منابع یمنی و شاهدان عینی از صنعا پایتخت یمن می‌گویند که شبه‌نظامیان گروه حوثی در حال جابه‌جایی موانع و جدول‌های بلوکی از میدان السبعین این شهر هستند تا آن را به باندی برای فرود هواپیماهای ایرانی تبدیل کنند.
شاهدان عینی و ساکنان محلی می‌گویند که حوثی‌ها به شدت در پی استقبال از هواپیماهای ایرانی هستند که به آن‌ها اسلحه و مهمات نظامی می‌رسانند تا بتوانند در لحظات آخر حیات خود جان سالم به در ببرند. حملات هوایی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری سعودی، ضربات سختی به حوثی‌ها وارد آورده و آن‌ها را به شدت تضعیف کرده است.
منابع رسانه‌ای یمنی تاکید کرده‌اند هواپیمای ایرانی که چند روز پیش برای فرود در فرودگاه صنعا تلاش کرده بود، در پی انتقال فرماندهان و رهبران زخمی گروه حوثی و جنازه‌های کارشناسان ایرانی بودند که در درگیری حوثی‌ها و وفاداران به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری برکنار شده یمن از یک سو و هواداران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری کنونی این کشور از سوی دیگر در عدن، تعز و مارب کشته و زخمی شده‌اند.
این منابع می‌گویند که در میان زخمی ها رهبران و مقام‌های بلندپایه سیاسی وجود دارند که در حملات هوایی ائتلاف به مناطق تحت تصرف حوثی‌ها آسیب دیده‌اند. برخی از افسران گارد ریاست جمهوری هوادار صالح نیز در میان زخمی‌ها هستند.
جنگنده‌های ائتلاف با بمباران باند فرودگاه صنعا، مانع از فرود هواپیمای ایرانی شدند که محاصره هوایی یمن را نقض کرده بود.