۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

گزارشی تکاندهنده از ایران در روز جهانی تالاب‌ها

گزارشی تکاندهنده از ایران در روز جهانی تالاب‌ها

تالاب هامون، در استان سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه، سیزدهم بهمن ماه / دوم فوریه، میزبان روز جهانی تالاب ها بود.

  ار اف فرانسه
 
02/02/2015
به گفته معاون اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، هدف از بزرگداشت روز جهانی تالاب ها افزایش حساسیت‌های ملی و جهانی در خصوص وضعیت تالاب‌های ایران و منطقه است.
مراسم روز جهانی تالاب‌ها در دانشگاه زابل، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست، گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و تعدادی از سفرا و مسئولان دستگاههای اجرائی و مقامات محلی برگزار شد.
سفیر آلمان در ایران، در سخنانی، ضمن ابراز تاسف نسبت به وضعیت بحرانی منطقه تالاب هامون گفت: سازمان ملل بهترین مرجع برای حمایت و احیا تالاب هامون، بصورت فرامنطقه ای، فرامرزی و جهانی است.
سفیر آلمان با بیان اینکه این منطقه "دارای تاریخ چندهزار ساله است"، گفت: دولت آلمان علاقمند به همکاری برای حل بحران در این منطقه است (...) ما فقط همراه روزهای خوشی شما نیستیم در روزهای سختی و مشکلات هم همکاری و همراهی‌مان را اعلام می کنیم.
تازه‌ترین گزارشها از بحران جدی در تالابهای ایران حکایت دارد و به گزارش جام جم آنلاین کارشناسان محیط زیست می گویند حدود ٧۵ درصد تالابهای ایران در شرایط نامناسب به سر می برند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، هم روز دوشنبه، اعلام کرد حدود ۸۰۰ تالاب از مجموع یکهزار تالاب در ایران، شرایط نامساعد و بحرانی دارند.
نام تالاب‌هائی همچون مرداب انزلی، هامون و شادگان در میان تالاب‌های در معرض خطر و بحرانی در ایران در این گزارش آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر