۱۳۹۳ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

تشديد بحران سياسي و جنگ باندهاي رقيب پس از سخنراني ولي‌فقيه ارتجاع

تشديد بحران سياسي و جنگ باندهاي رقيب پس از سخنراني ولي‌فقيه ارتجاع

 
مذاكرات اتمي در حاشيه كنفرانس مونيخ و به دنبال آن سخنراني ولي‌فقيه ارتجاع، به بحران سياسي رژيم و جدال باندهاي رقيب ، دامن زده است.
روزنامه موسوم به وطن امروز، از باند دلواپسان، يك رور بعد از اظهارات خامنه اي، نوشت: همه اطلاعات از کانال‌هاي مختلف داخلي و خارجي در هفته گذشته نشان مي‌داد دو طرف در آستانه رسيدن به يک توافق سياسي روي کليات هستند بي‌آنکه جزئيات بسيار مهم بويژه در زمينه جدول زماني لغو تحريمها را نهايي کرده باشند. سخنراني (خامنه اي)، اين پروژه را منتفي کرده و کشور را از تله‌اي که در آستانه فرو افتادن در آن بود رهانده است.
دراين باره، خبرگزاري نيروي تروريستي قدس، ضمن درج اظهارات يك نماينده مجلس رژيم، نوشته است: «دشمن به دنبال حيله سياسي از طريق 2 مرحله‌اي كردن توافق هسته‌اي است..آمريكاييها‌‌، براي افزايش فشار، درصدد طرح حيله سياسي جديد در مذاكرات هستند...تيم مذاكره‌‌كننده هسته‌‌يي بايد به اين حيله سياسي توجه داشته و از پذيرش هر طرحي خارج از توافقات قبلي پرهيز كند»
ازسوي ديگر، روزنامه هاي باند رفسنجاني- روحاني، اظهارات خامنه اي را سخناني «صريح و تعيين‌كننده» و «تأييد اصل توافق هسته‌يي» توصيف كردند و نوشتند «آنهايي كه توقف روند مذاكرات را هدف گرفته بودند خلاف جهت خامنه‌اي حركت مي‌كردند.
روزنامه مردم سالاري از همين باند، نوشت: «چرا مؤتلفه علي رغم حمايت رهبري از تيم مذاكره كننده، در مقابل دلواپسان موضع نمي گيرد؟» اين رسانه، به نقل از جواد ظريف افزود: «فرصت مذاكره تكرار نخواهد شد».

روزنامه سپاه پاسداران موسوم به جوان نوشت: به نظر مي‌رسيد كشور در حال حركت به سمتي بود كه همين روزها و شايد در روز 22بهمن توافق سياسي با آمريكا و طرفهاي مذاكره‌كننده اتمي اعلام شود، اما خامنه‌اي چنين اعتمادي به آمريكا و اروپا ندارد... تكليف توافق دو مرحله اي  مورد نظر آمريكا كه تيم مذاكره‌كننده نيز اخيراً از آن دم مي‌زد، در سخنان صريح خامنه‌اي يكسره شد.
محمدي از مذاكره‌كنندگان سابق اتمي رژيم نيز گفت: تقسيم‌بندي توافق به توافق سياسي و توافق روي جزئيات، توافق سياسي را تبديل به يك تله كرده و امتيازدهي در جزئيات را اجباري خواهد كرد.
كامران دانشجو، وزير دوران پاسدار احمدي‌نژاد نيز به خبرگزاري نيروي تروريستي قدس گفت تفكيك توافق كلي و جزئي، برنامه اتمي ما را به برنامه سمبليك تبديل مي‌كند و برنامه اتمي سمبليك به درد ما نمي‌خورد.
روزنامه حكومتي رسالت نوشت: 2مرحله اي كردن توافق هسته اي در كليات و جزييات يك دام است.
كيهان خامنه‌اي در مطلب اصلي خود با عنوان «نرمش کافي است! قهرماني! کنيد» نوشت:
دولت با گاردي بسيار نامناسب و اشتباه وارد مذاکرات شد و رئيس‌جمهور، وزير خارجه را کتف بسته به مذاکرات فرستاد.
در حقيقت توقع نظام و مردم براي اجراي تاکتيک نرمش قهرمانانه در مسير مذاکرات... با بدترين روش و به شکل نقض غرض اجرا شد و داستان همين است که مي‌بينيم؛ از تعليق فردو و عمليات اجرايي اراک، به تعليق حداقل نيمي از سانتريفيوژها و نيمي از ظرفيت غني‌سازي رسيده‌ايم...
روزنامه باند خامنه‌اي موسوم به وطن در سرمقاله خود نوشت: اختلافات طرفين بر سر همان جزئيات است بنابراين توافق بر سر يکسري کليات جديد و غيرضرور چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟... هر فرآيندي که منجر به سفت‌تر شدن گره تحريم‌ها شود، در حکم خيانت است!
يك سايت دلواپسان از شكل‌گيري «يك توافق فاجعه‌بار» خبر داد و نوشت: توافقي كه دو طرف با عنوان «توافق كلي» به دنبال اعلام آن تا پيش از فروردين امسال هستند، متضمن خسارتهاي غيرقابل جبراني به صنايع اتمي خواهد بود. بر اساس طرحي كه تيم مذاكره‌كننده در تدارك پذيرش آن است تغيير بزرگي در طراحي اتصالات 7800 سانتريفيوژ ايجاد خواهد شد كه خروجي آن‌را به حداقل ممكن رسانده و عملاً امكان بازگرداندن اين مجموعه را به طراحي اوليه اتصالات با زمان طولاني همراه خواهد كرد. در اين طرح زيرساختهاي غني‌سازي فعلي برچيده شده و چيدمان جديد و بسيار ضعيف براي سانتريفيوژها طراحي مي‌شود. هم‌چنين ما مي‌پذيريم 8200 كيلوگرم مواد غني‌شده را به خارج منتقل كنيم
اما روزنامه‌هاي باند رفسنجاني و روحاني سخنراني خامنه‌اي را در جهت تقويت مذاكرات اتمي قلمداد كردند. روزنامه حكومتي جهان صنعت نوشت: بيانات صريح و تعيين‌كننده خامنه‌اي درباره توافق هسته‌يي بيش از هر چيز اصل توافق را مورد تأييد قرار مي‌دهد. اين به آن معني است كه آنهايي كه چه از تريبونهاي مجلس و... و چه در روزنامه و پايگاههاي خبري توقف روند مذاكرات و نابودي توافق را هدف گرفته بودند خلاف جهت خامنه‌اي حركت مي‌كردند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر