۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

گروه موسوم به دولت اسلامی، دومین گروگان ژاپنی را سربرید

گروه موسوم به دولت اسلامی، دومین گروگان ژاپنی را سربرید

REUTERS/Yuya Shino

اراف اي فرانسه
گروه موسوم به "دولت اسلامی" ویدئویی را منتشر کرده است که نشان میدهد دومین گروگان ژاپنی "کنجی گوتو" را سربریده است. مقامات ژاپن صحت و اعتبار این ویدئو را تأیید کردند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن این عمل را نفرت‌انگیز توصیف کرد و گفت که کشورش «تسلیم تروریسم نمی‌شود».

در نخستین واکنش‌ها، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و استرالیا، این اقدام را شدیداً محکوم کردند.
گروه موسوم به "دولت اسلامی"، کمتر از یک هفته پیش با انتشار ویدئوی دیگر، سر بریدن "هارونا یوکاوا" یک گروگان ژاپنی دیگر را نشان داده بود.
"کنجی گوتو" خبرنگار و مستندساز شناخته شده ژاپنی ٤٧سال داشت و در ماه اکتبر گذشته از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی به گروگان گرفته شده بود.
بنا به گزارش‌ها "کنجی گوتو" برای تلاش در جهت آزادی "هارونا یوکاوا" گروگان دیگر ژاپنی به سوریه رفته بود.
ویدئوی منتشر شده بر روی شبکه توئیتر از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی، "کنجی گوتو" را با لباس نارنجی نشان میدهد که بر روی زمین زانو زده است. در کنارش مردی سیاه پوش با صورت پوشیده و با چاقویی در دست ایستاده است.آخرین تصویرویدئو یک بدن بی سر را نشان میدهد. سر بریده شده بر پشت جسد بی‌سر قرار گرفته است.
بر اساس مرکز کنترل و مراقبت بر سایت های اینترنتی افراطیون اسلامی، جلادی که در این ویدئو دیده میشود و زبان انگلیسی را با لهجه بریتانیایی صحبت می کند، همان جلادی است که در ویدئوهای گذشته در سربریدن دیگرگروگان‌های غربی دیده شده است.
در این ویدئو، جلاد علت سربریدن "کنجی گوتو" را به دلیل شرکت ژاپن در ائتلاف جهانی برای جنگ علیه جهادیست‌ها عنوان کرده است.
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ضمن پست و فرومایه توصیف کردن این عمل گفت: «در حالت خشم علیه تروریسم هستیم و برای ارتکاب این عمل هرگز تروریست‌ها را نخواهیم بخشید».
او همچنین گفت: «ژاپن ارداه قاطع دارد که نقش و وظیفه خود را در کنار جامعه جهانی برای سرکوب تروریسم ایفا کند و مسئولین این اعمال نفرت انگیز را مورد پیگرد قضایی قرار دهد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر