۱۳۹۳ بهمن ۲۷, دوشنبه

تروريست هاي قاسم سليماني در عراق شيخ قاسم الجنابي و 11 همراه او را قتل عام كردند



بدستور پاسدار هادي عامري سركرده تروريست ها نيروي قدس سپاه در عراق تروريست هاي تحت امرش موسوم به شبه نظاميان شيخ قاسم سويدا الجنابي شيخ عشيره المرشد از شيوخ برجسته ديالي با پسرش محمد و برادرزاده اش زيد الجنابي و 11 نفر از همراهانش ربودند و بجز پارلمانتر زيد الجنابي مردم عراق در روز شنبه 25 مرداد با جنازه شكنجه شده آنها مواجه شدند.
پارلمانتر زيد الجنابي كه تنها كسي است كه از جنايت زنده مانده است گفت: شبه نظاميان (تروريست ها) با سركردشان هادي العامري تماس گرفتند پاسدار تروريست هادي عامري گفت كه تنها مرا آزاد كنند
جرم شيخ قاسم الجنابي اين بود كه در برابر خط سركرده سپاه قدس قاسم سليماني كه ميخواهد سني هاي استان ديالي را كوچ بدهد و تركيب جميت اين استان را بنفع شيعه ها قرار بدهد، ايستاد بود و از مردم جرف الصخر و الدوره و السيديه در جنوب بغداد كه بخاطر حمله داعش از اين مناطق كوچ كرده بودند، و پس از عقب نشاندن داعش، پيگيري ميكرد كه مردم آوره به شهر و خانه هايش برگردند و اين در حالي بود كه  بدستور نيروي قدس سپاه تروريست هاي هادي عامري قتل عام فجيع اي از سني ها اين منطقه كرده و خانه ها را آتش زده بود كه كسي برنگردد. وقتي اين تروريست و نيروي قدس موفق نشد كه شيخ قاسم الجنابي را منفعل كند و مردم با اعتماد به وي در حال بازگشت بودند دست به اين جنايت وحشتناك زده است.
به گزارش تلويزيون الجزيره در 14 فوريه 2014 جنازه شيخ قاسم الجنابي، ازشيوخ برجسته و پسرش تشييع شد. جسد اين دو و 12نفر ديگر از همراهانشان را پس از اين كه توسط شبه نظاميان ربوده شدند، پيدا كردند، در حالي‌كه آنها بخشي از كاروان پارلمانتر زيد الجنابي بودند و خود اين پارلمانتر نيز پس از ضرب‌وشتم آزاد شد. اين جنايت، كه با زنجيره‌اي از كشتارهاي داراي قالب فرقه‌گرايانه در هم آميخته شده است، باعث خشم شديدي گرديد كه به جلسه پارلمان كشيده شد كه خود شاهد جدلهايي بود كه در آخر منجر به بيرون كشيدن فراكسيون اياد علاوي و اسامه النجيفي، از اين جلسه گرديد.
گزارشگر : قاسم الجنابي، شيخ عشيره المراشده و پسرش محمد، دو قرباني جديد خشونت فرقه‌گرايي هستند. تشييع‌كنندگان جسد آن دو را كه مورد شكنجه قرار گرفته بودند، پنهان مي‌كنند. عراقيان وقتي صبح روز شنبه چشمان خود را باز كردند با 12قرباني آن جنايت روبه‌رو شدند كه هيچ‌كس مگر پارلمانتر زيد الجنابي از اين جنايت نجات پيدا نكرد كه دليل آن تماس هادي العامري بود. اين پارلمانتر فعلي و وزير سابق كه از صفوف شبه نظاميان معروف بدر، به سياست وارد شده است. جزييات اين طور بوده است كه زيد الجنابي به همراهي عمويش قاسم و پسر عمويش محمد و 8محافظ وي، شبه جمعه از منطقه ابو چير در نزديكي الدوره در جنوب بغداد عبور مي‌كردند، و درحاليكه 3شهروند همراه آنها و از اهالي غرب بغداد آمده بودند تا به آنها از كوچ اجباري شكايت كنند، توسط شبه نظاميان فرقه‌گراربوده شده و همه كساني را كه در اين كاروان بودند، به استثناي پارلمانتر زيد الجنابي، به قتل رسيدند .
خبرگزاري يقين به‌نقل از وي (زيد الجنابي) گفت كه شبه نظاميان پس از تماس با العامري كه به آنها فقط در مورد آزادي وي اشاره كرده است، تنها او را پس از ضرب‌وشتم و توهين، در خيابان رها كردند . صبح روز شنبه پليس اجساد كشته شدگان را در حالي‌كه روي سر وسينه آنها آثار شكنجه و شليك گلوله مي‌شد، در منطقه الشعب در شمال بغداد پيدا كرد. اين جنايت خشم شديدي را برانگيخت كه به جلسه پارلمان كشيده شد و در نهايت با بيرون كشيدن تعدادي از فراكسيونها از اين جلسه، پايان يافت.
عدنان الجنابي رئيس فراكسيون ائتلاف الوطنيه به‌رياست اياد علاوي گفت: با شهادت قاسم الجنابي و پسرش و اهانت به پارلمانتر زيد الجنابي و انداختن وي در شهرك صدر ما هم به حضورمان در پارلمان پايان مي‌دهيم
مجري: از بغداد دكتر صلاح المطلك معاون نخست‌وزير عراق با ما مي‌باشد. دكتر صالح المطلك نظر شما در رابطه با اين جنايت يا حادثه فرقه‌گرايانه كه اين جنايت اولين بار هم نيست و پيش از اين هم پارلمانترهاي ديگري هدف قرار گرفته‌اند چيست؟
صالح المطلك: با تأسف بسيار روشن است كه پشت اين جنايت نفسهاي فرقه‌يي و كوچ فرقه‌يي و پاك سازي قومي و فرقه‌يي قرار دارد، به‌علاوه تلاشهايي وجود دارد كه در عراق تغيير تركيب جمعيتي به وجود بياورند و گواه بر اين موضوع شيخ قاسم السويد الجنابي كه در اين حادثه دردناك شهيد از كساني بود كه فراخوان داده بود كه آوارگان و كسانيكه كوچ اجباري داده شده‌اند به مناطق خودشان كه از سوي ارتش و بسيج مردمي آزاد شده‌اند باز گردانده شوند، اين مناطق شامل جرف الصخر و الدوره و السيديه در جنوب بغداد است اما نمي‌گذارند اهالي به مناطقشان بازگردند. تلاشهايي از سوي ما و شيخ قاسم بود من خودم در بسياري از اين جلسات كه شيخ براي بازگرداندن آوارگان به مناطقشان برگزار مي‌كرد حضور داشتم، كه منجر به اتخاذ اين تصميم شده است كه او را تصفيه فيزيكي كنند. تصفيه فيزيكي شيخ قاسم به‌معناي تصفيه فيزيكي سمبلهاي جامعه است چرا كه او از سمبلهاي شناخته شده و مهمي بود و چه بسا يكي از سمبلهاي شيوخ در جنوب بغداد بود. تصفيه فيزيكي شيخ باعث يك شكاف بسيار گسترده‌يي خواهد بود، مي‌خواستند كه نسل او را قطع كنند چرا كه خودش و پسرش را هدف قرار دادند كه در خارج از عراق درس مي‌خواند و 5روز پيش از اين حادثه دكتراي خود را گرفته بود به بغداد آمد. پس از آمدن او به بغداد تصميم به تصفيه فيزيكي هر دو گرفتند، چرا كه تنها پسر وي بود مي‌تواني ميزان اين خباثت وحيله‌گري را در اين طرح برنامه‌ريزي شده تصور كني كه مي‌خواهند چنين مرداني را از بين برده و نسل آنها را پايان بدهند تا ارزشهاي مردانگي كه نزد شيخ قاسم و پسرش بود را پايان دهند ارزشهاي جوانمردي را پايان دهند، علاوه بر اين كه اينها مردان آشتي و صلح داخلي بودند، اما شبه نظامياني كه امروز در اين كشور ول شده‌اند اقدام به ربودن برادران ما در بغداد مي‌كنند.
مجري: شما مي‌گوييد كه آنها در آزادي مناطقشان از تشكيلات دولت (داعش) نقش داشتند، الآن با تكرار مانند چنين حوادثي و سنيها در عراق در جنگ با تشكيلات دولت اسلامي (داعش) جدي هستند، تا چه ميزان اين حوادث در انجام وظيفه اهل سنت در اين جنگ تأثير خواهد داشت؟
صالح المطلك: روشن است كه شبه نظاميان شروع به گسترش كرده‌اند و اين گسترش شبه نظاميان موجب ترديد اهل سنت در پيوستن براي جنگ عليه داعش مي‌شود، و در مقابل موجب ترديد ائتلاف بين‌المللي براي كمك نظامي به عراق براي جنگ با داعش مي‌شود، يعني از يك سو داعش گسترش خواهد يافت و از سوي ديگر شبه نظاميان گسترش مي‌يابند و باز هم گسترش شبه نظاميان داعش را در موقعيت گسترش قرار مي‌دهد، چرا كه براي اهالي مناطق ترديد در جنگ با داعش ايجاد مي‌كند، براي اين كه نمي‌دانند در آينده پس از داعش چه خواهد شد. تصميم‌گيريهاي گذشته پايه اين بود كه اهالي و بيداريها قدرت عمل براي آزادسازي مناطقشان از القاعده داشته باشند به همين خاطر جنگيدند و القاعده را از آن مناطق بيرون كردند و پس از آن از عراق بيرون كردند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر