۱۴۰۲ آذر ۱۱, شنبه

کامالا هریس در اجلاس «کاپ 28» دیدگاه واشینگتن درباره «غزه پس از جنگ» را تشریح می‌کند

 کامالا هریس در اجلاس «کاپ 28» دیدگاه واشینگتن درباره «غزه پس از جنگ» را تشریح می‌کند


کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا بایدن

جان کربی: مردم غزه به حاکمیتی نیاز دارند که آرمان‌ها و نیازهای آن‌ها را مد نظر قرار دهد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، در بیان اهداف اصلی آمریکا پس از پایان جنگ میان اسرائیل و حماس، بر ضرورت احیای اتحاد مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تحت حاکمیتی واحد، تاکید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شنبه 11 آذر، هریس در سلسله دیدارها در جریان همایش آب و هوای «کاپ 2 » سازمان ملل در دبی، به نیابت از جو بایدن، رئیس جمهوری، موضوع جنگ اسرائیل و حماس را مطرح خواهد کرد.

طبق گفته یک مقام در کاخ سفید، هریس حامل پیامی در مورد غزه پساجنگ خواهد بود؛ آنهم در زمانی که منطقه با پیامدهای جنگی روبرو شده که معادلات خاورمیانه را برهم زده است.

موجودیت واحد

این مقام افزود: «هریس تاکید خواهد کرد که هر طرحی برای مرحله پساجنگ در غزه باید در بردارنده چشم‌انداز سیاسی روشن برای مردم فلسطین باشد و اتحاد مجدد غزه و کرانه باختری را در چارچوب یک موجودیت، تضمین کند.»

آینده فلسطین

مقامات آمریکایی در مورد تقویت دولت خودگردان فلسطین به منظور گسترش دامنه کار آن به غزه گفت‌وگو کردند، اما هنوز توافقی بر سر یک برنامه ثابت، شکل نگرفته است.

هریس با رهبران منطقه از جمله شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات در مورد آخرین تحولات غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید گفت: «معاون رئیس جمهوری در دیدارهای خود، مبانی مرتبط با غزه پساجنگ را تعیین و پیشنهادات خاصی را در خصوص مشارکت طیف‌های فلسطینی در این روند و تامین حمایت منطقه‌ای از اقدامات ما را مطرح خواهد کرد.»

هریس شنبه طی اظهاراتی بر تمایل واشینگتن به بازگشت به وقفه میان اسرائیل و حماس به منظور آزادی شمار بیشتری از گروگان‌ها از غزه و ورود مجدد کمک‌های بشردوستانه به این شهر، تاکید خواهد ورزید.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «همانطور که قبلاً بارها گفته‌ایم، هریس نیز قطعاً خواهد گفت که به باور ما، مردم فلسطین باید در تعیین آینده خود مشارکت داشته و در آن نقش داشته باشند. آنها به حاکمیتی در غزه نیاز دارند که آرمان‌ها و نیازهای آن‌ها را مد نظر قرار دهد.»

 العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر