عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران، روز دوشنبه ۹ فوریه در مراسم سالگرد انقلاب ایران گفت که ولایت فقیه همان ولایت خداست و همین موضوع باعث دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی  شده است. صادقی به مسولان ایران توصیه کرد تا به فکر معامله با دشمن نباشند.

صادقی این سخنان را در زمانی عنوان کرده، که مقامات ایرانی در حال مذاکره با قدرتهای جهانی بر سر برنامه اتمی این کشور هستند. ایران برای رسیدن به توافق اتمی با کشورهای ۵+۱ تا ۴ بیشتر فرصت ندارد.

در روزهای اخیر دولت حسن روحانی در ایران از سوی تندرو‌ها مورد حمله قرار گرفته تا از آنچه که آن‌ها «حقوق اتمی ایران» می‌نامند در این مذاکرات کوتاه نیاید.

ایران در مذاکرات اتمی در پی آن است تا با قبول محدودیتهایی در برنامه اتمی خود، به تحریمهای اقتصادی خود پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری نسیم، صادقی در سخنرانی خود در مسجدی در شهر قم که از سوی «شورای اصولگرایان» ترتیب داده شده بود، گفت: «ولایت فقیه‌‌ همان ولایت خداست، و سرپیچی از ولایت فقیه، در حد شرک به خداست».

او گفت که همین موضوع باعث دشمنی آمریکا با ایران است، و در توصیه به سیاستمداران ایرانی گفت: «نمی‌توان از دشمن انتظار دشمنی نداشت.»

صادقی ضمن اشاره به مباحثی که هم اکنون بین تندرو‌ها و میانه رو‌ها در زمینه اقتصاد و سیاست در جریان است، باردیگر به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و آنرا تنها راه رونق بخشیدن به اقتصاد ایران دانست. او در باره اصول اقتصاد مقاومتی توضیحی نداد.