با اين توافق چه اقدامي صورت گيرد، گفت: «اين توافق در آرژانتين به‌صورت يك قانون امضا شد، هر چند (رژيم) ايران اين كار را نكرد و اين كار را در دستور كار مجلس خود قرار نداد تا از اهميت آن بكاهد، ولي نتوانست احكام انترپل را لغو كند. اكنون بايد آرژانتين به عقب برگشته و با محكوم‌كردن اين توافق شكست‌خورده آن‌را رها كند».
 همبستگي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر